Jelikož mě ty půjčovací e-skútry v Praze taky docela zaujaly, tak jsem dnes odlapil jednoho messengera na e-skůtru Blinkee a lehce jsem ho vyzpovídal:-) Zkušenosti má převážně pozitivní, je to prý lepší než kolo nebo auto, které dřív taky používal. Říkal něco o lepší amortizaci. E-skůtr jede lehce přes 50km/h a dojezd je okolo 50km na jedno nabití. Jsou dvě různě výkonově nastavené varianty e-skůtru. Výkonnější a hbitější varianta zrychluje v pohodě i do kopce, ale má o něco menší dojezd a v aplikaci se pozná podle ikonky blesku. Méně výkonná varianta je línější hlavně při rozjezdu a do prudšího kopce, ale zase se ujede více km. Aplikace je přehledná a funguje bez problému. Když se na skůtru nejede, tak se tam nastaví pauza a pak je nižší minutová sazba (1Kč/min místo 5Kč/min). Maximální částka účtovaná za jeden den půjčení je 500Kč. Ptal jsem se taky, jestli by tomu e-skůtru něco vytknul, ale nic závažného ho nenapadlo (asi kromě línějšího rozjezdu u méně výkonné varianty). Za mě tedy palec nahoru:)
Výhoda pri tom celodennom jazdení je v tom, že keď ti dôjde batéria na jednom skútri, môžeš presadnúť na iný a pokračovať v jazde, čiže máš v podstate neobmedzený dojazd.
Pokud mohu mít za 6 kč/min yarise a za 7 corollu, tak 5 za tohle dává smysl spíš jako atrakce anebo kdyby to bylo někde vážně hodně ucpané (a to teď v nouzovém stavu moc nebývá.. , stejně jako lidí (turistů) hledajících atrakci. Nevím, mě to přijde (všechny tyhle jednostopé elektro..) moc drahé na to, jak to je prakticky „nepoužitelné“..
Toho yarisa si musíš ísť vyzdvihnúť, podpísať zmluvu s prenajímateľom a potom ho ísť vrátiť (s plnou nádržou, PHM platíš sám). Na oba tieto "úkony" sa musíš nejako dopraviť. Keď som si dávnejšie šiel požičať auto, do avisu a z avisu som šiel taxíkom.
Tieto zdieľané veci ťa čakajú zaparkované často doslova o ulicu vedľa, proste k tomu prídeš, zoberieš, použiješ a necháš to potom kde ti vyhovuje, kľudne aj na druhej strane mesta. Batériu dobíjať netreba.
nee, to je zrovna anytime, já nevím si 200 aut?, zaparkovat se to může i v modrých zónách a v pondělí ráno akce 2kč/min... jezdit se může kde se chce, ale vrátit tedy jen Praze To určitě máte v Bratislavě taky, říká se tomu sice "sdílení", ale je to normální půjčovna, akorát přes appku.
Anytime v tomhle byl dost gamechanger. Půjčování těch skútrů rozhodně levný neni, takže je fajn těch 500kč/den strop. To je docela dobrý, že se to evidentně messengerovi vyplatí i za 500kč/den. Hodně mi to napovídá, jakou politiku nastavit, kdybych chtěl provozovat dlouhodobej pronájem VS1ček (80km/h maximálka a dojezd klidně přes 100 se 2 baterkama)
Narazil jsem na zajímavý elektroskůtr vyráběný v Indii s názvem Ather 450. Jsou k dispozici tři různé verze lišící se výkonem a kapacitou baterie (STD, X, X-plus).
Zaujaly mě na tomhle elektroskůtru především následující věci: - trakční baterie kompletně zabudovaná v podlaze - plnohodnotný prostor pro helmu pod sedlem - navigace součástí palubního displeje - nabíjecí port se standartem pro nabíjecí stanice (doba nabíjení na 80% cca 1h) - firma Ather buduje v Indii i vlastní síť veřejných nabíjecích stanic - cena nejdražší verze 2200USD (cca 48tisíc Kč)
Další zajímavosti: - provoz v indickém městě - skůtry i motorky mají v Indii i přední RZ (na sportovních motorkách to vypadá šíleně:-)
Já kvůli počasí (spíš hlavně tomu, že je furt tma a nemam to kdy točit) pořád nemám hotovou tu recenzi na CPX, ale jezdím na něm do práce.
