Jimmy píše:Zaujal mě příspěvek pod jednou z recenzí.
ak mám tady nějaké první čísla z jízdy se svou vyrobenou LFP baterií skútr 3000w, průměrná rychlost 40-45km/h, trasa 36km jeden směr v docela kopcovitých cestách, baterie se nedá zatím nabít naplno max je 73V, nicméně nabíječka to zvládá jen na 68V čekám na výkonnější cesta tam vzala tedy nějaké 2V a cesta z5 0.7V BMS odpojí baterii Při 40V, sakra na plné nabití to musí dát minimálně 200km
Pokud dotyčný 20 článkovou baterku LiFePO4 hodlá cyklovat 73 až 40 V, tedy 3,65 až 2 V na článek ! tak ji brzy zahodí. 3,65 je mírně nad hranicí maximálního nabití, ale 2V jsou hluboce pro úrovní kdy dochází k poškozování článků. Pokud mají ty baterky přežít je třeba držet jen rozsah 3,15 až 3,6V. Mimochodem mají v pracovní části prakticky rovnou napěťovou charakteristiku. Tj. z napětí nelze určit v rozmezí cca 20-80% kapacitu. Ta se počítá a při malých odběrech vzhledem ke kapacitě spíše hádá (problém u FVE).
Já ten příspěvek nepochopil tak jak píšeš. Z fotky vyplívá, že baterie byla provozovaná na tom testovacím výletu v rámci bezpečných hodnot napětí článků. Že to BMS vypne při dosažení napětí článku 2V jsem vzal jako informaci o bezpečnostním nastavení BMS a nepředpokládám, že člověk, který o tom něco ví, to nebude do takového nouzového stavu uvádět záměrně, natož že by to dělal pravidelně.
-- 19 čer 2024, 14:22 --
David 5 píše:e-Kája: ahoj, pokud chceš fakt povedený skútr, zajeď do Ostravy (evozidla.com) a vyzkoušej Yadea Fierider. Sám jsem ho vyzkoušel a je to naprostá pecka. Za mě nejlepší el. skútr za danou cenu. Jezdil jsem i na Horwin SK3 a ten mě vůbec nezaujal, už proto, že má pohon řetězem.
Díky za tip, už po něm taky nějakou dobu pokukuju. Hledám nástupce za mého Peugeota E-Vivacity a Yadea Fierider je jedním ze žhavých kandidátů
Akorát to mám z Prahy do Ostravy poměrně daleko, ale určitě hned jak to bude možné, tak krátký osobní test tohoto bezva e-skutru moc rád absolvuju.
Jediné co by mě zajímalo, a možná bys mi to mohl odpovědět, jak se to chová na větších výmolech, je to vzadu od pružení cítit, že to má motor na kyvné vidlici? Nebo to je v pohodě? Já mám zkušenost, že jakmile je motor přímo v zadním kole, tak mě to na dírách už je nekomfortní, proto hledám něco s motorem mimo kolo. Zatím nejlepší pro mě a pražský provoz vychází WoW 775, kde je motor na kyvce v přední části a přenos výkonu ozubeným řemenem. Ale hlavně ty 16 palcový kola, ty krásně žehlí nerovnosti Když jsem jel na Vespě, která má podobný princip uspořádání pohonu jako ta Yadea a stejně velká kola, tak už to "nakopávání zadku" bylo trochu znát, ale zachránila to komfortní sedačka i odpružení.