V pátek jsem v rámci BMW roadshow pojezdil na CE04. Proti Evolutionu je to znatelně obratnější, jede to i na rain mód úplně nesmyslně a místa je tam i pro dvaapůlmetrového chlapa. Předváděčka měla základní rovné sedlo, což sice umožňuje sednout si tak, že při 182 cm si úplně natáhnu nohy a pořád mi ještě zbývá 5 cm k opěrkám, ale na normální ježdění by to určitě chtělo sedlo s bobíkem (jsou 2 varianty), protože jinak na tom člověk pořád vlaje a poposedává si dopředu . Sedlo je poměrně úzké, s křeslem maxíků se to srovnávat nedá, ale je to na ježdění po městě a nemá to ty nepříjemné hrany, jako měla C Evo.
Na pohled je to dlouhé jak Lovosice, ale manipulace i v nízkých rychlostech je OK, ve vysokých je to zase pěkně stabilní. Zpátečka parádní. Při režimech s vysokou rekuperací je to při dojíždění k semaforu docela ucukané, což může být částečně nezvykem, na druhou stranu nevidím důvod jezdit po městě na ty ostřejší. Ochrana před větrem je samozřejmě horší, než u C Evo, která měla šasi jako maxík, na zamýšlený provoz je to ale OK. Při dešti už by ten rozdíl byl výraznější. Velké plus jsou zrcátka na řidítkách.
Vzhled je určitě dráždivý, jako fanouška klasických tvarů by to nebylo to, co by mě přesvědčilo (to ale asi není žádný skůtr), nicméně si myslím, že sprosté komentáře si nezaslouží. Je to špičkový kus techniky, naprosto použitelný v režimu, pro který byl navržen. Cena odpovídá technologii a samozřejmě značce (přesto není úplně nesmyslná). Na druhou stranu je to produkt dotažený do sériové produkce, který zatím nemá (co vím) v dané kategorii konkurenci a můžete si ho skutečně koupit. Japonec by to možná udělal levnější a univerzálnější, ale možná taky ne, protože to do teď neudělal.
Aby to nevypadalo, že jsem propagátor elektromobility (i když kus za kus bych to za X-Maxe klidně vyměnil a neměl bych pocit, že mě něco omezuje), tak jenom doplním, že jako druhou předváděčku jsem měl R Nine-T a kdybych si měl vybrat....