Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

12 dub 2020, 10:48

Opět zdravím příznivce Atlantica,
jak jsem slíbil, podávám krátké review po výměně spojky z 3 paknové za 5 paknovou.
Po nějaké době váhání jsem nakonec objednal spojku od firmy "DR" ze Scootlandu, která vyšla na nějakých 1947,-

I když měla být původní spojka relativně nová (měla za sebou mít nějakých 6-7 tisíc km, zarazilo mě, o kolik více spojkového materiálu nová spojka měla. Ale to možná bude způsobeno i tím, že podle webu kontrolatachometru.cz předchozí majitel se scootrem těsně před prodejem nějaké kilometry i odcouval, takže bůh ví, kolik ten můj Atlantic má vlastně najeto. Reálně bych tipnul, že má cca o 10kkm více...

No kažodpádně, skútr jsem vzal tady do kopců v Krušných horách, kde se vibrace projevovaly nejvíce. Hlavně v těch 180° zatáčkách, kde musíte opravdu hodně zpomalit, tak při následném přidání (při jízde do kopce) skútr opravdu hodně vibroval. Musím říct že s tou 5 paknovou spojkou se skútr chová opravdu mnohem "jemněji". Nemohu říct, že jsou rozjezdy ultrahladké, jak tady tvrdil někdo z kolegů, ale je to rozhodně mnohem příjemnější. Jsem spokojen. Zatím jsem v kopcích najel jen 100km testovacích kilometrů, ale když zaznamenám i další změny, určitě dám vědět.

Tak ať vám to jezdí! 8) 8)

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

07 kvě 2020, 06:59

Hoši, snad už jste tu Italku všichni neprodali?? :D
Já jsem zpátky s další dotazem :roll: možná to s tou údržbou přeháním, ale mám prostě jen rád, když vše funguje. A jelikož se mi některý věci pořád nezdáli, udělal jsem dle doporučení - kontrolu ventilových vůlí a vyčištění škrtící klapky. Bohužel, po vyčištění motorka nedrží volnoběh. Tedy, za studena ano, to má pevných 1500ot., ale jakmile se začne ohřívat, začne dost lítat volnoběh někde od 1100-1500 a když na stojanu vytočím motor, tak se pak chudák chvilku trápí hledáním volnoběhu, kuckáním, až zdechne.
:?: Moje otázka zní :?: Několik lidí zde na foru taktéž čistilo škrtící klapku, měli následně stejné problémy a pak se ptali, jestli je potřeba nějak ŘJ resetovat či naučit "nové hodnoty" :?: Je možné, že si to časem sedne, a motorka se naučí volnoběh najít :?: má smysl (tak jako u starších aut) třeba na 24h odpojit baterii, že by se hodnoty uložené v ŘJ vyresetovaly :?:

Já dnes každopádně znovu projdu kabely s čidly končící na klapce. Jsem si jist, že jsem všechny vrátil zpět správně, ale některý ty kablíky jsou fakt dost tenký a různě zalomený - projdu to, třeba na něco narazím. Mimochodem, ještě ohledně škrtící klapky, máte nějaký postup jak ji vyčistit? Já jsem zvolil klasickou metodu - čistič na brzdy, hard, zubní kartáček. Ale nevím úplně jak vyčistit ten "obtokový kanálek". Prostříkal jsem to sice čističem, ale jak je to tam zaohýbané, tak :roll: nevím. Uchošťoury, drátek, stlačený vzduch? :roll:

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

07 kvě 2020, 09:07

Super, před opravou v pořádku - po opravě problém. Neříká se, nevrtej se v tom, když to funguje ? :-)

Nyní vážně ... chudá směs - nestačí nechat motor ohřát ? Dělá to i na ohřátém motoru ? Věci okolo karburátoru se čistí nejlépe ultrazvukem, je to hodně jemné mechanika a vše je odladěné na setiny -- nějaké hrubé násilí tomu nesvědčí a ani to dokonale navyčistíš.
Naposledy upravil JardaB dne 07 kvě 2020, 15:16, celkově upraveno 1

