Prodejci skútrů, příslušenství, servisy... Hodnocení jejich šlužeb očima zákazníků.
Pravidla fóra
Před tím, než vytvoříte nové téma, zkontrolujte prosím, zda-li není již téma o této firmě vytvořeno. V takovém případě prosím nezakládejte nové téma, ale napiště svůj příspěvek v založeném tématu.
Postovat komerční prezentace firem je v tomto topicu zakázáno! Pro tento druh prezentace prosím využijte naše
specializované téma.
26 čer 2012, 16:58
Ahoj,
dnes jsem skoncil s prazskym Scootlandem. Minuly tyden jsem si objednal nove pneumatiky i s prezutim (byla tam i vymena loziska). Vse bylo v pohode, ale dnes pri prvni vyjizdce jsem si podle datumu vyroby vsimnul, ze zadni guma se uz 2 roky valela nekde na sklade.
Samozrejme se mi to nelibilo a do Scootlandu jsem volal. Jsou ochotni mi ji vymenit za novou s tim, ze zaplatim 30% z ceny za to, ze je ojeta (najel jsem 50km). S tim bohuzel nesouhlasim a reseni jsme uz nenasli. Ze ja blbec jsem to nezkontroloval hned pri prevzeti. Nenapadlo me, ze kdyz platim nove gumy, dostanu vystavni model.
Za poslednich par tydnu jsem u nich nechal kolem 9500,-Kc za dily a sluzby, tak bych cekal trochu jine jednani.
Takze diky, ale priste uz pujdu jinam.
26 čer 2012, 17:04
A v čem je problem ? 2 roky je sice dost,ale nemyslim že by to mělo nějakej vliv na jízdu či cokoliv jiného.....
26 čer 2012, 17:05
Sice by mě to taky vadilo, ale pokud byly dobře skladovaný, tak nemusíš mít strach. Skútr pneu se nevyrábí každý den, dělají se ve větších sériích, tak proto nebude ze včerejška.
26 čer 2012, 17:09
Poskozena nijak neni, ale 2 roky je dost dlouha doba. Kdyby mi to rekli dopredu, mohli jsme se domluvit.
Kdo z vas by si vzal za stejne penize 2 roky stare pneu?
26 čer 2012, 17:23
Myslím, že můžeš být klidný. Rok až dva skladované pneu opravdu není žádný problém. Problém by mohl být jen kdyby opravdu byly někde ve výloze a pařilo na ně slunce (na vzhledu gumy by to bylo znát !) Cenu sis předpokládám zjišťoval předem i jinde abys nekoupil v tom nejdražším obchodě. Měls tedy porovnání. A jestli byly výrazně levnější, už víš proč.

Jezdi a neřeš to !!!
26 čer 2012, 17:31
Pneu Dunlop 120/90-10 Runscoot 57J - 900kc s DPH za kus + 300kc prezuti. Kola jsem tam dovezl uz vymontovana.
26 čer 2012, 17:44
Já loni kupoval několik pneu od Shinko . Tři šli na montáž hned , jen ta na Burgmana ležela pár týdnů v garáži , po montáži jsem zjistil že je pět let stará . Hned jsem napsal na jejich e-shop , během půl hodiny mi volali , omlouvali se že to nekontrolovali a navrhovali nějaké řešení . Protože vím že pneumatice nic po té době není , pokud je skladovaná jak má být , přistoupil jsem na návrh že další objednané pneu mám od nich za plus mínus 30% ceny . Na té jsem najel 8000 km a nechovala nijak nestandartně . Pak jsem objednal další a opravdu mi ji poslali doslova za "pusinu" .
26 čer 2012, 20:41
Me osobne by se to take moc nelibilo. Obzvlaste u pneu na moto. Pneumatika starne a pry vliven jakychsi chemickych reakci tvrdne, tim ztraci prilnavost a take puchri a tim muze ztracet tlak. Kdo toho najede malo, tak mu guma driv odejde starim nez ji sjede. Coz je skoda penez. Mati takhle po 4 letech odesly gumy na aute. Postupne cim dal vic ztracely tlak. Kdyz se sundaly a udelal se na nich ostrejsi zlom, bylo videt spousta mikrotrhlinek. Musel jsem ji poridit nove.
27 čer 2012, 08:28
Ja myslim ze to bude v pohode, tohle je uplne normalni ze nekoupis cerstvou gumu, jinak i dle predpisu jde az 4 roky stara letni guma prodat jako nova, bez predchoziho upozorneni.
Kazdopadne jezdi, neres to
27 čer 2012, 09:38
2 roky starej DOT je skoro funglovka, ideální skladování nemá asi nikdo z prodejců ale rozhodně trpí daleko míň zavřená někde ve tmě skladu než když necháte mašinu celej den na slunku. UV zářením trpí pneumatiky dost brutálně, gumy co jsou od DOT 08 bych vůbec neřešil a už vůbec ne na skútr
27 čer 2012, 09:45
TUNER píše:A v čem je problem ? 2 roky je sice dost,ale nemyslim že by to mělo nějakej vliv na jízdu či cokoliv jiného.....
jenom pro tvé info pneu nemá být starší jak 4 roky takže koupil pneu s poloviční dobou života tohle bys měl znát platí to u auta ale u skutru též a možná i více
27 čer 2012, 10:11
Na moto je to vždy citlivější záležitost. Ale na jednom málo ježděném autě jsem měl 10 let staré Pirelli Drago a nebyl s nimi problém ani na suchu ani na vodě. Nakonec jsem je měnil právě kvůli stáří a ne vzorku. V pneuservisu mi za ně ještě dal 600 Kč, tak nechci přemýšlet, za kolik je někomu střelil...
