Diskuze o skútrech s elektrickým pohonem.
Odeslat odpověď

Re: Zkušenosti s elektroskůtrem?

18 čer 2024, 11:17

Tento měsíc jsem využil příležitosti krátce otestovat a udělat si tak vlastní názor na tři různé elektrické skůtry:

Yamaha Neo's EV, WoW 775 a Vespa Elettrica 70.

Pokud by to někoho zajímalo, tak plusy a mínusy výše uvedených e-skútrů jsem uveřejnil zde:

https://www.facebook.com/groups/1369703 ... 7S9Ucbxw6v

https://www.facebook.com/groups/1369703 ... 7S9Ucbxw6v

https://www.facebook.com/groups/1369703 ... 7S9Ucbxw6v

Případné dotazy určitě rád zodpovím:)

Re: Zkušenosti s elektroskůtrem?

18 čer 2024, 23:03

Zaujal mě příspěvek pod jednou z recenzí.
ak mám tady nějaké první čísla z jízdy se svou vyrobenou LFP baterií skútr 3000w, průměrná rychlost 40-45km/h, trasa 36km jeden směr v docela kopcovitých cestách, baterie se nedá zatím nabít naplno max je 73V, nicméně nabíječka to zvládá jen na 68V čekám na výkonnější cesta tam vzala tedy nějaké 2V a cesta z5 0.7V BMS odpojí baterii Při 40V, sakra na plné nabití to musí dát minimálně 200km

Pokud dotyčný 20 článkovou baterku LiFePO4 hodlá cyklovat 73 až 40 V, tedy 3,65 až 2 V na článek ! tak ji brzy zahodí. 3,65 je mírně nad hranicí maximálního nabití, ale 2V jsou hluboce pro úrovní kdy dochází k poškozování článků. Pokud mají ty baterky přežít je třeba držet jen rozsah 3,15 až 3,6V. Mimochodem mají v pracovní části prakticky rovnou napěťovou charakteristiku. Tj. z napětí nelze určit v rozmezí cca 20-80% kapacitu. Ta se počítá a při malých odběrech vzhledem ke kapacitě spíše hádá (problém u FVE).

Re: Zkušenosti s elektroskůtrem?

19 čer 2024, 12:00

e-Kája: ahoj, pokud chceš fakt povedený skútr, zajeď do Ostravy (evozidla.com) a vyzkoušej Yadea Fierider. Sám jsem ho vyzkoušel a je to naprostá pecka. Za mě nejlepší el. skútr za danou cenu. Jezdil jsem i na Horwin SK3 a ten mě vůbec nezaujal, už proto, že má pohon řetězem.

Re: Zkušenosti s elektroskůtrem?

19 čer 2024, 15:13

Jimmy píše:Zaujal mě příspěvek pod jednou z recenzí.
ak mám tady nějaké první čísla z jízdy se svou vyrobenou LFP baterií skútr 3000w, průměrná rychlost 40-45km/h, trasa 36km jeden směr v docela kopcovitých cestách, baterie se nedá zatím nabít naplno max je 73V, nicméně nabíječka to zvládá jen na 68V čekám na výkonnější cesta tam vzala tedy nějaké 2V a cesta z5 0.7V BMS odpojí baterii Při 40V, sakra na plné nabití to musí dát minimálně 200km

Pokud dotyčný 20 článkovou baterku LiFePO4 hodlá cyklovat 73 až 40 V, tedy 3,65 až 2 V na článek ! tak ji brzy zahodí. 3,65 je mírně nad hranicí maximálního nabití, ale 2V jsou hluboce pro úrovní kdy dochází k poškozování článků. Pokud mají ty baterky přežít je třeba držet jen rozsah 3,15 až 3,6V. Mimochodem mají v pracovní části prakticky rovnou napěťovou charakteristiku. Tj. z napětí nelze určit v rozmezí cca 20-80% kapacitu. Ta se počítá a při malých odběrech vzhledem ke kapacitě spíše hádá (problém u FVE).


