To Michal936:
Já mám maximálku dle tacho 160 a spotřebu cca od 3,8l do 4,5l.
To že máš ručičku teploty kousek pod půlkou je naprosto v pořádku, ten větrák se spouští u mě těsně, snad milimetr pod půlkou.
Aby ti ručička dolezla k červenému poli, tak bys podle mě musel jet už bez vody. Atlantic má krapet předimenzované chlazení - italové to stavěli na sicilská odpoledne
S tou rychlostí mám ozkoušené že záleží na tom jak máš poskládané podložky na variátoru. Jak už jsem tady psal na origo varci je skladba :
1/matice,
2/dvě podložky,
3/vnější polořemenice,
4/ podložka s vnitřním průměrem 22 mm,
5/zadní polořemenice s válečky,
6/ talířek s vodítky,
7/a kónická podložka cca 4 mm tlustá.
Já a křižík to máme poskládané trochu jinak. Podložku z bodu č.4/ máme u podložky z bodu č.7/. Ve výsledku u mě když jsem to porovnával na jízdních vlastnostech, tak při origo sestavení je jednoznačně lepší rozjezd /motor jde do předpisových cca 5000 ot/min. a maximálka je těch 140-150 km/h/ a po úpravě jsou rozjezdy s nižšími otáčkami /cca 3500/ a při maximálce to točí o cca 1000 ot/min méně. Když jedu v jednom tak to není na škodu, změna nastavení se projeví negativně když jedu s baťůžkem a chci se třeba rozjet na křižovatce do kopce. Pak se motor nevytočí do optimálních otáček /5000ot/min./ vznikají větší vybrace a v tento okamžik si říkám, že ten jednobuch je 500ccm a že to dá.To je prostě ten okamžik /jeden jediný/ kdy vážně uvažuji že to přeskládám do origo stavu
Je to ale jen moje suběktivní vnímání