Pomoc s hledáním přilby

Diskuze o helmách a motooblečení. Pomoc s výběrem, rady a doporučení.

Re: helma na skuta

Příspěvekod KYBLOS » 14 říj 2010, 10:56

Morx: Proto ti na otázku odpovídám, páč já tu zkušenost mám a věř mi, že sem nevěděl do čeho moje hlava narazí a jak přesně atd... nejsem vědma a do všech úhlů při rychlém pádu vážne nevidíš, nebo ani rukama v té rychlosti, což může být zlomek sekunky nestačíš zareagovat, že bys je třeba strčil před nárazem před hlavu. No ale pokud ty rizika nevidíš tak černě, kup si co chceš, já už na bezpečí hlavy pozor vážně dávám, páč mám za sebou i vážnej úraz, díru do hlavy, mozkomyšní mok na silnici atd... 8) Víc to rozebírat nebudu. :wink:
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: helma na skuta

Příspěvekod matty46 » 14 říj 2010, 12:40

hlavně neska už se dá pořídit výklopka za rozumný many .... a situace kdy dež obličejem je uplně jednoduchá jedu z vedlejší po hlavní jede fabie v pohodě ta projede jenže slepej důchodce se lek zaflekoval to a už sem šel čelně do jeho boku prorazil okýnko zadních dveří hlavou , namít integrálku vypadám tetka jako fredy kruger samozřejmě v tom lepším případě...... a pro rejpaly:uznávám moje chyba :Dale prostě se to stane at si myslíte že umíte jezdit jak rossi nebo že zrovna vy jezdíte opatrně a nemůže se to stat
South Bohemia Scooters
Bývalo:Derbi Vamos,Piaggio NRG,Yamaha yp Majesty 150,Suzuki Burgman 400 K3,Yamaha T-Max 500.....
fén 602626895
http://matty46.rajce.idnes.cz/
abych neměl hlad a žízen na provázku zkáču, doufaje že získám přízen samolibých sráčů
Uživatelský avatar
matty46

750+
 
Reputace: 12
Příspěvky: 960
Registrován: 22 čer 2009, 11:25
Bydliště: České Budějovice
Skútr / moto: Piaggio Liberty 125

Re: helma na skuta

Příspěvekod Jimmy » 14 říj 2010, 12:50

Používám přes léto otevřenou přilbu bez brady a teď na podzim jsem přešel na klapačku. IMHO to co přidá klapačka nebo integrálka na pasivní bezpečnosti, to ubere na aktivní.

Zatímco v jet helmě přesně vím, kde mě skútr začíná a končí, tak v klapačce při pohledu na cestu skútr prakticky nevidím a nemám tedy tak přesnou představu kam se ještě vejdu. Že v klapačce nevidím při pohledu dopředu na tachometr je drobnost, ale to že vidím méně do stran je mnohem větší problém. Zatímco v jetce mám zorný úhel prakticky stejný jako bez helmy, tak v klapačce mám najednou kus za sebou mrtvý úhel kam se mě bez problémů vejde auto, takže se při jízdě v pruzích musím více rozhlížet.

Tedy ve městě je IMHO otevřená přilba bezpečnější, protože riziko kolize je v ní menší, ale když už nějaká kolize nastane, tak je větší šance horších následků. Na druhou stranu v otevřené helmě je větší zima a dá se v ní jezdit tak cca do 80km/h.

Pokud někdo jezdí rychle mimo město nebo v zimě, má volbu jasnou, integrálku nebo klapačku. Pokud ale někdo jezdí převážně v létě po městě, tak by měl zvážit pro a proti otevřené helmy.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 316
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: helma na skuta

Příspěvekod Gek » 14 říj 2010, 13:25

Jimmy píše:Tedy ve městě je IMHO otevřená přilba bezpečnější


Neznám přilbu IMHO. Ani google ji nenašel. Tak nevím jak je bezpečná a jakou přilbu jsi myslel.
Kymco Xciting 500i. a nejčastěji k vidění
" Festina Lente " " Lepší být v šest doma, než o půl šesté v márnici " :)
Uživatelský avatar
Gek

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 463
Registrován: 29 zář 2008, 13:27
Bydliště: Moravany 53372
Skútr / moto: URAL Retro 750 + sajda

Re: helma na skuta

Příspěvekod Jimmy » 14 říj 2010, 13:32

Gek píše:
Jimmy píše:Tedy ve městě je IMHO otevřená přilba bezpečnější


Neznám přilbu IMHO. Ani google ji nenašel. Tak nevím jak je bezpečná a jakou přilbu jsi myslel.