Já ten příspěvek nepochopil tak jak píšeš. Z fotky vyplívá, že baterie byla provozovaná na tom testovacím výletu v rámci bezpečných hodnot napětí článků. Že to BMS vypne při dosažení napětí článku 2V jsem vzal jako informaci o bezpečnostním nastavení BMS a nepředpokládám, že člověk, který o tom něco ví, to nebude do takového nouzového stavu uvádět záměrně, natož že by to dělal pravidelně.

-- 19 čer 2024, 14:22 --

David 5 píše:e-Kája: ahoj, pokud chceš fakt povedený skútr, zajeď do Ostravy (evozidla.com) a vyzkoušej Yadea Fierider. Sám jsem ho vyzkoušel a je to naprostá pecka. Za mě nejlepší el. skútr za danou cenu. Jezdil jsem i na Horwin SK3 a ten mě vůbec nezaujal, už proto, že má pohon řetězem.


Díky za tip, už po něm taky nějakou dobu pokukuju. Hledám nástupce za mého Peugeota E-Vivacity a Yadea Fierider je jedním ze žhavých kandidátů 8)
Akorát to mám z Prahy do Ostravy poměrně daleko, ale určitě hned jak to bude možné, tak krátký osobní test tohoto bezva e-skutru moc rád absolvuju.
Jediné co by mě zajímalo, a možná bys mi to mohl odpovědět, jak se to chová na větších výmolech, je to vzadu od pružení cítit, že to má motor na kyvné vidlici? Nebo to je v pohodě? Já mám zkušenost, že jakmile je motor přímo v zadním kole, tak mě to na dírách už je nekomfortní, proto hledám něco s motorem mimo kolo. Zatím nejlepší pro mě a pražský provoz vychází WoW 775, kde je motor na kyvce v přední části a přenos výkonu ozubeným řemenem. Ale hlavně ty 16 palcový kola, ty krásně žehlí nerovnosti Když jsem jel na Vespě, která má podobný princip uspořádání pohonu jako ta Yadea a stejně velká kola, tak už to "nakopávání zadku" bylo trochu znát, ale zachránila to komfortní sedačka i odpružení.

Re: Zkušenosti s elektroskůtrem?

19 čer 2024, 15:42

e-Kája píše:
Jimmy píše:...
Já ten příspěvek nepochopil tak jak píšeš. Z fotky vyplívá, že baterie byla provozovaná na tom testovacím výletu v rámci bezpečných hodnot napětí článků. Že to BMS vypne při dosažení napětí článku 2V jsem vzal jako informaci o bezpečnostním nastavení BMS a nepředpokládám, že člověk, který o tom něco ví, to nebude do takového nouzového stavu uvádět záměrně, natož že by to dělal pravidelně.

U FVE se běžně nastavuje vypnutí používání baterky 48V ale při 16 článcích. 44V při 16 článcích se nastavuje na samotném BMS jako pojistka. Vypnutí 40V při 20 článcích znamaná že tu baterku nezahodí okamžitě, ale jen hodně brzo.
Nevím jak moc ji ten dotyčný hodlá používat, ale básní tam o dojezdu 200 km, takže možná naplno. Tak by jen bylo vhodné doplnit, že to může mít dojezd 200km, ale jen několikrát.
Chápu že u malé a levné baterky pro skútr asi nebude taková obava o životnost jako u velké baterky za velké desítky tisíc jako u FVE, ale chemie je v tom stejná, tak je vhodné znát reálné rozumné limity a ne teoretické maximum na pár pokusů.

Re: Zkušenosti s elektroskůtrem?

19 čer 2024, 15:52

Neznám toho týpka osobně, ale co psal na Facebooku, tak si objednal z Číny e-skutr s docela solidními parametry a designem, ale bude to pár měsíců trvat, než mu dorazí domů. Takže nejspíš aby se do té doby nenudil, tak si zkusmo upgradoval baterii ve svém starším elektroskútru.

