Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
13 dub 2012, 08:13
Prosím o malou nápovědu. Jak se měří hladina oleje v motoru, tedy při zašroubované měrce nebo jen zasunutím a nezašroubováním. Na Hondě to bylo jen zasunutím a v anglickém manuálu co je ke stažení jsem to nenašel. Tím nechci tvrdit, že to tam není, neboť /jsem již statší ročník a ve škole jsme měli ruštinu
/ moje angličtina je mizerná-samouk.
Také jsem zjistil, že po výměně termostatu se mé aprilii nechce nastartovat na "drc"
. Chvíli, asi 4x otočení startérem, jí to trvá. Mám nový vzduch. filtr, olej, svíci, CDI, baterku a regulátor.
Děkuji za případnou odpověď.
13 dub 2012, 08:28
viewtopic.php?f=62&t=6377Piaggio motory,při zašroubované....
13 dub 2012, 08:29
boboh: Nejdřív jednu otřepanou frázi. To všechno už tady bylo. Stačí hledat
A ted k oleji.
Tady to pise Mijuna
http://skutrforum.cz/viewtopic.php?p=132764#p132764S tím startováním sem se taku trápil. Ale na rada Křižíka1 jsem se trápit přestal. Je to v chladném počasí vlastnost.
13 dub 2012, 09:36
To warnercz: Děkuji za rychlou reakci, olej je mi jasny. Startování tedy taky řešit nebudu
13 dub 2012, 23:00
dle manuálu se olej meri vzdy na centralnim stojanu, na zasroubovane merce
14 dub 2012, 00:15
zdravym
kolko L oleja potrebujem kupit ak chcem kompletne vymenit olej v motore? 2L? 3L? viac?
idem kupovat tak aby som vedel kolko toho mam kupit....
dik
14 dub 2012, 07:54
2 litry oleje, ja kupuju jedine Motorex a menim po 6 tisicich km.
http://www.motorexcz.com/produktyOnRoad ... -detail_94ale koukam ze maj novinku, tak asi pujdu do ni
http://www.motorexcz.com/produktyOnRoad ... -detail_92Jo chlapi, kdyby nekdo daval novej lak, tak muzu poskytnout formu na nalepeni pismenek na bok i na zadek
Naposledy upravil
KYBLOS dne 18 čer 2013, 12:40, celkově upraveno 2
Důvod: Citace posl. příspěvku. Sloučení dvou příspěvků pod sebou.
14 dub 2012, 19:45
Ahoj, rád bych požádal o radu zkušenější, hlavně ty, co měli možnost jezdit na AA i na B650... mám takové dilema, po 11 letech ježdění na motorkách jsem se rozhodl přejít na maxíka a to z důvodů, že mám rád klidnou a pohodovou jízdu, cestování (i delší), a hlavně mě to prostě láká a chci zkusit změnu. Dilema spočívá v tom, že jsem měl od začátku v hledáčku pouze jediného maxíka a to klasiku B650. Moje stávající moto však nějak pořád nemůžu prodat a zaprvé nechci dvě motorky naráz a pak samozřejmě potřebuju peníze z prodeje, abych dal dohromady nějakou částku, která by však stejně stačila jen na nejstarší ročníky B650 (max. 70000). Teď se mi však naskytla nabídka výměny mé motorky za AA 500, r. 2003, ve slušném stavu. Tak se chci zeptat, jestli je jízda (výkony, pohodlí, cestování na delší trasy i ve dvou atd.) o tolik odlišná od B650 (samozřejmě je mi jasná odlišná koncepce těchto dvou skútrů). Prostě jestli mám do toho jít nebo jestli mám dál čekat, až se mi motorka podaří prodat a jít do toho Burgmana. Jestli je to opravdu takový rozdíl. Díky za odpovědi.
