Diskuze o skútrech s elektrickým pohonem.
Odeslat odpověď

Guewer

25 srp 2010, 11:30

Zdravim, zajimal by me vas nazor na Guewer Classic http://www.guewer.cz/classic.htm, chtel bych to na pojizdeni na kratsi vzdalenosti a obcasne letni dojizdeni do prace kde ovsem nemohu nabijet, takze to je 2x 23km. Je to cina, ale vytahuji se s ISO certifikaci a jako letecky modelar vim, ze co se tyce elekro bezkomutatorovych motoru a regulatoru uz na tom nejsou s kvalitou zdaleka tak zle a nektere jejich baterky jsou vyborne. Takze bych se toho zas tak nebal a zajima me vas nazor a hlavne prakticke zkusenosti s touto znackou, pokud mate... Vybiram mezi timto a Neosem 2T. Prosim aby to zustalo zde, pac si myslim, ze to patri spis sem, nez mezi cinske skutry.

Re: Guewer

25 srp 2010, 13:49

S elektroskutry asi moc zkusenosti zatim nebude. Ja osobne bych si zjistil, co v tom je za akumulatory. Jestli jdou nejak rozumne sehnat a vymenit. A hlavne kolik stoji. Vsude se pise nadherna spotreba elektricke energie, ale ze je obcas koupit pomerne drahe akumulatory, to se moc nepise. 500 cyklu je cca dva roky jezdeni do prace, tak aby se kvuli tem aku nemusel po te dobe vyhodit :wink:

Re: Guewer

25 srp 2010, 15:01

Nelenil jsem a byl jsem to projet, melo to pekne zrychleni od nizkych otacek, co bylo ovsem neprijemne byl ostry zatah jiz od minimalniho pridani plynu, bylo skoro nemozne se se skutrem otocit. Pri rozjezdu do kopce, se rychlost zvysovala pozvolna, ale stoupala az k tachometrovym 40 - 31 dle gps se zatezi cca 100kg. Dle meho nazoru technologie pouzitelna je, ale chtelo by to pridat spojku a zepsit mechanicke provedeni skutru, to se mi nelibilo vubec. U me by byl spis nez pocet cyklu problem s casovou vydrzi akumulatoru. Pry vydrzi realne tak 3 roky, za coz bych ja na nem stihnul nalitat tak 6000km a tak musim pripocitat temer korunu na km naklad za novy accu. Kdyz by nekdo ovsem stihnul tech 500 cyklu tak se bohate vejde do 50h na km i s elektrikou.

Re: Guewer

25 srp 2010, 18:14

no a jsme u rentability spalováku. Takže u elektromobilu budeme muset víc než kde jinde počítat předpokládaný roční nájezd a dojezd samotných cest.App. taky jsem chtěl skútr do práce a zpět

Re: Guewer

16 kvě 2011, 14:27

Z deníku elektropilotky:

Je potřeba něco udělat s helmou, dělá neuvěřitelný kravál. Na Čezetě to slyšet není, ale na Classicu je to nepříjemné.
- helma ztišena nastavením konkrétní pozice štítku.

Naíječka nejdříve svítí červeně se žlutým problikáváním, pak zelené bliká. Celou dobu jde větrák. Pak se rozsvítí zelená a větrák ztichne.

Motor se neroztočí, dokud je stisknutá brzda. Při rozjedu do většího kopce není problém s odpichem, ale jak udržet skútra bez couvání tu chvilku po povolení brzd než je přidán plyn (Stížnost ctěné majitelky).

Jedete-li kolem chodců, je záhodno hanlivé poznámky pronášet šeptem, ještě lépe si je jen myslet. Oni je slyší fakt dobře a nevíte, kdy se zase potkáte.

Není nutno kvůli podivným zvukům rozebrat Classica hned na silnici, je lepší počkat minutu až labutě anebo husy přeletí.

Handsfree mobilu (tlačítko hlasitě) slyšíte Classicky dobře během jízdy. Stejně tak i všichni kolem.