Já osobně se do takových akcí nepouštím, jelikož bateriím a jejich ochraně za prvé moc nerozumím a za druhé mám z elektřiny a případných požárů v důsledku neodborného zásahu velký respekt. Potkal jsem kdysi na setkání elektromobilistů v Boskovicích staršího pána, který si svůj elektromobil VW e-UP "vytunil" přídavnou baterií v kufru s nezávislým nabíjením. O pár let později jsem viděl na bazoši inzerát na v zadní části vyhořelý e-Up totožné barvy karoserie, tak jsem si na toho pána vzpomněl :roll:

Re: Zkušenosti s elektroskůtrem?

19 čer 2024, 16:29

e-Kája: na nerovnostech a výmolech jsem s tím nejezdil, každopádně to má 14" předek a 13" zadek. Posílám foto tlumičů a displeje. Za mě ten pohon na ose kola to má vyřešen perfektně. Sám o Fierideru silně uvažuji, protože ve městě je to fakt pecka přibližovadlo. Troufnu si tvrdit, že na odpich dá i F350 nebo bude minimálně stejný.

yadea 3.jpg

yadea 5.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Zkušenosti s elektroskůtrem?

19 čer 2024, 22:56

Díky moc za info a fotky. Myslím, že když to má dva tlumiče vzadu místo pouze jednoho, jak je dnes moderní, mohlo by to být dobře naladěné i na větší příčné nerovnosti. Zrychlení je samozřejmě zábava, ale to člověk bere po pár letech ježdění na e-vozidlech jako samozřejmost. Pro mě je velmi důležitá praktičnost, komfort a dobrou konektivitou s telefonem taky nepohrdnu. Nemáš náhodoou fotku úložného prostoru pod sedlem? To jsem nikde na videu ani na netu nezahlédl.

Re: Zkušenosti s elektroskůtrem?

20 čer 2024, 13:56

e-Kája: nafotil jsem Ti pár fotek 8) Jedinou nevýhodu, kterou bych vytknul je, že skútr nemá upside-down přední vidlici. Jinak za ty peníze hodně muziky :) Jen by doplnil, design navrhovalo Porsche design :wink:

IMG-20240620-WA0025.jpg

IMG-20240620-WA0024.jpg

IMG-20240620-WA0023.jpg

IMG-20240620-WA0022.jpg

IMG-20240620-WA0021.jpg

IMG-20240620-WA0019.jpg

IMG-20240620-WA0018.jpg

IMG-20240620-WA0015.jpg

IMG-20240620-WA0017.jpg

IMG-20240620-WA0014.jpg


-- 20. 6. 2024 13:02 --

IMG-20240620-WA0013.jpg

IMG-20240620-WA0012.jpg

IMG-20240620-WA0011.jpg

IMG-20240620-WA0010.jpg

IMG-20240620-WA0009.jpg

IMG-20240620-WA0008.jpg

IMG-20240620-WA0007.jpg

IMG-20240620-WA0006.jpg

IMG-20240620-WA0005.jpg

IMG-20240620-WA0004.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Zkušenosti s elektroskůtrem?

22 čer 2024, 12:48

David 5: Super, díky moc za super špionážní fotky!
Je vidět že se o ten e-skutr taky hodně zajímáš.
Pokud se pod sedlo vejde takhle velká helma tak je to bomba.
Lze k tomu dokoupit nějaký držák topcase a čelní plexi?
V čem vidíš nevýhodu tohoto typu vidlice u skútru?

Re: Zkušenosti s elektroskůtrem?

24 čer 2024, 15:53

e-Kája: ta obrácená vidle je stabilnější a lépe filtruje nerovnosti. Rozdíl asi jako Forza 350 & ADV 350 :D Zeptám se pána, který servisuje motorky, jestli by šla ta vidle vyměnit :)

Re: Zkušenosti s elektroskůtrem?

24 čer 2024, 21:50

Z dálky to vpadá skvěle, jenom ten nabíjecí konektor vypadá jak laciná cetka z Temu. Bohužel.....

Re: Zkušenosti s elektroskůtrem?

