Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

06 zář 2010, 08:31

Ahoj, mě osobně nepřijde, že by 140ka měla problém poku je správně nahuštěná a to je samo jinak pro jízdu ve dvou. Samozřejmně stabilita je jiná než u motorek s daleko větším průměrem kola. Tady je vzadu 14" a vepředu 15"ka. jak dlouho vydží ti asi nikdo přesně neřekne, protože záleží logicky na tom jakou máš gumu, jak tomu nakládáš a jak brzdíš. Mě to vydrží tak 2roky a najezdím tak 15 tis. Posez spolujezde je velmi pohodlný, široké sedlo, madla a já mám vzadu original box s opěrkou což dělá hodně. Stupačky jsou dost velké a myslím, že se lehce svažují s měrem ke skůtru, zakže klouzání asi nebude.
Na delsí cestu s tím není problém vzhledem i k poměrně velikému kufru. Stejně si na to budeš muset sednout a projet, takže můžeš vzít i spolujedce. Atlantic je asi i širší. Je to větší loď.

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

06 zář 2010, 10:26

Pokud chces cestovat tak neni pochyb, ze Atlantic je uplne nekde jinde nez X9 (mimo jine mala kola). Co se tyce zadniho kola tak je jedno z nejvetsich na skutrech tohoto typu (14tky ma napr B650). Atlantic je pomerne mekce nalazen takze jizda je pohodlna...samozrejme pri ostrejsi jizde v zatackach podvozek nestiha a zacina se vlnit. Nicmene pro spolujezdce je to 1.

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

12 zář 2010, 12:59

Tak jsem tak dlouho sledoval tuhle diskuzi , až jsem si taky jedno "pětikilo" pořídil. Mám jeden technický dotaz. Při rozjezdu cca kolem 30 km/hod. se nepříjemně rozvybruje. Jde to od motoru , či spíše variátoru. Při nižších nebo vyšších rychlostech to nedělá. Jen bych rád věděl co asi , než to dám servisu a nebyl tam za kavku. Díky předem.

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

13 zář 2010, 06:49

lepe to popis plus popis stroje...btw kolik mas maximalku (jake tam sjou valecky)

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

13 zář 2010, 08:59

S tim popisem to bude horší. Ja to koupil před týdnem , ale vzhledem k nedostatkum v italskem tp čekám , až se k tomu vyjádří stk potažmo dekra . Je to 2003 a na tachometru to má cca 24000. Vím , že skeptik namítne že italové nalítají víc , nicméně vzhledem ke stavu tomu věřím . Maximálku jsem kvůli stavu zadní pneu ještě nezkoušel . Doposud jsem sedlal tři různé padesátky a nikdy kromě čištění prostoru variátoru (vzduchem) jsem na nich nic rozebraného neměl. Aprilka je pro mě do jisté míry splněný sen , ale nerad bych do ní dával víc než je třeba . U auta si dokážu opravit téměř vše opravitelné , ale ten variátor a v něm ty válečky mě trochu znervózňují :shock: Nemám v okolí žádného známého , který by s tím měl zkušenost , ovšem když napíšeš , že na tom nic není klidně to rozeberu ať je legrace :D a až vystříhám sprostá slova , dám sem odkaz na video jak jsem to skládal dohromady .

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

13 zář 2010, 11:51

co sa tyka vibracii pri nizsich rychlostiach u mna je to iste, mam AA 500 r.v.2003, najazdenych tachometrovych 23000tis, niekde na zahranicnych forach som cital,ze u tychto AA je to normalne,teda pokial sa nejedna o prilis velke vibracie.....presiel som z 150ky Kymca , tam bol rozjazd hladucky a tiez ma to prekvapilo,avsak bol dlhsiej dobe mi to uz ani nevadi,zvykol som si.....

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

13 zář 2010, 13:38

Cus, vibrace pri rozjezdu jsou u AA normální. Prostš než se ten jednobuch rozhejbe. Zalezi samo na stavu variatoru. Ale pri jizde kolem 30ti km to klidne muze myslim vibrovat.

