Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
19 kvě 2013, 09:56
boboh DEKUJU
19 kvě 2013, 10:23
Dik moc za odpovedi. Kdybych uz to mel rozdelany, tak bych udelal minimalne obe gufera, aby se to nemuselo za 14 dni kuchat znovu... a hridelku podle toho v jakym bude stavu - jestli bude mit od gufera vyjetou drazku. Da se to udelat v beznejch garazovejch podminkach se zakladnim naradim, nebo je potreba nejakej specialni vercajk - nejakej stahovak nebo pridrzovak cehokoliv apod.? Nebo se ta pumpa proste jenom vynda, vyhodej se stary gufera, umistej se novy a smontuje se to zpatky? Je tam nejaka zaludnost, na kterou bych si mel dat bacha? Nejakej strucnej navod jak na vymenu? Jeste zvazim, jestli se do toho pusim sam, nebo to sverim odbornikovi.
19 kvě 2013, 10:59
Zdarec, mám dotaz:
Sice mám X9, ale stejný motor a snad bych řekl že i variator jako AA 500.
Poslední dobou se mi zdá, že skútr po zahřátí cca po 10km nějak vlažně akceleruje.Když jedu 80-100km/h a chci předjet autobus nebo něco, tak to nějak vlažně zrychluje.Čím by to mohlo být?Vyměklá kontrastka nebo válečky?Dnes jsem rozhodil variator a mrkl na válečky.Mají 29gramů a vypadali celkem o.k.Tak že by ta kontrastka?Mám koupit novou a zkusit, nebo co myslíte?
Při rozebrání varia se mi stala taková nepříjemná věc, že jsem trošku víc zabral, abych stáhl polořemenici, a popadaly mi 3ks podložek, a samo teď nevím, jak tam byly.Takže jsem dal jednu tu nejtenčí s největším vnitřním průměrem na vnitřní stranu polořemenice, kde je to vybrání.A zbylé dvě pod matku variatoru, jinak mi to logicky nevycházelo, tak doufám, že to tak má být.Neví někdo???
Za každou odpověď díky!!!
20 kvě 2013, 11:24
To Mr.Voza:
Uděláš to doma sám ale měl bys počítat s dvěma věcma.
Za prvé při sundání deklu se ti může ale taky nemusí podařit roztrhnout těsnění po jeho obvodě. Já například jsem se snažil ho neroztrhnout ale v jednu malou chvíly jsem udělal zbrklý pohyb no a co myslíte pane doktore - měl to roztržený
. Takže nákup na partsdepot.cz - čekačka 14 dní a ztráta 250 čechokreditů
.
No tak dál a za druhé si budeš muset vyrobit na delší násadě /cca 15 cm/ takový menší háček, kterým vytáhneš z díry v deklu to zatracený malý gufírko - rozměr 8x16x7 - na straně oleje
Neboj se toho a půl je hotovo
To MilosVee:
Tak to složení variátoru s těmi podložkami je takhle: mezi řemenice patří ta nejtenčí podložka, která za předpokladu, že je originál jako jediná z těch tří má vnitřní průměr takový, že jí můžeš nasadit na hřídel přes to vroubkování až k válečku o který se opírá zadní miska variátoru.
Zbývající dvě podložky mají menší průměr a jdou nasadit pouze na hřídel, kde je konečný závit. Jedna podložka je doopravdy obyčejnou podložkou a ta druhá je mírně kónická. Vysvětlím: Vnější průměr je v rovině a vnitřní průměr je výš / tedy do kónusu/. Tento tvar v důsledku způsobí při dotahování matky předpětí, podobně jako obyčejná ségrovka
Doufám, že jsem to popsal srozumitelně
20 kvě 2013, 15:16
Tak v tom případě to je o.k.
A co ty vlažné rozjezdy?Nenapadá Tě něco?
20 kvě 2013, 15:37
To MilosVee:
N o tak mě napadá hned to první, jak to že máš válečky 29g? Máš 6-ti válečkový varec? Jestli jo, tak by měli být 28g válečky. Jestli ty válečky byly nové třeba 30g, tak by ale ty vlažné rozjezdy byly od začátku.
