Prodejci skútrů, příslušenství, servisy... Hodnocení jejich šlužeb očima zákazníků.
Pravidla fóra
Před tím, než vytvoříte nové téma, zkontrolujte prosím, zda-li není již téma o této firmě vytvořeno. V takovém případě prosím nezakládejte nové téma, ale napiště svůj příspěvek v založeném tématu.
Postovat komerční prezentace firem je v tomto topicu zakázáno! Pro tento druh prezentace prosím využijte naše
specializované téma.
29 říj 2008, 22:06
Na gelovku nesmíš s vyšším napětím jak 13,7V nesmí se přebíjet a má se nabíjet pulzním nabíjením . Tzn že nabíječka musí mít elektroniku, která dělá ty pulzy.
Nebo tak nějak to bylo,...
29 říj 2008, 22:26
Tak zase jsem v obraze,díky.
29 říj 2008, 22:40
A tady je jeden výtažek z testovaných věcí z Lidlu:Nabíječka akumulátorů TRONIC T4X
Dalším zajímavým úlovkem z řetězce LIDL se stala nabíječka akumulátorů TRONIC T4X.. Mile mne překvapila - za 499 Kč byla neodolatelná nabídka (obdobné výrobky začínají na cca 1200 Kč). Obzvláště pak milé překvapení bylo, že se hodí i pro dobití akumulátoru motocyklu. Zvládá dobíjení jak autobaterií (proudem 3,6A), tak motobaterií (0,8A), tak po ukončení nabíjení přechod do udržovacího režimu, dále pulzní nabíjení pro silně vybité akumulátory a také spec. režim pro nabíjení za nízkých okolních teplot. Hodí se pro všechny typy olověných akumulátorů včetně gelových a bezúdržbových. Použití je zcela jednoduché, stačí zvolit režim (auto/moto/přezimování) a dále již nabíječka pracuje plně automaticky - vše je kontrolováno mikroprocesorem.
Během používání nabíječky jsem dospěl k jedinému nedostatku: zcela vybitou zcela myslím opravdu zcela, napětí 12V baterie menší než 5V) baterii jí nelze dobít - nabíječka se nepřepne do režimu dobíjení.
nabijecka_tronic_1.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil
Tomulátor dne 29 říj 2008, 22:41, celkově upraveno 1
29 říj 2008, 23:31
Pokusím se Vám vyvrátit pár mýtů které tady o nabíječce a nabíjení padly.
Málokdo z nás má gelovou baterku,to co se uvádí jako gelovka je obyč.olověná baterka a její nápln kyseliny není volně ,ale nasáklá v určité hmotě.Protože je to obyč. Pb baterka tak nějaké pulzní nabíjení není nutné,i když není špatné.Nabíjení mimo moto není omezeno napětím 13.7V ani 14V ale proudem,který je většinou u všech baterií 1/10 kapacity baterky a u těchto baterek se má nabíjet cca 4hod tímto proudem.Nabíječka má být určitý automat což tato Lídllovská je ,bo baterka je uzavřená a tudíž kritická na přehřátí. Tato nabíječky je za ty peníze velice dobrá a dá se s ní udržovat baterka jak u moto tak u auta,není na rychlé nabití velké baterky ale to snad nikdo neočekává.A nevýhoda jak píše Tomulátor že nejde rozhýbat baterku pod 5V až tak nevadí,protože baterka která má napětí naprázdno pod 5V je většinou stejně po smrti.
To jsem toho zase nakecal.
30 říj 2008, 00:12
lojzíku ty můžeš ty jsi odborník na všechno co kolem elektřiny jen proběhlo :cyclops:
30 říj 2008, 06:35
lojza:
Bych jen dodal, ze mimo moto vzdy platilo 10 hodin desetinovym proudem, nevim jestly by ty 4 hodiny nebyly malo
30 říj 2008, 10:33
Mefisto u baterek které jdou otevřít máš s tou nabíjecí dobou pravdu,ale u těchto jako gelovek nesmí dojít k plynování.Většinou je přimo na baterce napsáno baterka 12V/9Ah nabíjet 0,9A po dobu 4h nebo 4A po dobu 1h.U těchto baterek je alfa omega aby nedošlo k plynování bo se nafoukne a poškodí.Maý udržovací proud do 100mA kterým disponuje tato nabíječka je ideální pro zimní udržení jakékoliv baterky v pohotovostním stavu.
