od e-Kája » 13 říj 2024, 22:43
Rád bych ještě upřesnil jak je to s tím výkonem a maximálkou e-Razeru.
Jsou tam dva režimy: ECO - výkon 4kW, maximálka 65km/h dle tacho, režim SPORT - výkon cca 9kW (trvale), maximálka 105km/h dle tacho (vyzkoušeno).
Na režim ECO: se dá jezdit ve městě na 50km/h silnicích zcela bezpečně, na silnice/obchvaty 80km/h bych ho nedoporučoval. Ve městě akorát bacha na hodně vlažný rozjezd do 10km/h, pak už OK. Na okreskách když se jede na pohodu a není moc velký provoz, tak se dá jet i na ECO po celou dobu, do táhlejších kopců to trochu zpomalí, dejme tomu o 10km/h, do hodně prudkých kopců je to schopné i zastavit. Jel jsem na režim ECO z Prahy až na chalupu u Berounky, celkem 65km, a neměl jsem s výkonem na ECO sebemenší problém, že by to bylo vzhledem k okolnímu provozu nebezpečné.
Na režim SPORT: Ve městě vhodný spíš na obchvaty 80km/h nebo na dostatečně rychlé rozjezdy z křižovatek a nebo když člověk spěchá. Tento režim je určitě vhodnější na okresky, když si to chce člověk užít co se týká rychlosti a síly zátahu v kopcovitém terénu. Nezaznamenal jsem nějaké výkonové omezení nebo zpomalování skůtru na tento režim, jede to 80-95km/h naprosto v pohodě i do táhlejšího kopce. Akorát pokud se člověk rozjíždí už v kopci, tak to chvilku trvá, než se to na tyto rychlosti dostane. Jel jsem na tenhle režim 44km z chalupy do Berouna a zpět a náramně jsem si to užil. Jediné zaváhání režimu SPORT bylo cestou zpět, když poté co jsem v Nižboru vyjel velkým krpálem nahoru, tak za koncem obce je od vysílače navazující táhlý kopec, taky hodně nepřijemný, tak tam se mi podařilo vytáhnout 80-90km/h až na horizontu před lesem po ujetí zhruba 1,5km, když se silnice začala rovnat. Je to vidět na jednom z videí.
Ohledně čínské produkce: BMW nevím jak vydělává, sice je to kvalita neporovnatelně vyšší, ale zase si myslím, že toho v EU ani jinde zase tak moc neprodávají. Na druhou stranu v Číně je tolik firem, které začínají chrlit elektroskůtry ve velkém, takže na kvalitě nebo koncepci se to musí zákonitě podepsat, aby to mohli prodávat i chudším motoristům. I tento skútr má benzínového bratra a pár kompromisů tam díky tomu je aby se ušetřilo za vývoj úplně od nuly. Ale takhle to dělají i jiné čínské firmy. Vezmou benzínový skútr, vyndaj z toho střeva, nacpou tam elektriku a je to.
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
E-max 110S (od 6/2016 do 8/2018)