od zdeny65 » 08 čer 2016, 07:09
forestr: Nevím,jaký by to mělo vliv,ale jestli chceš vědět tak je to offroad Kia Sorento,rok výroby 2005,červená metalíza,objem 2,4,váží to cca 2tuny,letní disky mám hliník,zimní plecháče,jezdí to průměr za 8,5l na sto..........
No nicméně jsem se snažil najít něco,co by upřesnilo moji pozici v celém problému.Začal jsem na stránkách Ministerstva průmyslu a obchodu,kde se sice něco dá dohledat,ale to co zákonodárci vymysleli a upravili je pro člověka průchod džunglí bez kompasu.Nicméně jsou milí a aby je lidé z problematikou reklamací a práv spotřebitele neobtěžovali,zanechali odkaz na kompetentní úřady,kde se o nás poškozené postarají.Tak jsem zvolil z odkazu ministerstva dTest.Po chatu z operátorem jsem byl odkázán na zavolání do jejich poradny.
Výsledek: Na opravu motoru je od zákona záruční lhůta 24 měsíců(pro forestra - dva roky).Pakliže se v záruční době vyskytne nějaká závada,která přímo souvisí z danou opravou,tak se záruční doba zastavuje.Dodavatel služby-autoservis je od zákona povinen tuto závadu odstranit do 30 dnů(pro forestra-jeden měsíc).Pakliže je závada do této doby odstraněna,tak dnem předání opět začíná záruční lhůta.Pakliže závada není odstraněna,tak jako spotřebitel mám právo na odstoupení od smlouvy a servis je povinen dle zákona vrátit celou! zaplacenou částku za opravu.
Odstoupení od smlouvy je podáno písemně,nejlépe s dodejkou.Pakliže si tuto daný nevyzvedne do tří dnů,tak je toto bráno jako doručené.Následuje pak sepsání žaloby na vydání dané částky,probíhá samosoud,následuje platební příkaz,exekuce.
Závěrem je to,pakliže se dodavatel domnívá,že nekomunikovat,tzv.mrtvý brouk je řešení je to omyl.Odmítnutí,nepodepsání,neuznání není v takovémto případě bráno na zřetel a povinnost dodavatele tímto nezaniká.
Toť vyjádření z telefonického rozhovoru z dTest.
Jinak,kdyby náhodou někdo potřeboval podobnou radu,tak telefon je: 299 149 009
Takže mi asi začne peripetie,ale nestahuju kalhoty,když ještě nevidím brod.