Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

24 dub 2011, 21:21

Aha, tak už to chápu :) mě se to totiž podařilo na tom pravým urvat a ulomenej šroub mi zustal v tom držáku u nádobky :roll: Měřil jsem ten závit a je to nějakejch 9,5. Ale má nějaký jemější stoupání.

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

29 dub 2011, 21:10

Měl bych dotaz, nezkoušeli jste nekdo měřit napěti na baterce při nastartovaným motoru? Mně voltmetr ukazuje 11,8V takže to nejspíš pořád nedobíjí, regulátor napětí jsem měnil, kupoval jsem sice starší, ze Scootlandu, ale tvrdili že je funkční. Když se projedu po okolí cca 40 Km tak to napíchnu na nabíječku a nabíjí se to cca 8h.

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

01 kvě 2011, 12:32

Zmeř co jde z altíku před regulatorem a budes mít jasno...i kdyz bejt tebou tak obetuju nejaky prachy a dojedu na diagnostiku.

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

01 kvě 2011, 16:25

Zdravím všechny řidiče parníku Atlantic.Před týdnem jsem si tenhle kousek přivezl domů a čekám už jen na řidičák ať mohu vyrazit na vyjížďky 8)

2.5. edit:
Sotva jsem se tu hrdě včera přihlásil, přečetl jsem si forum a taky samozřejmě o termostatu a benzínu v oleji. Tak jsem hned utíkal k Italce..čuchnu k oleji a ...BYL TAM! :lol:

Takže už je objednaný termostat, olej, filtr a nějaka sr..... do oleje aby to ještě lépe mazalo. Snad to zvládnu vyměnit a bude to už O.K.

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

02 kvě 2011, 10:05

Tak tě tu vítám mezi náma:-)doufám že aprilka bude šlapat v pořádku.

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

02 kvě 2011, 12:55

Na Mijunovo doporučení bych zde rád napsal několik postřehů z cca 1100 kilometrového výletu s AA 500 r.v. 2003 . Jeli jsme s manželkou dva na jednom stroji a dojmy veskrze pozitivní . Spotřeba se zastavila na 3,86 l/100 km. Polský benzín je trošku jiný než náš (čerpáno na značkových pumpách) trochu spotřebu zvedl . Tankován všude jen 95 oktanový benzín . Neříkám že neexistuje , ale těžko si lze představit větší pohodlí , tvrdost sedadla se konstruktérům z Itálie opravdu vydařila . Mám standardně vysoké plexi bez ochrany rukou a v projížděném počasí a teplotách ok . Předepsané válečky , standardní variátor a původní kontrastka nedělají z tohoto stroje vítěze sprintů , ale při 110 km/h motor točí pouze 5000 (na rovině) , proto ta spotřeba . Velmi překvapivá byla stabilita při náklonech i ve vyšších rychlostech , není to samozřejmě žádný supersport , ale při cestovních rychlostech jsem nepocítil žádné kroucení rámu ani nepředvídatelné chování . Při této cestě jsem se přesvědčil že nezáleží na značce pneu , ale na konkrétním modelu . Momentálně mám continentály z Adventure Biker naplněné Ultrasealem a naprosté nadšení . Nebudu psát co jsem měl před tím , jelikož nechci vést zbytečné debaty . Závada neproběhla žádná , pouze mám pocit , že se docela špiní :D . Vše bylo prakticky dokonalé , tak ještě několik hnidopišských drobností . Špatně se nasazuje víčko nádrže (nikdy se nemohu trefit správně na závit) , po vypnutí a opětovném zapnutí klíčku se denní počítadlo vrátí zpět na celkové kilometry a když si toho všimnu až za jízdy je tlačítko u ruky s plynem :shock: Boční stojan by mohl mít větší plošku . Dávejte pozor na váhu i když je Aprilka z lehčích maxíků ve dvou se do kopečku špatně couvé :D S 50 litrovým kufrem , tankvakem a bočními brašnami , budete mít větší úložné prostory než Felície :lol: Chystáme se se ženou v létě na okruh Rakousko,Itálie,Francie a Německo cca 3200 km tak přidám další postřehy . Já bych AA neměnil a jen nevím co mě čeká až jednou ...... :cry: Kdyby někoho ještě něco zajímalo , klidně se ptejte .

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

02 kvě 2011, 20:31

Tak termostat už je objědnaný a starý vytáhnutý ale ještě kutím co s tou chladicí kapalinou..kde se to ovzdušní?Je to za tím předním plexi???

Jo a četl jsem diskuzi ale nenarazil jsem na to,jestli ste někdo musel teda přemapovat ten motor po tom co jste měli vadný ten termostat a benzín v oleji.

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

02 kvě 2011, 20:49

Na všechny tvoje otázky jsou v tomto tématu odpovědi . Pokud se Ti nechce všechno číst v profilu mám telefon .

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

02 kvě 2011, 22:02

Dnes jsem poprvé vyrazil ve dvou a asi mám problém.Motor nejde do otáček,do kopce se mu nechce.Podle toho co jsem si přečetl,tak je to něco ve variátoru(válečky,kontrastní pružina).Máte někdo zkušenosti s variátorem Malossi multivar.Je vhodný na AA a jak se to projeví na spotřebě?

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

02 kvě 2011, 22:51

feri...bejt tebou tak se tomuvyhybam jak cert krizi...krome stoupnuti spotreby a lehce akcelerace nic moc (i kdyz kazdy chvali sveho kone). Pravdepodobne mas tezke valecky (ve dvou nevyhoda/vyhoda v male spotrebe). Doporucuji vymenit za originaly.

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

02 kvě 2011, 22:53

feri a po rovině a když jedeš sám to jede normálně?je problém jen do kopce?needusí se jakoby motor?

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

02 kvě 2011, 23:22

Když jedu sám,tak jsem spokojený,i když po městě při malých rychlostech mně to připadá jako bych jel na dlouhý převod.To dělá těsně před rozepnutím spojky,pak je lepší přibrzdit o něco víc a jakoby ho rozjet znova.

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

03 kvě 2011, 00:07

nejlepší bude ať ti nějaký mechanik který má vzduchovou pistol rozebere variator a mrknete se na to..vyndat válečky a zvážit je....origo jsou myslím 27,5...nebo 28,5...

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

03 kvě 2011, 08:01

Ahoj feri,
já jsem kupoval nové válečky, vodítka, řemen, pružinu a celou spojku. Vše original z Aspiritu a jede to uplně jinak než předtím a cena mě mile překvapila všechno dohromady kolem 4000. A mám to jak nový. Asi bych šel touto cestou.

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

03 kvě 2011, 09:15

Mám ten stejný motor a podle tvých slov bych hledal příčinu pravděpodobně v kontrastní pružině - může být už unavená a nedostatečně tlačí (je to takové tupější do kopce, jakoby jsi jel v autě furt na pětku a prokluzovala). Samozřejmě bych dal i nové válečky a zkontroloval vodítka variátoru a řemen, který může být už vytahaný nebo opotřebovaný (na šířku) a dal kevlarový.
Odeslat odpověď