Elektropohon sám o sobě je super, o tom žádná. Měl jsem možnost si vyzkoušet pár elektroaut of Tesly a VW a elektroskútr mého kolegy v práci (nějaký čínský model, měl to na dojíždění pár km z domu do práce a na nákup ve městě) a z jízdních vlastností jsem byl nadšený. Elektroskútry mělo pár lidí v mém okolí a ti si také chválili tichý a hladký provoz. Ale tím to taky skončilo, nadšení moje i ostatních s elektropohonem končilo u toho, že dojezd a cestovní rychlost je prachmizerný, jeho obnovení trvá strašně dlouho a je spojeno s lokálními omezeními - zejména dostupností zásuvky, kam ten skútr připojit a rychlostí dobíjení a toho, že to je málo muziky za strašně moc peněz. Výměnné baterky dojezd do jisté míry řeší, ale pořád to celé končí u prachmizerného dojezdu a šílené logistiky kolem dobíjení.
Já na skútru jezdím v sezóně do práce 50 km jedním směrem v kopcovitém terénu (ČB - Krumlov - Chvalšiny - Chroboly - Prachatice, kdo zná, ví, jak to tam vypadá). Moje čína z AutoKelly to zvládá obstojně, za dvě sezóny jsem hlavně na téhle trase najel přes 16 000 km. Zatím jsem dospěl k poznání, že maxona není zatím žádný elektroskútr schopen za rozumnou cenu nahradit, co se flexibility a obnovení dojezdu týče. Zkousl bych to dobíjení (mám garáž) i ten dojezd, ale mám problém s tím, že zaměstnavatel zatím dobíjení neumožňuje (ani nemá kde) a mám pocit, že by se dost netvářil na to, kdybych tahal baterku do kanclu a tam ji nabíjel (kdo ponese odpovědnost za následky případného požáru baterky?). Dojezd 100 km a méně při rychlosti 90 km/h je pro mne málo, větší dojezd už znamená neúměrné zvýšení ceny stroje.
Čili pro mne elektro zatím není, jak jednostopé, tak dvoustopé - hlavně kvůli mizernému poměru cena / přidaná hodnota / komfort obsluhy / flexibilita. Ale děkuji za diskuzi, byla rozhodně zajímavá
.