Dojíždíte-li zamyšleného chodce (např. mezi obcemi), je dobře s předstihem zakašlat nebo pozdravit. Nevyděsíte ho a chodci prudší letory pak po Vás nevrhají volně dostupné předměty.

I na Classicu lze být popotahována za překročení maximální povolené rychlosti.

Classic je schopen nabrat rychlost i do relativně prudkého kopce během chvilky. Při startu je tedy záhodno mít namířeno po silnici a ne napříč silnicí. Obzvlášť doporučeníhodné to je při odjezdu od policejní hlídky.


Tolik zatím k praktickým zkušenostem.

P.S. Jo a při rychlosti 40-45 km/h a hmotnosti do 75 kg se dá opravdu ujet cca 50km na jedno nabití .
Nad 50 km/h se dojezd zkracuje a to dost. Hmotnost takový výrazný vliv nemá. Ale jezdím víceméně po rovině.

12.8. edit:
Po 1007 kilometrech shořel měnič 48V-12V a s ním vše, co v tu chvíli běželo na 12V. Firma co jsme to tam koupili (Elektrokola Kolin) to uznala jako reklamaci, a protoze to bylo nepojizdné (nešla světla a blikačky), tak přijeli, vše povyměňovali a v rámci záruky jsme nic neplatili.

Na Hybridu jsme našli, že po cca 1300 kilometrech může začít ztrácet dojezd. Nic takového zatím nepozorujeme (jsme na 1480 km). Ještě pořád jsme schopni (v jedné osobě 1q+-10% se zapnutým omezovačem na 45 km/h) ujet 53 km s jednou přestávkou (bez nabíjení a v trvání cca 20 minut).

Nehlučnost byla vyřešena tak, že do kapsy pod řidítka dáváme mobil se zapnutým mp3 přehrávačem na hlasito. Máme tam zvuk jakési litrapůlové motorky stažený z internetu. Na upozornění chodců a bycyklistů, že něco jede to stačí. A zároveň je slyšet i zvonění při příchozím hovoru.

3.10. edit:
Najeto 2000+ km. Poslední test dojezdu 62 km na jeden zátah.

Události:
Paní choť dojela na Seč na sraz. Tam si sosla šťávy na recepci a po třech hodinách dojela zase zpátky domu. Celkem 89 km.

Ctihodný chlebodárce si mne pozval "kvůli parkování". Nebylo to ohledně zabraného místa, ale firma chce pomoci ekologické dopravě. Bylť jsem pak předán podnikovému elektrologovi k sestavení požadavku a specifikací el.přípojek v místě stání pro motorky/skútry. Dokonce to vypadá, že první sezonu to bude zadarmiko. Pak tam chtějí přidělat takové ty automaty na dvoukorunu. Ale i tak mne potěšili.

Závady:
Posledních 1000km nic.
Naposledy upravil KYBLOS dne 17 lis 2013, 15:34, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny tři příspěvky pod sebou

Re: Guewer

03 říj 2011, 15:54

konečně smyslupný příspěvek bez polemiky

změnil se nějak dojezd alespoň pocitově od začítku užívání?

Re: Guewer

04 říj 2011, 08:47

Nechápu přesně dotaz. Zatím je to pořád to samé - prvních 55 km to jede co to dá, s omezovačem 45-50 km/h. Pak to zpomalí a dalších 5-10 km to jede do 20 km/h. A pak už to nejede. Ale stačí chvíli počkat (15-20 minut) a ujede to v tom superúsporném režimu ještě cca 5 km.

10.4.2012 edit:
Najeto 3000 km. Poslední dva tisíce kilometrů bez závad.

