mart.fish píše:Tak jsem Aprilku rozebral, oměřil co mohl a mohu jen konstatovat, že nabíjí o cca 1V méně. To přesně stačí k tomu, aby při postávání na světlech a pomalé jízdě docházelo k vybíjení baterky a následnému nedobíjení do plného napětí. Netušíte kde by mohla být chyba? Regulátor je podle servisního manuálu v pořádku(stejně se dají změřit jen diody), z alternátoru leze to co má a dráty k baterce také O.K. Už mi nějak došly nápady:-(((
Jo a samozřejmě nejezdím:-(((
Nad napětím špekuluju od začátku co skútr mám. Poslední poznatek je ten, že prostě alternátor jen tak tak pokryje příkon všech spotřebičů. Obnovil jsem v sobotu zapojení denních světel a napětí v soustavě vzrostlo za jízdy cca o 1V. Jakmile rozsvítím hlavní světlo napětí klesne.
Při kontrole elektriky jsem zároveň odhalil příčinu občasného vynechávání motoru na volnoběh. Občas přeskočila jiskra na indukční cívce. Protože jsem potřeboval mít skútr na úterý pojízdný a cívku nikde neměli skladem opravili jsme to zalitím probitého místa na tom bakelitu dentacrylem. Najeto je tak zatím asi 600km a drží. Tak se asi z dočasného řešení stane trvalé. Nakonec přece víme, že jednotka dočasnosti je jeden "furt".