Helma IMHO skutečně neexistuje. :wink:
IMHO je internetová zkratka znamenající In My Humble Opinion, tedy v češtině dle mého skromného názoru.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 316
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: helma na skuta

Příspěvekod Enemy » 14 říj 2010, 13:46

Používám oba typy přileb: Jet přilbu s plexikem i klapačku. Že by mě ale klapačka (nebo integrála) omezovala výhled jsem rozhodně nezpozoroval :roll: !
Malaguti Madison 250 RS
tel: 604 427 864
Uživatelský avatar
Enemy

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 325
Registrován: 13 srp 2009, 13:27
Bydliště: Nové Město nad Metují
Skútr / moto: Malaguti Madison 250 RS, BMW650 CS Scarver

Re: helma na skuta

Příspěvekod jarafari » 14 říj 2010, 18:18

Já mám helmy dvě.... Jednu otevřenou obyčejnou bez brady, co jsem tenkrát kupoval s číńánkem asi za 990,- je to značka V-CAN, a tu používám jenom po městě na malé vzdálenosti... (je to strašně pohodlný a člověk to rychle nandá a sundá- nosim brýle,takže s integrálou je to vždycky na dýl)
No a druhou mám integrálu Airoh a tu si beru, když jedu někam dál nebo, když je špatný počasí...

To s tim, že s otevřenou a s integrálkou je odlišnej výhled to mi ze začátku taky trochu vadilo,ale na všechno se dá zvyknout a dnes už mi jezdit v integrálce vůbec nevadí... To spíš než to, že se musim v integrálce víc ohlížet mi vadí jak se mi to mlží,když je chladnejc a já si do helmy moc funim :roll: :lol: No je to helma za asi 2200.- a má na prd větrání.... nejspíš budu v budoucnu kupovat ještě helmu třetí a to už pořádnou s dobrým odvětráním..

Otevřená helma je dle mě dobrá fakt akorát do města a nebo pro vozidla, který nepřesáhnou rychlost těch 45km/h...
On člověk ani nemusí padat aby zjistil,že v hustém dešti nebo při nárazu větším hmyzem,se z jízdy stává celkem peklo a hnedle začne toužit po jiné helmě :D
Uživatelský avatar
jarafari

750+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 949
Registrován: 17 led 2009, 16:04
Bydliště: Praha 4

Re: helma na skuta

Příspěvekod ajfel » 14 říj 2010, 19:04

Někteří tady zmiňují klapačky neboli vyklápěčky. Upřímně, nenašel jsem pro ně opodstatnění: myslíte, že když je v létě vyklopíte, že je vám menší horko? Dovolím si namítnout, že v tu chvíli nemáte chráněný oči a ze zákona i z hlediska vašeho bezpečí byste měli mít brejle! A protože tohle téma je pro holku, vidím jako zásadní nevýhodu fakt, že vyklápečka je vždy o dost těžší (porovnej v krámě integrálku a vyklápěčku od stejné značky, o lehoučké JETce nemluvě) a tudíž méně pohodlná... Omlouvám se, že se opakuji, ale tohle téma se už probíralo v jiném vlákně...
ajfel

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 188
Registrován: 05 dub 2010, 11:45
Bydliště: Vysočina
Skútr / moto: Honda SW-T400
Tuning / úpravy: alarm Scorpio, topcase Honda, akukontrola+zásuvka CTEK, vyhřívání sedla KeeTec, hefty Oxford

Re: helma na skuta

Příspěvekod sollik » 14 říj 2010, 19:17

Jimmy píše:Zatímco v jet helmě přesně vím, kde mě skútr začíná a končí, tak v klapačce při pohledu na cestu skútr prakticky nevidím a nemám tedy tak přesnou představu kam se ještě vejdu. Že v klapačce nevidím při pohledu dopředu na tachometr je drobnost, ale to že vidím méně do stran je mnohem větší problém. Zatímco v jetce mám zorný úhel prakticky stejný jako bez helmy, tak v klapačce mám najednou kus za sebou mrtvý úhel kam se mě bez problémů vejde auto, takže se při jízdě v pruzích musím více rozhlížet.

Tak to s tou helmou nebude asi všechno v pořádku. Nedovedu si představit jak vysoko bych musel mít helmu nasazenou abych neviděl na budíky .... a to mám taky klapačku. Jinak když jsem kupoval klapačku docela mě zarazila menší vzdálenost brady od vnitřního čalounění a nebyl jsem si jistý, zda při případném nárazu nedostane brada ránu, ale nakonec jsem zjistil, že i když v původní Bieffce bylo místa víc při nárazu zepředu jde helma stejně do brady. Zkrátka nejlepší je jezdit tak, aby člověk nepotřeboval využít potencionálu přilby, ale na silnici holt nejsme sami :(
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
sollik

750+
 
Reputace: 135
Příspěvky: 998
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda SW 600T, Honda Dylan 125 (ex Honda Lead 100)

Re: helma na skuta

Příspěvekod Jimmy » 14 říj 2010, 19:28

2 sollik:
Záleží na konstrukci skútra, posezu a velikosti člověka. Mám 190cm, na poměrně malém Runneru sedím běžně hodně kolmo a naopak tachometr ukazující rychlost je posunutý hodně dozadu. Takže když si vezmu vyklápěčku a dívám se normálně do dálky, tak vidím otáčkoměr, vidím 3 kontrolky z pěti, ale tachometr ukazující rychlost nevidím. Stačí se trochu sklonit a hned vidím všechno, ale musím pohnout celou hlavou, zatímco v jetce mě stačí mrknout očima. V helmě problém nebude, prostě pokud má krytý nos (cca po špičku nosu), tak zcela logicky mám částečně zakrytý výhled dolů.

