Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

26 bře 2011, 20:46

Bude to obdoba kontolky "FI - Fuel Injection" u Buráků.

Jednotka je v těhlech skútrech obvykle jenom 1 a to ECM. Ta zpracovává údaje z různých čidel a zároveň dodává šťávu některým senzorům/snímačům.

V případě, že jedno z čidel/senzorů nebo jiných obvodů neodpovídá, nebo vrací hodnoty jiné než obvyklé, ECM vyhodnocuje takový stav jako chybový spolu s rozsvícením kontroly (EFI, FI apod.).

Je pak dále na servisní diagnostice jaký ECM zahlásila kód chyby (u Buráků kódy C10, C14, C18, 25 atd, atd, atd), podle kterého lze dále zkoumat konkrétní závady.

Tyto "kontrolky" mají za účel pouze upozornit jezdce, že je něco v nepořádku.

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

28 bře 2011, 16:52

Ahoj,
vim ze tu uz par lidi provadelo vymenu termostatu, chci se do toho taky pustit. Chtel bych se zeptat, v kterem miste vypousteli chladici kapalinu.
V manualu je u spodniho privodu na chladici, znamena to ze se neobejdu bez sundavani prednich plastu?

A jeste jeden dotaz - vloni jsem pomerne casto pozoroval unik chladici kapaliny prepadem (cca 3mm dirka nad vodnim cerpadlem), hlavne v teplych dnech.
Je to normalni nebo je s tim potreba neco delat?

Diky.

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

28 bře 2011, 22:47

Toho jsem si já nikdy nevšilm, že by mi neco tudy utíkalo. Jinak když jsem vyměnoval kapalinu tak jsem ji vypouštěl tam kde píšeš. Ale při výměně termostatu jsem jen vylil co dali hadice k termostatu a pak to nalil zpátky. Nezapomeň pak odvzušnit až se motor ohřeje.

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

29 bře 2011, 12:32

Hmm, tajne jsem doufal ze to pujde bez sundavani tech prednich plastu, pac ty me moc nebavi :-).
Co se tyka toho uniku chladici kapaliny, tak ze zacatku to moc nedelalo ale potom jsem pravidelne (hlavne v teplych dnech) nasel stopu jak vyteka tou malou dirkou. Asi toho nebylo moc, protoze jsem behem sezony chladici kapalinu nedoleval, ale preci jenom na merce ubylo cca 1 cm hladiny. Tak nevim jestli nejake tesneni, anebo je to OK.

Jinak reseni problemu "benzin v oleji" bych neodkladal, muze to v nejhorsim pripade vest i k poskozeni olejove pumpy. Ozubene kolo pumpy je totiz plastove, tudiz muze byt benzinem naruseno a jak to muze dopadnout se muzete podivat na obrazku.

727052378_NZA96-M.jpg

752587028_3JzUN-M.jpg


Odkaz na clanek: http://www.apriliaforum.com/forums/show ... p?t=193038

Je to dobre i pro predstavu jak to v motoru vypada a nazorny postup jak ho rozebrat.

Ja tam mam benzin uz od loni, tak doufam ze tohle byla jen amikovo nehorazna smula a me nic takoveho nehrozi:-).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil KYBLOS dne 13 čer 2013, 19:26, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

29 bře 2011, 12:38

Má ten motor pěkně zas........ na těch fotkách z toho fora:-)určitě neodkládat benzín v oleji...myslím že frag něco musel řešit kvůli tomu protože snad bývalý majitel s tím dliouho jezdil...
Já sem jezdil asi 1500km stím a nevím kolik předchozí majitel:-(

Jinak Lopi jak píšeš mě taky tekla kapalina tím přepadem....uplně stejně jako tobě..měl jsem to v servisu a měnily mě těsnění+nějakou tyčku?a bylo to dobrý....ale letos už jsme si toho taky všiml..ale jen jednou to udělalo...pak už nic...jianbk nevím co je to přesně za závadu...ta dírka přepadová tam bude mít asi nějaký učel nee??
Naposledy upravil KYBLOS dne 13 čer 2013, 19:27, celkově upraveno 2
Důvod: Úprava neslušných výrazů. Sloučeny dva příspěvky pod sebou.

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

29 bře 2011, 13:15

Mě by spíš zajímalo, kterej mongol je schopnej vymyslet ozubené kolo v motoru/převodovce z plastu :shock:

Viz. CVT u B650, a tenhle "vynález" u AA500 aj.

Fakt děs.

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

29 bře 2011, 14:02

Nejaka rejze...delaji to, aby meli na co prodavat nahradni dily :)

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

29 bře 2011, 14:32

Mijuna:
Frag mel osoupanou vacku. Tohle je "trochu" horsi, hlavne kvuli tomu rozebirani.
Ten amikovo motor nemel zas tolik najeto, myslim ze tam zminuje 10 000 mil.
Jinak nevim, jestli to ze benzin sezral ozubene kolo, je prokazany fakt anebo jen zaver toho amika. Ten je zatim jedinej, o kterym sem nasel ze takhle dopadl a co vim tak lidi co s tim meli problem je vic, ale postupne to vyresili (termostat) a mezitim nekteri normalne jezdili. Takze jsem nechtel nejak strasit, jen jsem to tady dal jako dalsi info. Ale jestli to nekdo muze potvrdit, tak dejte vedet.