Poznatky ze zimního elektroskútringu:
Se snižující se teplotou neklesá dojezd, ale maximálka. Dělá to dojem, že podchlazená baterka nedává proud, ale kapacita zůstává. Postupně jsem zkoušel maximální okruh (je to v podstatě jízda do práce a pak domů s oklikou přes Kolín) při teplotách +20, +12, +4,kolem nuly a -5 stupňů.. Při všech teplotách (pod -5 jsem nejel, ani ne tak kvůli skútru jako kvůli sobě), to těch 60-62 km ujede. Když je větší zima, nejede to (ani bez omezovače) přes těch 45kmh, ale zase je rychlost bez poklesu na konci.

Při teplotách pod 5 stupňů je lepší po příjezdu baterku nabít do chvíle než začně problikávat na nabíječce zelená a pak před jízdou dobít definitivně - jde o případy, kdy se ve čtvrtek dozvíte, ze pojedete až v úterý. Pokud jezdíte každý den, je to fuk. Baterka má pak vyšší maximálku. Nad deset stupňů se to neprojevuje vůbec.

K tomu omezovači - teď jezdím jen s omezovačem, protože pneumatiky při nižší teplotě nehorázně klouzají a s omezovačem vím najisto, že jedu max.45. Ještě stále mám problém s odhadem rychlosti a to při oslizlé silnici nedělá dobrotu do zatáček.

K elektrice na firemním parkovišti: To padlo, ne kvůli financím, ale kvůli zákonům. Pokud by tam firma tu elektriku zavedla a mohli by sosat zaměstnanci, šlo by o nepřiznaný požitek zdanitelný potažmo daňový únik. A pokud by nám to měřili a my to řádně platili, tak je problém zase s tím, že firma nemá oprávnění na prodej elektrické energie. Stále ještě se hledá co s tím, ale vypadá to spíš mínusově. Dokonce hledali "outsourcingovou" firmu, která by to provozovala, ale žádná se nenašla (1,5kWh x 22dnů do měsíce x počet elektroskútristů není pro ně asi žádný extra byznys).

Toť zatím vše.
Naposledy upravil KYBLOS dne 17 lis 2013, 15:35, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Guewer

13 kvě 2012, 16:14

Čau,
jak se chovají baterie po 3000 km? Stále máš původní čínské?

Re: Guewer

14 kvě 2012, 13:16

Jsou tam ty co to s nimi bylo koupeno (a hádám, že jsou čínské, ale já je neviděl, neb dokud jezdí tak mne nijak zvlášť nezajímají a rozebírat to nevidím důvod).

A chovají se slušně - nenadávají, nepoužívají sprostá slova a vždy mne pustí sednout.

Nevím přesně, na co se ptáte. Teď, co se udělalo teplo jezdí stejně jako loni. Maximálka (bez omezovače) něco přes šedesát, dolet s omezovačem také cca šedesát. Při jízdě po trase co se jezdí každý den začínají gumovatět tam co vždy - rozdíl je spíše podle větru a nákupu než co jiného.

Pokud jedu pravidelnou trasu (já i paní choť), tak tam co to jde jezdím(e) na plný reostat, zbytek tak aby se člověk moc nebál. Ta trasa je 44 kilometrů denně, z toho tak deset jde jet co to dá, zbytek jsou zatáčky a je to po rovině a tak 5 kilometrů dokopce a zkopce (dohromady). Po dvaadvaceti kilometrech je 8 hodin pauza.

Opravdu nevím, co k tomu víc říct.