Jo fragu prosimte jaky jsi pouzival valecky hmotnostne. Me prijde ten muj rozjezd porad vlaznej. Mozna i budu mudet resit spojku neb mi zabira skoro hned.
Naposledy upravil KYBLOS dne 13 čer 2013, 18:24, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučení dvou příspěvků pod sebou, které od sebe dělilo jen několik minut

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

13 zář 2010, 14:14

Tak ted Vas nechapu..bud to dela u rozjezdu a nebo pri 30km/h jedno a druhe dva rozdily.
Bejt tebou tak to rozeberu nic na tom neni (vopruz je sundat palstovej cernej kryt-musi se povolit sroubky i na bocnich plastech). Jinak pokud nemas vzduchovou pistoli ani to nezkousej..marna snaha-nepovolis variator.
Zkouknes alespon remen (nezapomen ho obratit jestli neni popraskanej) a valecky jestli nemaji plosky..jinak ty vibrace nekdy delaji prave plosky na valeckach.
Co se tyce valecku jde o to jakej tam mate variator, pokud 6 valeckovej je to dobry a da se pomerne dobre ladit (8mi valeckovej je pase nesezenes do nej jine valecky).
U 6ti valeckoveho jsou standardní válečky 25x22 s hmotností 28.5g...takze pokud pujdu nahoru s hmotnosti (dela se pouze Mallosi) tak se dostanu k vyssim rychlostem a nizsi spotrebe (vyzkousno 180km/h,spotreba 3,7l/100km), ale podstatne vlaznejsi rozjezdy ..zcela nevhodne na cestovani ve dvou, motor se neustale drzi ve spodnich otackach. Jinak pokud date lehci (vyzkouseno 24g) tak se z toho stava raketa (stejne jak Burgman 650 bez poweru), ale rapidne stoupne spotreba (asi tak kolem 5,3l/100km) a snizi se maximalka (140km/h konecna). Proto radim kupte original Apriliia a budete mit klid.
Jinak co se tyka pruzinek take jsem je menil (unavene upruzinky poznate tak, ze vam pri nizke rychlosti a brzdeni nechce rozepnout spojka a brzdite i motor, ktery vas tlaci). Pozor ale jsou tam pomerne mekke pruziny, takze nedavejte pokud koupite tuningove nejake extra tvrde...ze sady mallosi jsem daval ty nejmekci.

NEBYLO BY OD VECI SI DAT DO KONTAKTU ODKUD JSTE...mohli by jsme udelat nekde nejakou slezinu..alespon jen tak v hospudce a pokecat o problemech a o ruznejch figlech :-)
Naposledy upravil KYBLOS dne 13 čer 2013, 18:25, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučení dvou příspěvků pod sebou, které od sebe dělilo jen několik minut

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

17 zář 2010, 22:15

Zdravím všechny. Prosím nevíte někdo jestli by se daly sehnat čiré kryty na Aprilia Atlantic 500 rv 2002? Kamarádi mě upozorňovali, že blinkry v zadu nejsou ve dne moc vidět...Děkuju

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

22 zář 2010, 06:58

Zabaku to nevim jestli jdou sehnat...spis na zakazku nechat nekde fouknout. Ale je divne, ze nejses videt. Rekl bych, ze slabina AA500 je spise predni svetlo (oproti ostatnim). Jinak se to da vyresit svetlama na kufru (asi nejlevnejsi varianta).
Take se podivej jestli nemas vysvicene zarovky. Dalsi moznosti je dat tam led zarovky, ktere maji vetsi svitivost pri stejne spotrebe.

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

22 zář 2010, 12:18

jak píše Frag..slabinou je svítivost předního světla....já to zatím neřešil...ale asi budu...:-)asi žárovkama s větší svítivostí...

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

26 zář 2010, 00:28

http://www.skutrportal.cz/234-aprilia-atlantic.html :wink: :P

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

26 zář 2010, 20:52

Tak jsem schodil kryt variatoru a hledal zdroj cinkani na spojce. na spojce to neni cinka remen pri volnobehu o tu hlinikovou kladku a jak je zubatej zak to cinka. Asi uz jse trosku vytahanej. Jo novej original je nejlevnejsi stoji cca 1600,- a cela spojka totez takze pohoda.

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

26 zář 2010, 21:22

Tak to je fakt pohoda. Až to shodím taky poprosím o kontakt na dodavatele. Chvilku to bude muset vydržet , protože mám zasekanou dílnu . Jo a kdybys řešil potřebu něco povolit rázákem , tak mám k dispozici tři i s obr kompresorem.

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

27 zář 2010, 09:53

tak to je super to bych vyuzil az mi prijdou dily.
Odeslat odpověď