15 dub 2012, 09:20
energy:takhle ti to povím.....pokud máš na koupi vážně zachovalého atlantika 500 a nebo koupit staršího nezachovalého burgmana...kup jasně zachovalého atlantika 500....to je jasný ne...jinak ty motorky jsou uplně něco jiného....jestli chceš vážně srovnání napiš uživateli Frag měl kolik let atlantika 500 a teď má Burmana 650...poví ti.
Jediný co vím tak měl měněný v atlantikovi válečky a nevím co ještě a říkal že na rozjezd se rovnal burgmanum 650...
dle mě se tto dvě motorky nedají srovnat....
15 dub 2012, 10:28
mijuna: díky za tip, napíšu mu... jak už jsem psal, je mi jasný, že to jsou dvě odlišný koncepce, ale jde mi o to, jestli je to opravdu takový "nebe a dudy".
15 dub 2012, 11:24
Nebe a dudy to každopádně je. Jde jen o to co preferuješ
Dovolil bych si vypíchnout některé nejviditelnější rozdíly. Poměrně velký je váhový rozdíl Burgman 245kg AA 200kg. Maximálka je u Burgmana o cca 35km/h vyšší. Reálná spotřeba je u AA o třetinu nižší (loňská dovolená 4150 km průměr 4,3l). Pohodlí spolujezdce je u AA lepší ( nastavitelné stupačky, šíře sedla). Cena náhradních dílů a nutnost některých servisních úkonů u Burgmana je finančně rozhodně někde jinde než u AA (za náhradní díly při výměně CVT na kterou skoro jistě dojde pokud na tom budeš trochu jezdit si koupíš ojetý vůz nižší třídy
) Samozřejmě dynamika dvouválce s vyšším obsahem je lepší než půllitrový jednobuch, ale nečekej na AA vibrace nějaké krosky
Snad Ti to trochu pomohlo. Kdybys chtěl vědět něco víc klidně volej na číslo v profilu.
15 dub 2012, 12:50
Zdar hoši. Chtěl bych vás poprosit jestli by jste mi mohly napsat jak máte nastavené zadní tlumiče. Já mám matky vyšroubované skoro nahoře,je to docela tvrdé a zdá se mi že kolo v zatáčce uskakuje. Tak bych chtěl zkusit nějaké ověřené nastavení. Takže by bodla míra od začátku závitu k matici. Dík za odpovědi
15 dub 2012, 14:47
matky 1cm pod spodu, kvůli vědem co občas vozím
15 dub 2012, 15:19
krizik1: Díky za odpověď, myslím, že půjdu do toho Atlantika. Maximálku neřeším, jezdím kochačku (teď mám sice motorku, co jede skoro tři sta, ale málokdy jedu přes 120 km/h, maximálně občas na dálnici), vyloženě polykač kilometrů nejsem, spíš projížďky po okolí a cca. jednou do roka výlet za hranice, tak to si myslím, že zvládne, pohodlí spolujezdce je pro mě dost důležitý, manželka se mnou sice moc nejezdí, ale když už jede, tak musí mít pohodlíčko, jinak už bych ji na to nedostal nikdy, spotřeba je pro mě taky dost důležitá, kór v dnešní době a ruku v ruce i ta cena servisu a dílů, toho jsem se právě u staršího Burgmana dost bál, hlavně, co jsem pročetl zdejší vlákno věnované B650 - holt s hypotékou a manželkou na mateřské si toho moc dovolit nemůžu.
Jinak ještě dotaz (možná hloupej, ale se skútry nemám žádné zkušenosti) - jak je na tom s akcelerací? Vím, že se od AA (a asi od žádnýho skútru) nedají v tomhle ohledu čekat zázraky srovnatelný s klasickou silnou motorkou, neřeším vteřiny, ale jde mi o to, zda má dostatek výkonu, abych např. při 90 km/h mohl bez problému s nějakou rezervou výkonu předjet auto a nemusel čekat na kilometrovou prázdnou rovinku.
Díky za odpovědi a nezlobte se, že vás pořád otravuju, ale opravdu jsem na skútru nikdy nejel a chci předem vědět co nejvíc, abych pak nebyl překvapený.