Re: Guewer

20 říj 2012, 12:54

Pánové, jsem asi ten, který má na Classicu v Česku nejvíc závad. Když si povzpomínám a projdu vlákna na Hybrid.cz lze za 2500 km po městě najít tyto závady:
  • vadná řídící jednotka (hned po nákupu), skútr vypínal při jízdě do kopce
  • mlátící baterky uvnitř skútru (od nákupu, nutno vypodložit)
  • uvolněná rachotící přední vidlice (neopravitelná závada, po cca 500 km se vždy opakuje)
  • mlátící, klepající a pískající přední brzda (od začátku s přestávkami)
  • vadná nabíječka nedostatečně dobíjející skútr + nefungující větrák uvnitř (vyměněno za novější model, staré už Guewer nedodává)
  • vadná jedna ze čtyř baterií, snížený dojezd na cca 20 km (~700 km)
  • spálený měřák baterie při dlouhé jízdě z kopce při používání rekuperace (~500 km)
  • znovu uvolněná přední brzda, která totálně upadla -- brzdové destičky zničeny
  • házející zadní kolo (při plynu na stojanu by skútr klepání snad i povalilo) (2000 km)
  • zásadně snížená funkce zadní brzdy (2200 km)
  • zlomený šroub držící nosič
  • smrad pálící se izolace po náročnější jízdě
V současnosti je skútr v servisu kvůli čtyřem posledním závadám, které vznikly v průběhu tohoto roku (bylo toho podstatně méně než v roce 11), u nich tedy ještě neznám výsledek opravy. Minulý rok jsem byl v servisu pětkrát.

Celkově se to má asi tak, že se na tom dá v pohodě v jednom jezdit do práce a z práce, popojíždět po úřadech a tak podobně. I kopce se dají zvládat v pohodě (cca 30-35 km/h do toho brněnského do nových Kohoutek například). Jen tedy v mém případě dojezd maximálně 40-45 km, tedy rozhodně to není na vyjížďky za město. Na jízdu ve dvou zapomeňte, spolujezdec si nemá kam dát nohy, dojezd je slabý, akcelerace taktéž. Spotřeba 2,5-3,5 kWh/100 km

Po této zkušenosti bych si čínský skútr už nikdy nekoupil (bohužel u elektra není až tak moc z čeho vybírat). Příští rok na jaře jdu do PCX. Sice to nebude už za 20 Kč / 100 km (reálně se vším!) ale očekávám, že pohodlí a kvalita bude úplně jinde. A přítelka jistě ocení, že můžeme jezdit ve dvou :-)

Abych to shrnul -- pokud vás baví se ve skútru hrabat a nepotřebujete jezdit mimo město, tak je to za ty prachy vcelku dobrá investice. Já mimo město chci a místo hrabání jsem skútr vždy dal do servisu takže jistě chápete, že to z mého pohledu nebylo to pravé ořechové :-)

Re: Guewer

20 říj 2012, 16:16

K tomu není co dodat.Kolega z práce má taky Guewer, a řekl bych, že měl těch závad snad ještě víc...

Re: Guewer

20 říj 2012, 17:46

20 kč / 100 km reálně se vším to není ani omylem...to tak možná do první výměny baterky za x tisíc,jak už se tady v tematu o elektroskútrech probíralo....baterka neni nesmrtelná,řekněme že vydrží 10-20 000 km když budu hooooodně velkej optimista a pak si řekněme za 10 000,- musíš koupit novou,takže tě cena na kilometr nejvíce naroste po započtení nové baterky,protože bez ní je skútr bezcenný a prodejci bohužel tyto informace nikde nezmiňují.......moc dobře vědí proč. Takže opravdu reálná cena za kilometr,je při nejlepšim srovnatelná s náklady na kilometr PCXka,s tím že elektroskútr si ponechává veškeré svoje negativa,pro které to je stále jen hodně omezeně použitelný nástroj.........

Musíme jim to stále vtloukat do hlavy a třeba,i kdyby jen jedna ovečka co se chytla do pasti nějakých plků si to rozmyslela,tak i za to to stojí ... ;-) ))
Naposledy upravil KYBLOS dne 17 lis 2013, 15:36, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Guewer

21 říj 2012, 13:56

Myslím jen náklady na provoz ("palivo"), bez zahrnutí servisu. To bychom do benziňáků museli počítat garančky, výměny oleje a podobně. A olověné baterie nestojí 10 tis ale cca 3-6 tisíc (což je případ Gueweru).

Jinak těch 10 tisíc výdrž baterky, to musí mít člověk spíš štěstí. U olova ještě celkem o nic nejde, tam baterka stojí pár šupů, horší to je, když se vám vysype lithium, to pak můžete skútr rovnou vyhodit.