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

07 kvě 2020, 09:21

Nerad přiznávám že jsem to podělal. To jsou přesně ty chvíle, kdy by si to člověk nejraději uložil (vytvořil bod obnovy) a pak to kdyžtak vrátil zpět, jak v nějaké hře... Ten stav (chcipani) se zhoršuje spolu s tím, jak se motor ohřívá. Za studena tedy ok. Za tepla už kucká. Včera jsem to měl ohřáté na provozní teplotu, ale bylo to jen na stojánku. Dnes to vyzkouším pořádně projet a uvidím. Každopádně je mi jasné, že věštit z koule nejde, takže hold servis a diagnostika. Někdy je to hold lepší , než vrtat se v tom sám metodou pokus/omyl.

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

07 kvě 2020, 09:52

JardaB píše:chudá směs - nestačí nechat motor ohřát ? Dělá to i na ohřátém motoru ? Věci okolo karburátoru se čistí nejlépe ultrazvukem, je to hodně jemné mechanika a vše je odladěné na setiny -- nějaké hrubé násilí tomu nesvědčí a ani to dokonale navyčistíš.

Aprilia Atlantic 500 má vstřikování, žádný karburátor. Můj soukromý tip je kanálek a nech odpojenou baterku přes noc.

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

07 kvě 2020, 11:22

Ahoj, já když jsem čistil klapku,tak sprejem přímo na klapky a funguje v pohodě, ani jsem neodpojoval baterku...
Jinak Atlantic po menší GO motoru a šlape konečně jak má... :D
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

07 kvě 2020, 12:02

Ty kráso, to je to plastové kolo od olejového čerpadla, které odejde když se ti benzín míchá s olejem? Co vše bylo potřeba vyměnit, na kolik to vyšlo a jaký k tomu byl přístup?

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

07 kvě 2020, 12:19

Ano to "bylo" olejové čerpadlo...Nakonec jsem to nechal udělat u chlapíka v Kladně, trvalo to ale dělal to až přes zimu.Motor ven, komplet rozborka a měnil čerpadlo,2x ložiska vyvažováku, gufera, komplet sada těsnění, nový rozvodový řetěz (nebyl špatný, ale když už to bylo rozebraný, tak prevence), vůle na ventilech, všechny náplně.Stálo mě to cca 12000Kč, ale přes 6000Kč byly díly.

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

07 kvě 2020, 22:45

Ahoj jsem tu novy z Aprili mam sprinta 500 taky jsem pres zimu delal lambasonda 2500, filtr vzduchovy + olejovy, pneu predni zadni 2300 + 150 vyvazeni, brzdove kotouc 1900, desticky predni zadni 1200, tesnici papir 600, loziska gufery 1200, nova baterie varta 800 Kc go motoru jak cisteni ventilu co byli hodne zanesene proste si s motorem pohrat nove skf loziska v prevodovce na uchyceni motoru i v prednim kole nove gufery nove tesneni vlastni vyrezane kontrola cerpadla a i naplne motoru prevodovky a i novy olej do tlumicu prednich a zadni nove plaste dunlop nove brzde kotouce brembo desticky brembo predni i zadni desticky taky jsem cistil skrtici klapku pak je potreba vyresetovat ridici jednotku jak se to dela sve pomoci neplatit za to! nova lambasonda udelane vystrazne svetla zapojil kontrola tlaku cerpadla startuje drzi volnobeh vse funguje jak ma jednoduchy to stroj vse sve pomoci pres zimu kdyz nebylo co delat :) ted dela radost taky se nebojte do sveho milacka hrabnouta nenenechat ji dokud neco upadne a nebo se projevy chyba :wink: asi kolem 11 tis investice za dily variator Malossi ktery uz tam byl 8 x 15g spojka 5 a bila pruzina to uz tam bylo tak ze cajk :)

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

19 kvě 2020, 22:08

ráfekAA500_2002.jpg
Čaute,
neměl by někdo na prodej zadní kolo -ráfek ?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

27 kvě 2020, 14:21

krizik1 píše:
JardaB píše:chudá směs - nestačí nechat motor ohřát ? Dělá to i na ohřátém motoru ? Věci okolo karburátoru se čistí nejlépe ultrazvukem, je to hodně jemné mechanika a vše je odladěné na setiny -- nějaké hrubé násilí tomu nesvědčí a ani to dokonale navyčistíš.