Minulej tejden jsem ho nechával přezout na Pirelky, protože ty Cordialy, co na tom byly, byly fakt děs. Ráno jsem to tam dal a odpo k vyzvednutí, tak jsem musel do práce jinak. No skončilo to u BeRideru v menší vánici
Jinak Moto Luky (Vespa Centrum) ve Vršovicích můžu vřele doporučit. Jediný, který nedržkovali, že to chci i vyvážit.
-- 23 led 2021, 11:09 --
e-Kája píše:- cena nejdražší verze 2200USD (cca 48tisíc Kč)
Jinak jsem v kontaktu s fabrikou v Číně, co vyrábí větší baterky na ty moje SuperSoca a týpek říkal, že se tam prodávaj 2x levnějc. Takže CPX za 65kkč se dvěma baterkama Ale hádam, že cena celýho distribučního řetězce do Evropy s tim, že každej článek se na tom chce napakovat, plus DPHčko, to pěkně nafoukne
Super video, je vidět že máš velké zkušenosti s jízdou na skůtru za jakéhokoliv počasí. Já jsem oproti tobě začátečník, takže bych si na nějakých mokrých/zasněžených kolejích nebo dlažkách nejspíš ustlal Plyne z toho další výhoda půjčoven e-skůtrů: nemusíš si ničit vlastní stroj, službu ti to udělá stejnou a je to za pár korun. PS: na kolik tě ta cesta do práce a zpět vyšla?
Koukal jsem taky na ty stránky Vespa centrum P10 a dělají tam také servis pro Peugeoty. Docela by mě zajímalo, jestli by byli schopný udělat diagnostiku i na Peugeota E-Vivacity, pokud bych měl časem nějaký elektronický problém.
Super Soco CPXse dvěma baterkama za 65 tisíc? Já chci taky jedno. Bohužel si k tomu musíme přičíst dopravu, clo a DpH, ale i tak by se to mělo vejit do 100tisíc ne? Všiml jsem si že všichni prodejci v Německu stále drží monopol na prodejní cenu na 5500Eur. Měl jsi kliku že ti těch 500Eur slevili.
Co se týče diagnostiky, nevím jak s Peugeotem, ale CPX má už CANbus jako auto. Takže už jsem koupil převodník a začal jsem dekódovat zprávy z baterky (zatím). Mám rozlousklou tak polovinu, ale jsou tam zajímavé věci. Schválně jsem udělal grafík nabíjení na neorigo nabíječce (jen 5.5A - šetřím ). https://wiki.voltgaraz.cz/candump/?aftermarket.txt
Jednou s velmi dobrých příležitostí, jak se lze seznámit a získat prvotní zkušenosti s elektroskůtrem, je zúčastnit se setkání s jeho majiteli. Dne 3.7.2021 proběhlo první setkání elektroskůtristů a elektromotorkářů v Praze, jehož se zúčastnilo celkem 15 jednostopých elektrostrojů: Akumoto A10 (baterie Nissan) BMW C-Evolution Brammo Enertia+ Čezeta 506 Dayi E-Odin (2x) ERider Puma (2x) Hecht Equis (baterie BMW) Peugeot E-Vivacity Super Soco CPX Super Soco TC Super Soco TC Max Victory Empulse TT X-Treme XM-3500Li Počasí nám vyšlo perfektně a tak se po úvodní debatě a společném focení vydala zhruba polovina účastníků na 130km výlet na zámek Konopiště a zpět. Nabíjení po cestě bylo zajištěno hlavně díky redukci, pomocí které jsme mohli nabíjet z jednoho nabíjecího stojanu až šest elektromotorek najednou! A jako zajímavost bych vyzdvihl to, že jeden z účastníků přijel na sraz do Prahy po vlastní ose až z Uherského Hradiště!