26 čer 2024, 09:25

Přišel mi kábel na nabíjení ze stojanu. Ještě čekám na čip z čezu :)
Obrázek WhatsApp, 2024-06-26 v 09.18.46_8cfecebc.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Zkušenosti s elektroskůtrem?

28 čer 2024, 13:49

Co si mám představit pod pojmem "upside-down vidlice"?
Jinak, nemá někdo prosím tip na cca týdenní testovací zapůjčení elektroskútru, určeného na delší vzdálenosti, v ČB nebo blízkém okolí? Zkusil bych si s ním zajet pákrát do práce do Prachatic a zpět (50 km jeden směr). Ne že bych ho chtěl aktuálně koupit, ale rád bych si otestoval, jak (ne)vhodná je momentálně tato technologie pro mé potřeby.
Na rozumné ceně a podmínkách pronájmu jsem samozřejmě připraven se dohodnout :).

Re: Zkušenosti s elektroskůtrem?

28 čer 2024, 19:19

David 5 píše:e-Kája: ta obrácená vidle je stabilnější a lépe filtruje nerovnosti. Rozdíl asi jako Forza 350 & ADV 350 :D Zeptám se pána, který servisuje motorky, jestli by šla ta vidle vyměnit :)


Takže do Prahy s její nekvalitou silnic by se obrácená vidlice nejspíš hodila více. Ale zase nemúžeme chtít, aby ten e-skutr byl dokonalý :P

-- 28 čer 2024, 18:23 --

RADEK_SL píše:Z dálky to vpadá skvěle, jenom ten nabíjecí konektor vypadá jak laciná cetka z Temu. Bohužel.....


Ten konektor mi přijde vcelku OK, spíš mě zarazil ten obří vrut nad ním, ale zase má alespoň funkci pro magnet na dvířkách.

Spíš by mě zajímalo, jestli tyhle nabíjecí konektory jsou nějak standardizovaný. Přijde mi, že každý výrobce e-skutrů používá svůj vlastní, ale možná se pletu. Jde mi o to, když mám dva e-skutry s rozdílně výkonnou nabíječkou, tak jestli bych to mohl dle aktuální potřeby zaměňovat nebo ne.

-- 28 čer 2024, 18:26 --

David 5 píše:Přišel mi kábel na nabíjení ze stojanu. Ještě čekám na čip z čezu :)
Obrázek WhatsApp, 2024-06-26 v 09.18.46_8cfecebc.jpg


Ta nabíjecí redukce vypadá vymazleně. Je to zapojený jen na jednu fázi? Doporučuju pořídit si ještě visací zámeček, pokud se budeš chtít vzdalovat od nabíjecího stojanu a přizamknout to společně s 230V kabelem a nabíječkou ideálně ke skutru nebo koloběžce.

-- 28 čer 2024, 18:35 --

CzechDave píše:Co si mám představit pod pojmem "upside-down vidlice"?
Jinak, nemá někdo prosím tip na cca týdenní testovací zapůjčení elektroskútru, určeného na delší vzdálenosti, v ČB nebo blízkém okolí? Zkusil bych si s ním zajet pákrát do práce do Prachatic a zpět (50 km jeden směr). Ne že bych ho chtěl aktuálně koupit, ale rád bych si otestoval, jak (ne)vhodná je momentálně tato technologie pro mé potřeby.
Na rozumné ceně a podmínkách pronájmu jsem samozřejmě připraven se dohodnout :).


V Horní Plané mám kamaráda, který vlastní Super Soco CPX, aktuálně na prodej, tak pokud budeš chtít, domluv se s ním na zapůjčení.
Je to teda výkonově slabší, než je tvůj stroj, odpovídá to zhruba obsahu 125 u benzínu. Ale těch 100km denně by to mělo dát v pohodě. On s tím byl i na několika delších výletech, tak ti může předat nějaké své zkušenosti, pokud budeš mít zájem.

Zde odkaz na inzerát:

https://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/super-soco/super-soco-cpx/super-soco-cpx-1942301.html
Odeslat odpověď