Dokud nebude problém životnosti baterií uspokojivě vyřešen, tak jsou veškerá elektrická vozidla pořád dost rizikový nákup.

22.10. edit:
Vsak ja jsem taky toho nazoru, ze elektro obecne je dnes jen pro nadsence, kteri si radi priplati za zajimavou technologii. Pokud bychom se bavili o nakladech celkove, tak stejne zjistime, ze pro 80 % mestaku je vyhodnejsi jezdit salinou i ve srovnani s benzinem. Beru skutr jako mimoradne praktickou hracku. Kvuli optickemu setreni ho nemam, mam ho pro zabavu a protoze su pohodlnej jezdit MHD ci nemam cas/chut hledat parkovaci misto pro auto nebo behat po uradech pesky. Ale tak to ma asi vetsina z nas.
Naposledy upravil KYBLOS dne 17 lis 2013, 15:37, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Guewer

23 říj 2012, 10:31

Zdravím,

co se ceny provozu týká, musí si každý spočítat svůj vlastní konkrétní případ a ne hovořit o svatých a nehnutelných pravdách.

A co se týče porovnání s cenou MHD, tak tam je to u mne za den asi tak 50 km (v současné době), příčemž s MHD to vychází buď 2x25 Kč + 2x30 Kč autobusy, nebo 2x25 Kč + 1x40 Kč kombinace autobus plus zpáteční vlak. Neb nejen v Praze čí městech žijí lidé.

(U výdajů jsem součty zaokrouhlil na stovky nahoru. A beru jen poslední se u mne nacházející automobil, skútr benzinový a skútr elektrický, aby cifry nebyly až tolik zkresleny změnami cen napr. benzínu za posledních 30 let.)

Automobil:
Cena 305 000
Prihlaseni 500
Garancky/servis 6 500
Pneumatiky 4 800
Povinne ruceni/Havarijni pojistka 20 000
Benzin 64 000

Ujeto km (zaokrouhleno nahoru na tisice) 29 000

Cena na km 13.82
=========================================================================

Skutr benzinovy:
Cena 1 200
Prihlaseni 300
Garancky/servis 5 600
Pneumatiky 5 200
STK 2 500
Jine naklady (vymeny lekarnicek, doplnovani / pribirani povinne vybavy) 900
Benzin 126 300
Olej do benzinu 4 500
Povinne ruceni 3 000

Ujeto km (zaokrouhleno nahoru na tisice) 148 000

Cena na km 1.01
==========================================================================

Skutr elektricky:
Cena 21 000
Prihlaseni 300
Garancky/servis 670
Povinne ruceni 578

Elektrika (podle ceny na rok 2012 vč, dopravy, ekodaní apod.) 420

Ujeto km (zaokrouhleno nahoru na tisice) 6 000

Cena na km 3.82
===========================================================================

(Pokud někdo u elektriky namítne, že je nutno započítat nájem elektroměru, cenu drátů ve zdi a podobné věci, tak ho musím upozornit, že jsem pro skútr nezřizoval zvláštní přípojku, a jelikož je jeho podíl na celkové spotřebě zanedbatelný (pod jedno promile) je takový i podíl na fixních nákladech.)

Re: Guewer

30 črc 2014, 20:05

no, vidím, že to tady moc nejede, ale přece jen přidám svoje 4. roční zkušenosti s Guewerem Classic.
Najeto 6200 km, baterky již špatné, momentální dojezd 15 km. Nákup nových baterek - už jsou objednané za 3950 Kč. Za 4 roky jsem na to nešáhl, párkrát umyl vapkou, vždy jen skočil na to a jel. Vážím 108 kg. Nikdy mě nikde nenechal, nikdy jsem nic neměnil. Jo vlastně, teď jsem si vzpomněl, do předního kola jsem dal duši, protože pořád ucházelo. Jinak spokojenost maximální. Jsem rád, že ho mám a že tak dobře slouží.
Odeslat odpověď