Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
03 pro 2015, 18:05
To znamená že taliani predimenzovali poistku a dali tam inú hodnotu alebo to niekto menil? Keď takto zhorí poistková skrinka tak tam musel byť väčší skrat,a čo ostatné vodiče?
To tlačenie to musel byť adrenalín až mi ide mráz po chrbte keď si to predstavím.Menil som klínový remeň v odstavnom pruhu,keď prešiel kamión pekne to z autom zamávalo.
03 pro 2015, 18:08
nemel jsi tam silnejsi pojistku, nez mela bejt, ze neshorela?
edit: forester byl rychlejsi, nez jsem to na mobilu nadatloval.
Odesláno z mobilu přes Forum Fiend. Tapatalk už fakt neee!
03 pro 2015, 18:38
Nemusela tam být silnější pojistka, ani zkrat. Podle foto, spíše unavené nože (to co drží pojisku), nebo konektory kabelů u pojistkové skříňky.
Při vyšším odběru, tím myslím i nominál, se to takhle vyhřeje. Prostě unavený materiál.
03 pro 2015, 18:52
Jaká tam byla pojistka to nevím, ale v manuálu je psaná myslím 30A.
03 pro 2015, 19:12
kokoska : Přesně toto se mi stalo také. Rozdíl byl v tom , že mám zaplacenou asistenci tak jsem za odtah neplatil. Doma jsem odplastoval celý skútr a nakonec samozřejmě pojistkové pouzdro roztavené a pojistka byla ok. Teď vše přepájené a zase vesele jezdím.
28 pro 2015, 18:59
Hezký den. Mám skromný dotaz. Jak Vám ukazuje palubní voltmetr napětí? Když dosáhnu určitých otáček cca 4500 začne napětí na voltmetru klesat a drží se těsně kolem 12V. Při nižších otáčkách vyleze ke 13V. Měřili jsme podle návodu na motorkářích alternátor a měl by být v pořádku.
28 pro 2015, 19:03
Jediné relevantní měření lze provést na kontaktech baterie. Palubní měřič může kecat, i když vše funguje správně.
28 pro 2015, 20:43
Určitě měřit jak píše kolega přede mnou, ale mám obavu že Ti odešel reglér, velmi často se to tak chová.
28 pro 2015, 20:55
Regulátor je právě nový. Přebíjelo to tak se dával nový. Nemohla by na to mít vliv i baterie. Ta je sice taky od jara nová, jenže předešlý majitel to neřešil a baterie vřela. Na kontaktech baterky jsem to taky měřil, přesně si to nepamatuju, ale 14V jsem tam myslím neviděl. Ten regulátor se dá nepatrně doladit tak mu asi zkusím přidat.
29 pro 2015, 14:42
Scarabeo500: U Scarabea ten palubni pocitac ukazuje uplně jiný (menší) napětí, než je na baterce. Měl jsem ho a vůbec se tomu nedalo věřit. Ono i v manuálu to bylo tenkrát popsaný nějak naruby, jakoby v Itálii platili nějaký uplně jiný volty, než tady. Taky jsem z toho byl tenkrát vyděšenej, že to dobíjí hrozně málo, ale přeměření a porovnání se skutečným napětím přímo na baterce mě uklidnilo.
29 pro 2015, 18:26
Dneska jsem to přeměřil. Při 2000 ot. je na baterii 13.2V při 5000ot. je 12.9 V. Nejde mi to do hlavy.K regulátoru není moc dobrý přístup tak hoa zkusím poštelovat až to budu mít rozebrané. Dobíjet to musí, přes léto jsem jezdil denně a problémy se startováním nebyly.
29 pro 2015, 20:00
To je pořád málo, zkus dát provizorně jinou baterii. Měřil jsi altík v klidu ohmmetrem, nebo při otáčkách bez regleru fáze proti fázi. Je dobré proměřit na volnoběh a pak při asi 5000 ot. Někdy se stane že při vyšších otáčkách se posune vinutí a zkratuje.
29 pro 2015, 20:52
Našli jsme někde návod jak všechno proměřit a bylo to snad v normě. Nejsem elektrikář tak je pro mně těžké určit jestli když je někde v návodu, že může být úbytek napětí max. 0.2 V a já tam naměřím 0.4V jak moc velká je to chyba. Vyzkouším to ještě s jinou úplně novou baterii a uvidím. Zdá se mi, že to dokáže udržet tu baterii při životě, ale bez rezervy. Ona celá elektroinstalace na Aprili asi není nic moc.
01 led 2016, 23:17
Ahoj všem, chci se zeptat. Konečně jsem vyměnil variátor za originál osmiválečkový. Po výměně se mi zdá že jsou otáčky o dost vyšší než u původního šestivalečkovýho. Při 100km/h točí cca 5000 otáček. Samozřejmě se mi i zvýšila spotřeba na 22km/L. Tak nevím jestli koupit lehčí válečky nebo jsou tyto otáčky v normě. Diky za odpověď a radu.