30 říj 2008, 12:33
Nevím ale nějak mi to nevychází. 10hodin desetinovým proudem chápu. ale 4hodiny desetinovým proudem přece nenabiju baterku na její plnou kapacitu (myšleno tedy, že je prázdná) Nabiju jí jen na 40%. Pokud chci nabíjet 4 hodiny musím použít proud rovný čtvrtině kapacity.(což by asi na tu gelovky bylo dost)
nebo jsem Lama ?:o
30 říj 2008, 15:00
Gullwing neboj pochopil jsi to dobře jenže nic není ideální.Teoreticky má 9Ah baterka 100% nabitá dávat proud 1A po dobu 9hod nebo 9A po dobu 1hod,ale zkus to a uvidíš že to zdaleka neplatí.To samé platí o nabití když do prázdné baterky nacpu proud 1A po dobu 9hod + něco navíc ,aby to nebylo perpetum mobile,měla by být nabita na svoji jmenovitou kapacitu tj.9Ah a tu zase schopna vydat.Jenže praxe je trochu jiná,baterka není uplně vybitá,její desky jsou částečně sulfatované a další a další jiné vlivy.
U moto baterek a nejen baterek je třeba dodržovat předpis výrobce a hlídat aby baterka nevařila a nemusíte mít obavy že ji poškodíte..
Ted jsem se díval na baterku 12Ah a ta má údaj 1,2A 5-10hod.
30 říj 2008, 15:14
No abych se teda vrátil k tématu. Pokud prostě použiju nabíječku z Lídla tak to nemusím vůbec řešit. Navolím "motorku" a až to bude nabitý tak mi to nabíječka sama ukáže a vypne se
30 říj 2008, 15:31
No ona se nevypne ,ale přepne do udržovacího režimu kde ji můžeš klidně nechat až do jara.
30 říj 2008, 16:24
No ja mam tuhle nabijecku doma a porad mam nejaky (mozna iracionalni) pocit, ze ty baterky nedobije do plna. Hrozne brzy se mi objevi, ze je baterka plna (at pouziju jakykoliv ze 3 rezimu a jak u moto tak v autech) a pak uz jen udrzuje. Na zimu OK, ale treba na nabiti baterky, ktera uz je v trosku horsim stavu se mi moc neosvedcila.
30 říj 2008, 18:44
V režimu 1a2 by měla přepínat na udrž.při 14,4V Zkus to změřit,ale také rychlé dosažení tohoto napětí je způsobeno pokročilou sulfatací článků.Nebo zkus nabíjet v režimu 3 kde vypíná při 14,7V ale zavřené baterky je třeba řádně ohlídat proti přehřátí.
30 říj 2008, 19:05
Jouda:
Automobilova baterie se nikdy nenabiji na 100%, ani na to neni delana. Tusim ze je to na nejakych 80%.
Pak ji das do auta a dobiji ji altik.-
Skoro na 100% se nabiji baterie do voziku, ale to jsou jine baterie
PS: Lojzo psal jsem ze mam namysli auto baterie (mimo moto)
31 říj 2008, 09:47
Zkusim schvalne zmerit to napeti pri kterem se prepne. Jinak 80% bych neresil, ale ona fakt prepinala treba po hodine dvou nabijeni i kdyz baterka uz byla uplne vybita a skutr vubec nestartoval. Je fakt, ze baterka byla 4 roky stara a na jare sem pak kupoval novou, ale kdyz jsem ji potom jeste nabijel klasickym zdrojem s regulaci tak jsem ji pak jeste o par mesicu zivot prodlouzil
Proto jsem rikal, ze pro stare baterie nic moc.