Z deníku elektropilotky:
Je potřeba něco udělat s helmou, dělá neuvěřitelný kravál. Na Čezetě to slyšet není, ale na Classicu je to nepříjemné.
- helma ztišena nastavením konkrétní pozice štítku.
Naíječka nejdříve svítí červeně se žlutým problikáváním, pak zelené bliká. Celou dobu jde větrák. Pak se rozsvítí zelená a větrák ztichne.
Motor se neroztočí, dokud je stisknutá brzda. Při rozjedu do většího kopce není problém s odpichem, ale jak udržet skútra bez couvání tu chvilku po povolení brzd než je přidán plyn (Stížnost ctěné majitelky).
Jedete-li kolem chodců, je záhodno hanlivé poznámky pronášet šeptem, ještě lépe si je jen myslet. Oni je slyší fakt dobře a nevíte, kdy se zase potkáte.
Není nutno kvůli podivným zvukům rozebrat Classica hned na silnici, je lepší počkat minutu až labutě anebo husy přeletí.
Handsfree mobilu (tlačítko hlasitě) slyšíte Classicky dobře během jízdy. Stejně tak i všichni kolem.
Dojíždíte-li zamyšleného chodce (např. mezi obcemi), je dobře s předstihem zakašlat nebo pozdravit. Nevyděsíte ho a chodci prudší letory pak po Vás nevrhají volně dostupné předměty.
I na Classicu lze být popotahována za překročení maximální povolené rychlosti.
Classic je schopen nabrat rychlost i do relativně prudkého kopce během chvilky. Při startu je tedy záhodno mít namířeno po silnici a ne napříč silnicí. Obzvlášť doporučeníhodné to je při odjezdu od policejní hlídky.
Tolik zatím k praktickým zkušenostem.
P.S. Jo a při rychlosti 40-45 km/h a hmotnosti do 75 kg se dá opravdu ujet cca 50km na jedno nabití .
Nad 50 km/h se dojezd zkracuje a to dost. Hmotnost takový výrazný vliv nemá. Ale jezdím víceméně po rovině.
12.8. edit:Po 1007 kilometrech shořel měnič 48V-12V a s ním vše, co v tu chvíli běželo na 12V. Firma co jsme to tam koupili (Elektrokola Kolin) to uznala jako reklamaci, a protoze to bylo nepojizdné (nešla světla a blikačky), tak přijeli, vše povyměňovali a v rámci záruky jsme nic neplatili.
Na Hybridu jsme našli, že po cca 1300 kilometrech může začít ztrácet dojezd. Nic takového zatím nepozorujeme (jsme na 1480 km). Ještě pořád jsme schopni (v jedné osobě 1q+-10% se zapnutým omezovačem na 45 km/h) ujet 53 km s jednou přestávkou (bez nabíjení a v trvání cca 20 minut).
Nehlučnost byla vyřešena tak, že do kapsy pod řidítka dáváme mobil se zapnutým mp3 přehrávačem na hlasito. Máme tam zvuk jakési litrapůlové motorky stažený z internetu. Na upozornění chodců a bycyklistů, že něco jede to stačí. A zároveň je slyšet i zvonění při příchozím hovoru.
3.10. edit:Najeto 2000+ km. Poslední test dojezdu 62 km na jeden zátah.
Události:
Paní choť dojela na Seč na sraz. Tam si sosla šťávy na recepci a po třech hodinách dojela zase zpátky domu. Celkem 89 km.
Ctihodný chlebodárce si mne pozval "kvůli parkování". Nebylo to ohledně zabraného místa, ale firma chce pomoci ekologické dopravě. Bylť jsem pak předán podnikovému elektrologovi k sestavení požadavku a specifikací el.přípojek v místě stání pro motorky/skútry. Dokonce to vypadá, že první sezonu to bude zadarmiko. Pak tam chtějí přidělat takové ty automaty na dvoukorunu. Ale i tak mne potěšili.
Závady:
Posledních 1000km nic.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 17 lis 2013, 15:34, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny tři příspěvky pod sebou