24 srp 2023, 19:04
23 pro 2023, 13:39
23 pro 2023, 19:21
24 pro 2023, 19:54
24 pro 2023, 22:57
25 pro 2023, 18:57
25 pro 2023, 19:22
25 pro 2023, 20:07
25 pro 2023, 20:09
26 pro 2023, 11:10
26 pro 2023, 11:21
26 pro 2023, 11:48
12 úno 2024, 14:33
12 úno 2024, 14:49
28 bře 2024, 22:22
goes píše:Diky moc. Ja sem si s dovolenim letos poridil elektro “moped”. Tedy nema to design skutru ale princip stejny. Pro to jezdeni okolo komina. Jen sem si tim potvrdil realitu.
Za cenu nasobne vetsi jsem ziskal produkt nasobne horsi. Vykon klesajici s kapacitou. Polovicni dojezd nez udavany. 6-8 hodin nabijeni.
A takto fungovaly i elektro skutry co jsem mel pujcene u nas nebo pri cestovani. Jediny duvod proc to mam je ten ze se mi na jizdy v prubehu celeho roku na male vzdalenosti nechce nicit klasicky stroj.
CzechDave píše:Elektropohon sám o sobě je super, o tom žádná. Měl jsem možnost si vyzkoušet pár elektroaut of Tesly a VW a elektroskútr mého kolegy v práci (nějaký čínský model, měl to na dojíždění pár km z domu do práce a na nákup ve městě) a z jízdních vlastností jsem byl nadšený. Elektroskútry mělo pár lidí v mém okolí a ti si také chválili tichý a hladký provoz. Ale tím to taky skončilo, nadšení moje i ostatních s elektropohonem končilo u toho, že dojezd a cestovní rychlost je prachmizerný, jeho obnovení trvá strašně dlouho a je spojeno s lokálními omezeními - zejména dostupností zásuvky, kam ten skútr připojit a rychlostí dobíjení a toho, že to je málo muziky za strašně moc peněz. Výměnné baterky dojezd do jisté míry řeší, ale pořád to celé končí u prachmizerného dojezdu a šílené logistiky kolem dobíjení.
Já na skútru jezdím v sezóně do práce 50 km jedním směrem v kopcovitém terénu (ČB - Krumlov - Chvalšiny - Chroboly - Prachatice, kdo zná, ví, jak to tam vypadá). Moje čína z AutoKelly to zvládá obstojně, za dvě sezóny jsem hlavně na téhle trase najel přes 16 000 km. Zatím jsem dospěl k poznání, že maxona není zatím žádný elektroskútr schopen za rozumnou cenu nahradit, co se flexibility a obnovení dojezdu týče. Zkousl bych to dobíjení (mám garáž) i ten dojezd, ale mám problém s tím, že zaměstnavatel zatím dobíjení neumožňuje (ani nemá kde) a mám pocit, že by se dost netvářil na to, kdybych tahal baterku do kanclu a tam ji nabíjel (kdo ponese odpovědnost za následky případného požáru baterky?). Dojezd 100 km a méně při rychlosti 90 km/h je pro mne málo, větší dojezd už znamená neúměrné zvýšení ceny stroje.
Čili pro mne elektro zatím není, jak jednostopé, tak dvoustopé - hlavně kvůli mizernému poměru cena / přidaná hodnota / komfort obsluhy / flexibilita. Ale děkuji za diskuzi, byla rozhodně zajímavá .
forester píše:Mám elektro kolobežku a aj keď je to super praktické približovadlo tak to nabíjanie je otravné. Musím ju nabíjať každé tri dni asi 5 hod. Zabudnem nabiť s prepočtom dojazdu a som nahratý. Už sa mi to stalo viac krát ale šťastie že som mal v blízkostí MHD tak som ju zložil a išiel busom. Neviem ako by som to riešil z e-skutrom, asi iba odstaviť a volať taxi.