Mastnotu předpokládám, že nikde v prostoru varce ani spojky nemáš? Vše, tedy i spojka se volně otáčí, jsou tam dvě ložiska. To samé platí i o kolech a jejich ložiskách? Nezůstává ti viset pístek v brzdiči? To že to vlažněji akceleruje se projevilo skokově? Samozřejmě to může být tou kontrastní pružinou ale nejprv bych vyloučil zhora zmíněné.
20 kvě 2013, 16:29
Mám 6-ti válečkový varec, jakto, že tam mám 29g netuším.Jsou tam od minulýho roku, dávali je tam ve Scootlandu.
Spojka mastná není, řemen taky ne.Dělá to až po několika kilometrech, minimálně po ujetí 10-15km, až se vše prohřeje, tudíž mě napadla ta kontrastka.Do té doby problém není.Kdyby to bylo ložisko, nebo ten pístek apod., nebude to dělat až po nějakých kolimetrech, ale hned( si teda myslím).Spojka se točí bez zádrhelu, kola vcelku taky.
20 kvě 2013, 17:32
To MilosVee:
Tak pak nezbývá než rozebrat spojku a vzít šupleru a změřit délku celé pružiny v nezatíženém stavu. Musíš si zjisti / myslím že krizik1 jsem ten rozměr dával/ kolik má mít /bez záruky 120 mm/. Kdyby byla unavená tak by byla nižší. Zkusím doma pohledat.
20 kvě 2013, 18:09
Kontrastka má standartní rozměr 125,5 mm a limit na výměnu je 120mm
20 kvě 2013, 18:41
Borisi Ty máš pamatováka, to smekám.
21 kvě 2013, 09:19
boboh píše:To Mr.Voza:
Uděláš to doma sám ale měl bys počítat s dvěma věcma.
Za prvé při sundání deklu se ti může ale taky nemusí podařit roztrhnout těsnění po jeho obvodě. Já například jsem se snažil ho neroztrhnout ale v jednu malou chvíly jsem udělal zbrklý pohyb no a co myslíte pane doktore - měl to roztržený
. Takže nákup na partsdepot.cz - čekačka 14 dní a ztráta 250 čechokreditů
.
No tak dál a za druhé si budeš muset vyrobit na delší násadě /cca 15 cm/ takový menší háček, kterým vytáhneš z díry v deklu to zatracený malý gufírko - rozměr 8x16x7 - na straně oleje
Neboj se toho a půl je hotovo
Jeste pro upresneni - pri vymene tech gufer se sundava jenom ten plastovej kryt z kteryho vedou hadice, nebo celej ten litinovej dekl, ve kterym je ta cca 1mm dirka? Doufam teda ze jenom to plastovy, ale ted jsi me trochu znejistil tim roztrzenym tesnenim - dofuam, ze jsi nemyslel to papirovy tesneni, ktery je az pod tim litinovym deklem?
21 kvě 2013, 10:36
To Mr.Voza:
No jestli budeš měnit jen to gufero na straně vody, tak nemusíš ALE když budeš mít ten konec hřídelky orezlý, tak budeš měnit i tu hřídelku a pak bude muset ten hliníkový dekl dolů
. No a když to budeš mít dole tak bych vyměnil i to gufero na staně oleje - rozměr 8x16x7, cena 12,-Kč
Postup demontáže:
takže- vypustit vodu, olej, sundat olejový filtr, odstrojit dekl vodní pumpy, sundat vrtulku a teď povolit doopravdy VŠECHNY šrouby /jeden je tuším za olejovým filtrem., odpojit čidlo tlaku oleje.
Tak a teď opatrně stahuj ten boční hliníkový kryt pokud možno kolmo k motoru, protože ten dekl kryje alternátor. Mě to vypadlo skoro samo ven, když ti to nejde tak buď to již někdo sundaval a utěsňoval to nějakým tekutým sajrajtem / to nesnáším/ a když je tam originální těsnění tak je tuším vidět nahoře, je tam s přesahem. Po sundání deklu na tebe vypadne takový váleček /cca2 cm/ a pružinka, patří to dospodu zevnitř deklu v pořadí do dutiny nejprve pružina a pak váleček. Pak vytáhneš tu hřídelku a podle jejího stavu můžeš buď objednat novou nebo ponechat a v mezičase vydoluješ to pidi gufero - chce to trpělivost. Dáš nové a dál postupuješ v opačném sledu pohybů.