Foky:
Aha, tak on to nema jen AA. Pak by ten plast mohl snad mit i nejaky duvod, i kdyz pro me to zustava zahadou.

Mijuna:
Zrovna studuju to tesneni, podle me to budou dily 1,2 a 13. Je tam jeste o-krouzek (5),ale ten bude asi OK.
Odkud jsi to tesneni bral? Nejake maji ve Scootlandu, ale nevim jestli je to ono. A od Aprilie to zas urcite bude trvat min mesic.
ri.jpg[attachment=0]ri.jpg

Jo a taky jsem si ted vzpomel ze kdyz to bylo cerstvy (behem vyjizdky), tak se mi to zdalo mastny.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil KYBLOS dne 13 čer 2013, 19:28, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

29 bře 2011, 17:28

Dira je pro diagnostiku...tesneni.

Plastove kolo zadny benzin v oleji nesezere. podavaci pumpu v aute mas taky plastovou. Spis bych to videl na nevymenu oleje a odjebani.

Jinak plstova kola maji svuj vyznam a pri radnem uzivani vydrzej stejne jako kovova.

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

29 bře 2011, 18:31

Tak to jsem si oddychl, diky Fragu.
Na tom foru to ten clovek podaval jako hotovou vec, vypada to taky, ze v motorkach se vyzna (ma doma jeste jednu velkou, zminuje tam ze uz nejake taky rozebiral), pise ze olej vcetne filtru menil za posledni 3000 mil trikrat, takze si nemyslim ze by zanedbal udrzbu. Holt mel asi peknou smulu. A ja jsem hned klidnejsi, preci jenom pri nejake delsi vyjizdce by mi v hlave asi vrtal cervicek...
Mimochodem, zminuje tam taky, ze jako druhy majitel behem 5000 mil co na nem najezdil, menil 3x regulator (aspon se domnivam ze regulator - anglicky pise reg/rectifier).

30.3. edit:
Tak jsem volal do A Spiritu (aut.dealer Aprilie) kvuli tomu tesneni vodni pumpy a tvrdili mi tam, ze potrebujou videt jak vypada ta hridelka, jen podle ni lze pry urcit jaky typ tesneni tam patri. Maji totiz 2 typy, a pouze z VINu a mezirocniho kodu to urcit nelze.
Tak nevim, jak jste objednavali vy?

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

30 bře 2011, 17:38

lopi rad bych ti poradil,ale nevim nemenil jsem....delam to az ted u buraka.

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

30 bře 2011, 21:46

lopi:já nevím vubec..já to dal tenkrát do servisu právě kvuli tomu uniku kapaliny..tam mě měnili tyčku,těsnění a termostat .termostat vrátili v pytlíku s tím že je tam novej....no a když se to neohřávalo a motorka se jakoby dusila tak jsem to rozebral já a termostat jako nikde:-)))takže servis to pěkně ošulil:-)já je mít tenkrát po ruce:-)takže nevím vůbec....budeš to rozebírat?

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

30 bře 2011, 23:48

Unikani oleje nebo vody prepadem je pomerne rozsirene u Beverly 500, ma myslim ten stejny motor. prepad je vlastne kontrolni bod ktery signalizuje netesnost hridele vodni pumpy bud z prevodovky nebo chladiciho okruhu. Podle toho contece je to jasne :)

Sam jsem to resil nakupem sady hridele i vsech tesneni na obe strany. Puvodni hridelka mela docela slusnej vybrus od gufera z prevodovky a unikal mi olej. Celou sadu jsem koupil na ebay za cca 35eur vcetne dopravy, vymena trva cca hodinu, dve. je nutny vypustit olej, vodu, sundat viko motoru, vysunout hridel, vymenit gufero, pak vse poskladat a na stranu vodni pumpy dat novy tesneni.

http://cgi.ebay.co.uk/Piaggio-Beverly-5 ... _895wt_689

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

31 bře 2011, 16:14

vie niekto poradit, kde sa da zohnat vzduchovy filter/SK-CZ/???presiel som kopec stranok,no nikde som nenasiel na AA 500....dik moc

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

31 bře 2011, 17:15

Mijuna:
No samozrejme mam v planu to rozebrat, ale tak nejak se to postupne rozrusta :-).
Puvodne jsem chtel vymenit jen termostat, ted pribyla vodni pumpa,takze voda, olej, sundat viko prevodovky, takze dalsi tesneni. Navic kdyz uz to bude rozhozeny tak bych chtel zamontovat i alarm, mozna i drzak na kufr.
Asi bude trvat trochu dyl, protoze skutra mam doma a tam se dostanu tak jednou za 14 dni na 1 den.

Maravy:
Diky za info. Na netu jsem nejakou sadu nasel: http://www.wemoto.com/bikes/Aprilia/Atl ... epair_Kit/
Jen nevim jestli je to ta prava, dle Aspiritu exisuji pro muj skutr dve verze, takze hridelka pujde ven abych mohl poslat foto. Doufam, ze muzu nechat skutrika tyden bez naplni, v garazi je po zime prece jen trochu vlhko.

Chtel bych se zeptat kde jsi sehnal tesneni vika prevodovky?

Cickadub:
To je divny, nemel by to byt problem.
Napr. tady http://www.scootland.cz/zbozi/rms-vzduc ... gio-500-1/
nebo tady http://e-shop.adventure-biker.cz/index. ... -500-03-04
Odeslat odpověď