27 čer 2012, 10:20
aumirek píše:takže koupil pneu s poloviční dobou života tohle bys měl znát platí to u auta ale u skutru též a možná i více
Sice možná koupil pneu s poloviční dobou života , ale jak dlouho ji na tom skůtrovi bude mít ? Do konce sezóny ? Pár tisíc a stejně na jaro bude dávat novou ... takže ji vyhodí sjetou jako tříletou . Jestli ovšem aspoň trochu jezdí ...
27 čer 2012, 10:21
Jak dlouho je dosud nepoužitá pneumatika nová nebo už stará? Jak dlouho lze mít skladem pneumatiku, aby ji bylo možné prodat jako novou, nebo aby ji šlo vůbec zákazníkovi nabídnout. Po jaké době lze ještě nepoužitý produkt, jakýkoliv výrobek, prodat jako nový? Na to samozřejmě neexistuje žádná jednoznačná odpověď. Pokud si zákazník kupuje například plnotučné mléko, podívá se na dobu trvanlivosti a je to víceméně jasné. Jenomže, co když jde o pneumatiku? Jestliže se domníváte, že jako nová může být označena i po 5 letech bezvadného skladování, nemýlíte se. Víte ale, že stanovení této doby, sice ne zákonem dané, ale odborníky obecně respektované, předcházelo?
Například v Německu už před lety vydal Hospodařáský svaz německého kaučukového průmyslu v této záležitosti výklad, kde se praví: "Pneumatiky na základě fyzikálních a chemických procesů stárnou. To platí i pro nepoužívané nebo pro jen málo použité pneumatiky. Aby se proti tomuto procesu působilo, přidávají se do směsi substance, které brání životnost snižujícím chemickým reakcím s kyslíkem a ozonem. Tím je zaručené, že i moho let správně uskladněné pneumatiky odpovídají specifikaci nových pneumatik a nejsou omezeny ve své použitelnosti."
Na základě iniciativy a pod vedením asiciace Svazu vulkanizérů a obchodníků s pneumatikami, bylo v září 2001 vydáno klíčové stanovisko rozhodujících zástupců německého pneumatikářského průmyslu k dosud různě vysvětlovanému pojmu "mnoho let" ve výše uvedeném výkladu. Respektive, jaká doba to smí maximálně být. Společnosti Bridgestone, Firestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin a Pirelli vydaly k motoristům a obchodníkům s pneumatikami následující doporučení: "Dbejte na to, aby při koupi nepoužité pneumatiky pro osobní automobily nebyl na ní datum výroby starší než 5 let!"
Jinak uvedeno, nepoužitá pneumatika předepsaným způsobem skladovaná je brána jako nová a jako nová se také může prodat, neuplynulo-li od její výroby déle než 5 roků. Aby bylo jasno, to pochopitelně ještě neznamená, že na vozidlo nelze namontovat pneumatiku, která je starší než 5 let. Je ovšem nezbytné znát, jak se po uvedenou dobu skladovala.
Datum výroby pneumatiky lze zjistit ze čtyřmístného čísla DOT (Deparment of Transportation) na boku pneumatiky. Přesněji řečeno, za nápisem DOT je kombinace čtyř písmen (např. HWFZ, přičemž HW je kód výrobce a FZ kód rozměru) a pak následuje číslo ze čtyř číslic. Například 2209 znemaná, že pneumatika byla vyrobena ve 22. kalendářním týdnu a to roku 2009, tedy ve zkratce 09.
Nicméně stáří pneumatiky je jedna věc, zákonná záruka věc druhá. Ta se vždy počítá teprve ode dne, kdy bylo zboží prodáno zákazníkovi.
Podívat se na datum výroby pneumatiky se doporučuje nejen při nákupu nových pneumatik, ale občas by si měl stáří svých pneumatik zkontrolovat každý řidič. Tedy nejen případné datumy, ale hlavně projevy stárnutí pneumatik na voze. Je obecně známo, že pneumatika Sava stárne rychleji než nepříklad pneumatika Hankook.
Obecně zde panuje pravidlo 10 let. Pneumatika na voze, by neměla být starší 10 let od výroby. Tedy i pokud najezdíte opravdu jen pár kilometrů ročně a zdá se Vám, že ještě je zbytečné kupovat nové, zvažte svou bezpečnost. Ty z Vás, kteří se snaží nemít pneumatiku starší několika měsíců možná překvapí, že na druhou stranu existují i řidiči, kteří mají pneu na voze i 10 nebo 15 let a pak se snaží dokoupit jen dvě stejné a jsou nemile překvapeni, že jejich dezén se již dávno nevyrábí.
27 čer 2012, 10:26
Je to nemilé,ale asi bych to taky moc neřešil
Pokud není zjevně vidět změna barvy ( od UV záření) tak bych to neřešil a za rok max za 2 sezony koupíš novou a tam si už dáš pozor