Aprilia Atlantic 500 má vstřikování, žádný karburátor. Můj soukromý tip je kanálek a nech odpojenou baterku přes noc.
Naposledy upravil Pavel 62 dne 11 čer 2020, 12:35, celkově upraveno 1

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

28 kvě 2020, 13:11

Honza_american píše:Nerad přiznávám že jsem to podělal. To jsou přesně ty chvíle, kdy by si to člověk nejraději uložil (vytvořil bod obnovy) a pak to kdyžtak vrátil zpět, jak v nějaké hře... Ten stav (chcipani) se zhoršuje spolu s tím, jak se motor ohřívá. Za studena tedy ok. Za tepla už kucká. Včera jsem to měl ohřáté na provozní teplotu, ale bylo to jen na stojánku. Dnes to vyzkouším pořádně projet a uvidím. Každopádně je mi jasné, že věštit z koule nejde, takže hold servis a diagnostika. Někdy je to hold lepší , než vrtat se v tom sám metodou pokus/omyl.

Mal som podobný problem.Po napojeni počitača v servise oznamil že je vadna škrtiaca klapka.Po vymene škrtiacej klapky sa nič nezlepšílo,tak som sa rozhodol premeraľ kable od klapky až k riadiacej jednotke.Jaden kabel bol prerušený.Po lepšej obhliadke kablov,jeden bol trochu hrubší po prehnuti sa zlomil a vysypala sa z neho medenka-rez.Ide o voľne kable odškrtiacej klapky až ako vchadzaju do celeho zvezku ktorý ide potom až k riadiacej jednotke.Tak len to dobre prezri aby si nerozoberal celu kapotaž vpreu kde je riadiaca jednotka.

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

14 čer 2020, 02:31

Zdravím všechny, mám doma ještě pár pístků na zvedání sedla. Kdo byste měl zájem o levnější verzi než ze Scootlandu atd. Tak se ozvěte do sz.

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

25 črc 2020, 11:15

Rozvodový řetěz - kontrola, výměna

Ahoj chlapi, prosím vás, lze nějak zkontrolovat vytahanost rozvodového řetězu? V servisním manuálu co mám jsem o tomto úkonu nenašel žádnou zmínku. Našel jsem pouze pár vět na cizích fórech, ale bez obrázků mi vůbec nebylo jasné, jak na to. Mám na Atlantiku něco přes 60 tisíc, řetěz bude určitě původní, a nerad bych jeho zanedbáním něco pos*al. Díky za informace :wink:

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

28 črc 2020, 21:34

Ahoj, já jsem nechal rozvoďák vyměnit v zimě při výměně olejového čerpadla, mechanik říkal, že byl opotřebován tak z jedné třetiny, ale když už byl motor venku a rozpůlen tak jsme se domluvili na výměně. Najeto 36000km.
Jinak dnes se mi stala zvláštní věc,ráno jsem jel normálně do práce a vše v pohodě(45km). Odpoledne při cestě domů,mě to u ruzyňského OBI chcíplo a bylo to totálně bez elektriky. Chcíplo to tak rychle, že ani ručičky nestačily spadnout na nulu.Baterka horká jak prase, ale bez el.Když pro mě přijel otec s jinou baterkou, tak při připojování nové, to začalo okamžitě startovat a to byl vypnutý klíček a nouzový chcípák...Chvíli jsme na to koukali a pak jsme zkusili vyndat startovací relé a trochu s ním pohýbat a najednou vše fungovalo, jak má.Objednal jsem nové a uvidím...Má někdo podobnou zkušenost???
Odeslat odpověď