Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

06 črc 2016, 08:21

Ahoj, mam 250 Atlantica z konce výroby ale pisu radši sem, víc to tu žije. Řešil jsem nástavce na plexi kulí větru do helmy ale když jsem videl ty ceny, tak spis uvazuju za stejny peníze cely plexi a to givi d242st. Nema to někdo? Mělo by to byt o 19cm vyšší, ale těžko říct jak to měří... Jestli po namontování tak by to mělo stačit. Diky

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

07 črc 2016, 19:31

Zdravim.
Chcel by som vymenit u AA 500 sviecku.Poradite ako sa k nej dostanem?Ci potrebujem nejake naradie na tie plasty alebo
to ide iba vycvaknut?Nechcel by som totiz nieco poskodit.Popripade moze byt aj fotka ktory plast mam dat dole.
Dakujem

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

08 črc 2016, 06:11

mart.fish píše:Tak jsem Aprilku rozebral, oměřil co mohl a mohu jen konstatovat, že nabíjí o cca 1V méně. To přesně stačí k tomu, aby při postávání na světlech a pomalé jízdě docházelo k vybíjení baterky a následnému nedobíjení do plného napětí. Netušíte kde by mohla být chyba? Regulátor je podle servisního manuálu v pořádku(stejně se dají změřit jen diody), z alternátoru leze to co má a dráty k baterce také O.K. Už mi nějak došly nápady:-(((
Jo a samozřejmě nejezdím:-(((


Nad napětím špekuluju od začátku co skútr mám. Poslední poznatek je ten, že prostě alternátor jen tak tak pokryje příkon všech spotřebičů. Obnovil jsem v sobotu zapojení denních světel a napětí v soustavě vzrostlo za jízdy cca o 1V. Jakmile rozsvítím hlavní světlo napětí klesne.
Při kontrole elektriky jsem zároveň odhalil příčinu občasného vynechávání motoru na volnoběh. Občas přeskočila jiskra na indukční cívce. Protože jsem potřeboval mít skútr na úterý pojízdný a cívku nikde neměli skladem opravili jsme to zalitím probitého místa na tom bakelitu dentacrylem. Najeto je tak zatím asi 600km a drží. Tak se asi z dočasného řešení stane trvalé. Nakonec přece víme, že jednotka dočasnosti je jeden "furt".

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

08 črc 2016, 06:55

Aha, myslel jsem, že jednotku "dočasnosti" používám jen já:-) No nic, mě jen překvapuje, že to několik let seká dobrotu a teď tomu prdne v kouli a nechá mě to stát v nevhodnou chvíli. Tak už jsem fakt rozebral skoro všechno. A mám asi dotaz na Křižíka: Při měření fází alternátoru leze na všech vinutích 55V. Mělo by tam podle servisáku být 60V. Je to nějaký problém? No a taky neumím odhadnout 5000ot:-( Asi se vrhnu na regulátor, který už je venku.

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

08 črc 2016, 11:08

Dělám tu chybu, že si nic nepoznamenávám a při práci ani nefotím. Přesto, že to je dneska díky mobilům tak jednoduché a přesto, že si nic nepamatuju. Ale 60 voltů jsem na fázích alternátoru určitě naměřil. AA nemá otáčkoměr?
Regulátor jsem měnil hned po "koupi", protože to silně přebíjelo. Proto se připojím s dotazem na Křižíka. Je možné aby to přebíjení na 18-20 voltů způsobilo poškození indukční cívky?
Regulátor jsem použil tento:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

08 črc 2016, 14:14

AA ale Sprint. U ní se už soudruzi z Itálie s otáčkoměrem nenamáhali :-(

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

08 črc 2016, 14:52

Pořád nechápu k čemu otackomer na skutru s variatorem.....

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk

Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

08 črc 2016, 17:53

Necital si predchadzajuce prispevky? Niektore merania vyzaduju konkretny pocet otacok motora. Okrem toho otackomer sa hodi pri ladeni variatora, alebo ako indikator jeho opotrebenia.

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

08 črc 2016, 21:32

Přesně! Vyšší otáčky při stejne rychlosti znamenají opotřebení řemenu. Otáčkoměr určitě není zbytečnost!

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

13 črc 2016, 01:15

Striedavé napätie namerané na alternátore je slabšie aj na mojom,asi 55 V pripisujem to starobe magneta,ale ešte stále je tam dosť Voltov ktoré regulátor musí zraziť na 14,5V. Chyba je v prechodoch prúdu od regulátora k baterke.Riešil som to naspajkovanim dvoch nových káblov od regulátora k baterke na ktoré som dal dve 15 Am poistky. :idea: A volty na pristrojovke stúpli, od 14 do 15 bez svetiel, pri zapnutí svetiel na pristrojovke volty klesnú, ale meranim na baterke ostávajú správne . :D

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

17 črc 2016, 16:12

Ahojte, nakoniec po dlhom hľadaní skútra si idem v utorok pre atlantica r.v. 2005 šprint s nabehanymi 48 tis.km. Mal by byť s origo km. Na čo sa zamerať pri prehliadke? Vďaka za vašu odpoveď.

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

17 črc 2016, 18:28

Atlantic by měl nastartovat max. na druhý pokus. Nesmí kouřit. Na hlavním stojanu si zkontroluj otáčením řidítek stav ložiska krku řízení, nesmí být cítit důlek. Neměl by se rozjíždět trhaně. Žádné pazvuky z motoru ani variátoru. Provozní teploty by měl dosáhnout do pěti kilometrů a pak už by se ručička neměla hýbat. Všechno se na konec dá opravit, ale musíš si rozmyslet zda to za to stojí. Šťastnou ruku při koupi :wink:

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

17 črc 2016, 18:45

Vďaka za reakciu

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

20 črc 2016, 19:00

(mino2)Tak ako dopadla kupa AA?Bol to ten zo Senice s cervenymi polepmi na kolesach?

Re: Aprilia Atlantic 500 - Italská krasavice

21 črc 2016, 15:32

Ahoj ano bol, v utorok som nemal volno a včera zverejnili inzerat na Kymco xc 500. Prave som si ho doniesol domov.
Odeslat odpověď