@curlyboi, ty levnější baterky by byly značkové, nebo tzv. Čína články (ty bývají měkké) ? Dá se přes vás koupit i druhá 1kW nabíječka (pro CPx), abych v případě využívání dvou baterií mohl nabíjet obě baterky naráz?
@e-Kája, dokázal bys zpatra říci, jaké elektrické skútry/motorky na českém trhu jsou vybavené DC nabíjením? Dále by mě zajímalo, jak bys u svých řešil servis po elektrické stránce, někde jsem zaznamenal, že jsi měl už nějakou elektrickou závadu.
Min týden jsem měl možnost vyzkoušet C Evolution. Co se týká techniky, byl jsem nadšen a okamžitě bych si ho odvezl. Výkon, dojezd, zpracování a nakonec i ta hmotnost je zcela OK. Zrychlení strašidelně opojné Cena za vpodstatě novou předváděčku s tovární zárukou také odpovídající podobnému maxíkovi. Co jsem ale neskousl, byla (pro mě) velká míra nepraktičnosti. Konkrétně: - naprosto šílené placaté sedlo s ostrou hranou, řezající do stehem při každém spuštění nohou na zem - minimální úložný prostor (na litry snad ještě jakž takž, ale tvarově max na helmu) - zrcátka na kapotě s 90 cm šířkou, což je do města dost naprd, přitom skůtr je celkem úzký
Takže elektropohon jako takový je pro můj způsob používání (dojíždění po městě, parkování v garáži) naprosto v pohodě a dost mě to nalákalo, nicméně čekám na lepší provedení Za mě klidně nižší dojezd i výkon, ale s větším úložákem a lepší ergonomií.
@smetreg: DC nabíjení mají pouze elektromotorky Energica a HD Livewire, u skůtrů jsem to zatím neviděl. Co se týká poruch u mých elektromotorek, tak prozatím to byly naštěstí jen věci hodně triviální, řešitelné maximálně sundáním kapotáže a vyčištěním příslušného konektoru, dotažení šroubu kontaktu a podobně, tedy věci, které by se jednou ročně stejně preventivně měly dělat. Brammo i Victory má kromě toho i flashdisk, kam s ukládají data z jízdy i nabíjení, takže pokud se na displeji objeví nějaký chybový kód, jsem schopen na základě manuálu určit oblast elektroniky, které se to týká. Jelikož se už ale ani jedna z mých elektromotorek nevyrábí, tak je i oficiální servisní podpora výrobce téměř nulová. Maximálně si čověk může objednat hodně drahý náhradní celek, ikdyž by mu stačila jedna konkrétní součástka. Závady a chybové hlášky řeším většinou společně s dalšími majitely těch samých elektromotorek přes fórum. Zatím mi nic zásadnějšího neodešlo, co by se muselo měnit. Ale znám najitele těchto elektromotorek, co jsou případně schopný zkontrolovat základní desku například od řídící jednotky a vyměnit tam například pouze vadnou diodu nebo odpor, takže vcelku levná oprava.
-- 02 srp 2021, 22:21 --
@LadaM: můžu se zeptat jestli šlo o verzi Long Range a jaká byla cena?
Mě se BMW C-Evolution taky hodně líbí. Má ho kamarád a je to bezvadný elektroskůtr. Ještě jsem na něm nejel, ale zrychlení je minimálně srovnatelné s Victory Empulse TT. Sedlo mi také přišlo hodně široké, ale u těch hran mě nenapadlo, že by mohly při stání na místě řezat do nohou, snad by to šlo pořešit přešitím okraje sedla nebo nějakou dodatečnou podložkou. Originál kufr mi taky přišel malý, ale určitě by šel nahradit i nějakým objemnějším např. od Givi.
Co mě odradilo od koupi: - vysoká hmotnost, na mě je zkrátka 275kg moc - velká šířka přes zrcátka, na protahování mezi stojícími kolonami bych musel zapomenout. kamarád to řeší jejich sklápěním - nebyl jsem ochoten dát víc peněz za zánovní e-skutr než za můj lehce ojetý elektromobil - nemožnost upgradu na vyšší kapacitu baterií, respektive při této akci se jedná o kompletní rozborku celého skůtru