2 ajfel:
Třeba já mám zcela pragmatický důvod proč integrálku nechci. Nosím brýle a intergrálku s brýlemi na nose na hlavu nenasadím a nasazovat si brýle do nasazené těsné helmy jde jen velmi obtížně. Takže klapačka je pro mě jediné rozumné řešení.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 316
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: helma na skuta

Příspěvekod Miro11 » 14 říj 2010, 19:55

:D čo tak kompromis? :wink:

za prvé Nolan N43

Obrázek

za druhé Schubert C1

Obrázek

a za tretie trebárs novinka HJC IS Multi :wink:

Obrázek
Uživatelský avatar
Miro11

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1117
Registrován: 10 říj 2007, 08:53
Bydliště: Řečany n. Labem
Skútr / moto: ...ex B650 Exe 07 :-)
Tuning / úpravy: social edition

Re: helma na skuta

Příspěvekod Bahnak » 14 říj 2010, 21:09

cesta je cíl
Uživatelský avatar
Bahnak

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 598
Registrován: 02 říj 2006, 21:36

Re: helma na skuta

Příspěvekod keto » 14 říj 2010, 21:20

to aifel: klapačky co jsem zkoušel a co mají homologaci na jízdu v otevřené, mají vysouvací sluneční clonu,kterou vysuneš a jedeš jako s jet s tmavým plexi.
Uživatelský avatar
keto

1000+
 
Reputace: 70
Příspěvky: 1142
Registrován: 24 zář 2010, 07:45
Bydliště: Ludgeřovice
Skútr / moto: Forza 350, NC 700X, SH 300i, Aprilia Scarabeo 200i

Re: helma na skuta

Příspěvekod sollik » 14 říj 2010, 22:25

Jimmy: Tak teď tomu rozumím. Při 190 cm je asi vše trošku jinak než při řekněme "standartní" výšce. S těma brýlema jsme na tom stejně, byl to u mě hlavní důvod pro změnu přilby. Ono když něco sháníš a objíždíš jeden obchod za druhým, tak tě brzy přestane bavit rituál - sundat brýle, nasadit helmu, nasadit brýle a naopak ..... na to je vyklápěčka super. Nic sundávat nemusíš a ochranu spodní čelisti máš zabezpečenou jako v integrálce. Jedinou nevýhodu (levnějších) vyklápěček (jako mám třeba já) bych viděl v použití na silnější skutr bez plexi - aerodynamika není tak dobrá jako u integrálky .....
Já osobně už bych asi jinou helmu než vyklápěčku ale nechtěl. Jsem s ní maximálně spokojený. Na youtube.com se dá najít video po nehodě v Jet-ce............. Brrrr....... to mě odradilo od koupě. Jet - ka bývá nejlevnější, ale spodní čelist a zuby už nikdy nedorostou ....................
Uživatelský avatar
sollik

750+
 
Reputace: 135
Příspěvky: 998
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda SW 600T, Honda Dylan 125 (ex Honda Lead 100)

Re: helma na skuta

Příspěvekod KYBLOS » 15 říj 2010, 06:24

ajfel: Někteří tady zmiňují klapačky neboli vyklápěčky. Upřímně, nenašel jsem pro ně opodstatnění: myslíte, že když je v létě vyklopíte, že je vám menší horko? Ano, z vlastní zkušenosti dobře vím, že je mi menší horko, než v uzavřené integrálce. ajfel: Dovolím si namítnout, že v tu chvíli nemáte chráněný oči a ze zákona i z hlediska vašeho bezpečí byste měli mít brejle! Jak už tu psal keto, vyklápěčky mají výklopnou sluneční clonu, která samo dobře nahrazuje brýle, myslím proti létajícímu hmyzu a samozřejmě proti slunci. ajfel: A protože tohle téma je pro holku, vidím jako zásadní nevýhodu fakt, že vyklápečka je vždy o dost těžší (porovnej v krámě integrálku a vyklápěčku od stejné značky, o lehoučké JETce nemluvě) a tudíž méně pohodlná... Tak v tom máš samo pravdu, výklopná přilba je trošku těžší, ale jel sem v ní do Dachau a zpět, což chvíli trvá a nějak hotovej z tý váhy sem nebyl, vím, nejsem holka. Jinak v městě je pro mě výklopka o dost víc praktická, než integrálka, páč to si zajedu k našim, do bankomatu atd. atd. a ani jednou sem nemusel přilbu sundat po zastavení, což bych u integrálky musel, abych nevypadal jako ufo, sundavám jí až v bytě u našich atd.. Když je hnusně, při jízdě si jí zavřu i ve městě, nebo když je chladněji a když dojedu tam kam sem chtěl, jen jí otevřu a je to. U mě je to opodstatnění více než jisté 8)
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

PředchozíDalší

Zpět na Helmy a oblečení

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron