pale píše:Tak já mám zkušenost velice špatnou. Po emailové dohodě s německým zastoupením Kymco, co se týkalo obtížných startů při nízkých teplotách a zkušeností na zahraničních forech, že chyba je v řídící jednotce vstřikování a mění se i po záruce, jsem se rozhodl u svého Kymca Xciting 500 iR toto řešit a obrátil se, dle mého nejlepšího svědomí na pražskou firmu AB, i když to mám 300 km daleko. Skutra jsem odvezl, rovnou jsem nechal udělat i servisní prohlídku (normálně jsem natolik zručný,že veškerý servis dělám svépomocí) a cca po 14 dnech po zavolání, že je vše OK pro skůtra opět dojel.Byl proveden servis, oleje, filtry, výměna ŘJ na záruku, baterka (původní ještě neměla ani 1 rok ), startovací převody, počítáno 15 hod práce. Po odvozu skutru domů jsem následně již při vykládání zjistil poškozený zlomený plast, tekoucí olej z motoru, nelícování plastů, otlačený kryt výfuku od neodborné demontáže a jelikož jsem si skutra vážil, že je v zánovním stavu s najetými 8500 km, začal jsem zpětně vše demontovat a zpětně kontrolovat: Takže mimo výše uvedené: rozdrcené plastové úchyty na kapotáži z důvodu přetažení šroubků na spodní boční kapotáži, ulámané úchyty na přední kapotáži, odřený kryt výfuku + hliníkový držák zadního kola, olej z motoru tekl z důvodu neodborné demontáže vodního čerpadla - rýha v těsnící ploše pro o-kroužek, špatná hodnota seřízení ventilů, nedodržení utahovacích momentů. Následně jsem vše fotil a sděloval emailem majiteli AB,který v první fázi uznal,že se něco mohlo stát ,ale jelikož mé rozčarováno rostlo, byl jsem nakonec nařčen,že mé jednání je účelové a poškozuji firmu. Slíbené některé poškozené díly jsem dodnes neobdržel,musel jsem vše koupit nakonec sám. A že by mé jednání bylo účelové: servis 15000+ dopravné za cca 5 tis Kč - to jsem si mohl řídící jednotku koupit vč. dalších dílů,servisu a i poškozených plastů a to nepočítám x hodin promarněného času a najetých 1200 km . Jsem možná jeden z mála kritizujících,ale za svoje peníze jsem trochu zvyklý na jinou kvalitu práce, tohle mě jen opět utvrdilo v tom, že co si neudělám sám, tak nemám. Akorát zkušenost za 20 tisíc.
Zdravím všechny účastníky fóra.
Jsem rád, že se tento servis objevil i na našem profilu a samozřejmě je toto fórum i od toho, aby jsem se k této záležitosti mohl vyjádřit.
Je zcela pravdivé, že nás kontaktoval tento zákazník s problémem startování a plně si vážím každého zákazníka, který svůj problém se strojem svěří do naší péče. Proto jsem po obdrzění dotazu na možné odstranění závady kontaktoval hlavního technika MSA kontaktoval, aby jsme řešili tento specifický problém. Naše dohoda s dovozcem byla taková, že v tomto případě vyjde MSA v případě tohoto zákazníka vstříc a poskytne pro tuto záležitost jednotku CDI formou výměny.
Po dohodě se zákazníkem jsme skůtr přijali na servis a spolu s odstraněním tohoto problému jsme se dohodli i na dalších servisních úkonech.
Aby bylo osvětleno pro nezasvěcené, tato závada se občas stává a proto učinil sám výrobce upgrade CDI jednotky a dále se vyvinul nový startovací převod aby nebyl zbytečným odběrem proudu při studeném startu zatěžován startovací obvod a dodával se potřebný startovací proud při samotném startu. K tomu se i váže baterie, která samozřejmě byla použita taková, která při patřičné údržbě dokáže přivádět patřičné napětí do celého systému a minimálně u ní vzniká tzv. sulfitace ( zkratování článků a klesání napětí pod zátěží). Toto bylo při předání důkladně vysvětleno.
Po kompletním servisu vč. Seřízení vent. vůle, které muselo být zákonitě nastaveno z důvodu demontáže vačkové hřídele, byl motor kompletně seřízen a diagnosticky zkontrolován na příslušném zařízení.
Je mi velice líto že toto musím řict, ale čerpadlo vody ( vodní pumpa ) zůstává neustále na víku a dále se s ním nemanipuluje
Při takovém zásahu do motoru se skůtr kompletně odplastovává a opět se musí sestavit. Mechanik, který tuto práci provádí má za sebou hezkou řádku rozborky tohoto modelu a nikdy jsem se nesetkal s tím, že by byl poškozený jediný plast takovým způsobem, jako v tomto případě. Již při předání tohoto skůtříka sám zákazník upozorňoval že je hodně velký puntíčkář a tak ke stroji i mechanik po celou dobu přistupoval.
Při dokončení všech prací a předáni že servisu měl sám zákazník dostatečný čas si stroj řádně překontrolovat. Upozorňuji na to i z toho důvodu, že při předání stroje na opravu sám zákazník pronesl patřičný respekt nad svým strojem.
Sám mechanik pomáhal při nakládce stroje na vozík za jasného světla a žádné zjištění viditelného poškození, které mi mimochodem bylo zasláno v mailové komunikaci, nedošlo. Z fotografií zaslaných zákazníkem jsem byl zcela rozčarován a po pestré konzultaci s mechanikem jsme došly k závěru jasně viditelné poškození plastů není způsobeno klasickým, byť i nešetrným zacházením.
Komunikoval jsem tedy se zákazníkem a nařčení se velice stupňovalo až dokonce k pochybnostem, že CDI jednotka prý údajně nebyla vyměněna! Po předchozí dohodě se zákazníkem, kdy jsem pro urovnání vztahu přistoupil k zaslání výfukového plastu, který byl lehce otlačen při demontáži výfuk ( pro ty co mají Xcitinga asi vědí ) a možné vytvoření speciální ceny na spodní plast podběhu, jsem byl nadále bombardován zákazníkem, že jednotka CDI nebyla vyměněna.
Celou situaci jsem průbéžně konzultoval s technikem MSA, který řešil CDI jednotku zaslanou zpět na centrální sklad a svůj čas věnoval problému, ze kterého se nakonec ukázalo, že si zákazník spletl CDI jednotku s regulátorem dobíjeni.
Nadále tedy platí dohoda o výměně plastů, které máme skladem. Nadále i platí i to, že pokud zákazník posléze přeměření původní baterie, která nebyla měněna z důvodu že by byla špatná, ale z důvodu, které jsem již vysvětloval, trvá na navrácení a zaslání částky zpět na účet nám zašle baterii kterou neustále očekáváme.
Zákazník zde dále uvádí, že zaplatil za tuto zkušenost určitý obnos. Musím odpovědět ano, zaplatil. Zaplatil za práci a materiál, která byla provedena. V dnešní době se bohužel za tyto věci platí. Krásně stříbrné VRUTY jsme vám také vrátili na místo, kde byl utržen úchyt zřejmě díky předešlému poškozeni.
Neříkám že se nemůže přihodit někdy něco nemilého a neznám servis, ve kterém se to nestane. Ani my nejsme neomylní a jsme jen lidi, ale v tomto případě jsem si jist, že bláto na naší hlavě je spíše pomáda.
Jak jsem říkal v úvodu, jsem rád za toto fórum a pokud udělám chybu, nedělá mi problém veřejné pokání.
Jako prodejce i jako servisák zde rád poskytnu radu jak na to. Dnešní rada pro všechny zní: při jakékoliv návštěvě servisu si řádně překontrolujte stav svého stroje. Platí to při přijetí i vyzvednutí. Předejdete tím pozdějšímu řešení těchto záležitostí.
PS: Mechanik mi málem po shlédnutí fotek nafackoval