Sorry za TO, ALE:
Ber to talkhle. Představ si na řemenu vyznačený bod zhruba o velikosti válečku Dr.Pulley a pak se koukni Janone na svoje polořemenice jak jsou vyjeté po 80000km.
A teďka si tak něják vypočti kolikrát se ti ten pomyslný bod na řemenu v otáčkách dotkne polořemenic za dobu pohybu válečků ve variátoru třeba při zrychlení 0-100km/h na plnej plyn.
A to se stále bavíme o tom, že na dotyku řemenu s polořemenicemi je daleko, daleko větší teplota než na dotyku válečků uvnitř vária.
Nehledě na to, že tu mluvíme o "dření" nylonu do kovu (základy fyziky jsme měli všichni - přepodkládám).
Ano, třeba, časem, to bude na opotřebení uvnitř vária od válečků znát, ale ve 200tis. km. už to nikoho nezajímá, protože to obvykle odnesou dřív polořemenice na straně dotyku s řemenem, než v místě drah válečků.
Toť můj nezávislý názor