To krizik1:
No mám i světlé chvilky
ale jak je možný, že si pamatuju jen to co je důležitý - tedy pro mě
.
To Mara-GP1:
Děkuji za upřesnění - máš pravdu
21 kvě 2013, 15:32
To boboh: Aha, myslel jsem, ze po sundani toho plastovyho krytu vodni pumpy pujdou vymenit obe gufera i hridelka... tak to pak teda dam jenom to vodni gufero, at to nemusim takhle cely kuchat, kdyz me tece jenom to voda... a budu doufat, ze je hridelka OK.
Jeste dotazek: Pry jsou dva druhy toho vodniho gufera a jsou rozeznatelny pouhym okem - viz. tady:
http://www.scootland.cz/zbozi/piaggio-t ... dni-pumpy/http://www.scootland.cz/zbozi/piaggio-gufero-8x16x7/Kdyz tu vodni pumpu sundam, bude na to gufero nejak rozmume videt, abych ho nemusel nejdriv vyndavat a pak az objednavat? Myslim jako, ze bych to kuchnul, zkouknul jaky tam je, pak to zadelal a objednal... a az bych ho mel, tak bych ho teprve vymenil? Nebo ho musim nejdriv vyndat a pak az podle nej objednat novy? Ktery jsi tam mel treba Ty?
edit: Ted jeste koukam, ze v tom druhym linku na Scootland je gufero 8x16x7 a to je stejnej rozmer, jakej jsi psal, ze je na strane oleje. Neni to nahodou ono? Jestli tam nahodou nemaj na Scootlandu napsanou blbost, ze jsou dva druhy gufer vodni pumpy... ze je to treba myseny tak, ze u vodni pumpy jsou dva druhy - jedno pro vodu a druhy pro olej... co?
21 kvě 2013, 17:18
To Mr.Voza:
No ono je to krapet jinak než píšeš.
Takže prvně odkazy co jsi uvedl ve svém příspěvku jsou trochu zavádějící. Vysvětlím. První odkaz ukazuje těsnění na vodní stranu / a mimochodem tu jsem tam měl já/ u druhého odkazu se podle uvedeného rozměru /ovšem ne podle fota/ jedná o gufírko na olejovou stranu.
*ALE vzhledem k tomu, že existují dva typy hřídelek, které pohánějí vodní pumpu a já osobně jsem pro ten větší průměr hřídelky patřičné gufero pro vodní pumpu na vlastní oči neviděl, tak jen mohu dovozovat, že bude přibližně stejné jako je v prvním odkazu ale s větším průměrem
Když sundáš plastový dekl vodní pumpy a kloudně bys to nafotil a ukázal, tak bych ti pak už řekl co tam máš. Jen počítej s tím, že po odšroubování vrtulky se ti podaří stáhnou bez poškození pouze tu vrchní část /kovovou-jestli bude ještě originál bude v gumě/ ze dvou co je určená na vodní stranu viz. foto z prvního odkazu:
http://www.scootland.cz/zbozi/piaggio-t ... dni-pumpy/ A opověď na tvou druho utázku: viz.*
21 kvě 2013, 20:19
OK, dik moc za odpovedi... jeste zvazim, jestli to radsi neodvezu svymu servisakovi... nechci zase neco zku*vit, jako kdyz jsem se s*al do vymeny oleje a uplne jsem rozerval olejovaj filtr a pak jsem toho ctvrttunovyho mastodonta musel nakladat na karu a vyzt stejne do servisu na vozejku... jestli nebude jistejsi to tam dovyzt po vlastni ose a pak si na tom zase odjet, az to bude pretesneny... vim prt, kde se me podari zase neco utrhnout, ohnout apod... Kdybych se nahodou rozhod se do toho pustit sam, tak to nafotim a hodim sem fota...