Zdravím,
jaro přechází v léto a Guewer ještě jezdí. Najeto je v současné době nějakých cca 18 000 km, přesný stav nezjistitelný.
Stav k 01.05.2016:
Uživatelky sepsaly nový rozpis a snaží se ho dodržovat.
Ale protože si zvykly na levné ježdění, poohlížely se po dalším přibližovadle a jako alternativu si pořídily Simson skútra z 88 roku. V současné době jedna vždy jede na Homerovi a druhá na Guewerovi - která na čem se řídí podle požadovaného dojezdu. Guewer dá s přehledem na jedno nabití 50 km, ale některé dny je to holt málo.
Elektropilotky začaly uvažovat (zase jednou), že by Guewřikovi koupily nové bačkory. V domácnosti se objevily prospekty firem Dunlop, Michelin, Heidenau a několika dalších. S ostatními motorkářkami uspořádaly řadu kávových dýchánků na toto téma. Zvláště pozorného přijetí se dostalo názorům šťastných majitelek motocyklů Hornet a Bandit. Jejich zkušenosti zejména s jízdou ve vyšších rychlostech připadly elektropilotkám prostě k nezaplacení - ostatně mně také, za cenu těch pneumatik by mohly koupit ještě jednoho Guewera. Ale protože originální pneu má stále vzorek, nemyslím si, že se k něčemu rozhoupají.
Závady:
Stávající:
Tachometr - nespraven, začaly používat mobilní aplikaci Speedometer, která ukazuje velkými číslicemi a jsou s tím spokojeny. Mladá má dokonce nějakou verzi, která jí říká rychlost přes bluetooth přímo do sluchátek. Tím politická vůle po opravě tachometru definitivně klesla na nulu.
Nové:
Jistič - není to žádná trvalá závada, ale skútr občas hůř jede. Elektropilotky zjistily, že když to včas zaregistrují, zastaví a zahrkají jističem, tak se skútřík vzpamatuje a jede normálně. Na můj návrh, že ten jistič koupím a vyměním než jim to celé shoří na prach mi řekly, že do toho tu tisícovku nevrazí a kromě toho to zahrkání zatím funguje a tudíž není důvod k panice. No nevím. Tak tedy tak.
10.11. edit:... o půl roku později
K dnešku byla ukončena moto/kolo/elektroskútrová sezóna přednáškou paní choti na téma "Je zima, ještě si někde rozbijete kokosy". Asi odhalila drobnou úpravu venkovního teploměru sloužícího jako semafor při sporných teplotách. Teploměr jsme společně s mladou pod průhlednou (je potřeba ho dát blíže aby na něj bylo vidět z kuchyně - kdo by po ránu do té zimy lezl, že) výmluvou umístili co nejblíže k oknu, kde táhne ventilačkou. Takže ať je teplota jaká chce, nám to ukazuje alespoň +4 stupně Celsia, což je oficiálně nejnižší povolená teplota k vyjetí na moto/velo/skútro. Mám podezření, že v tom paní choti pomohl i fakt, že už od minulého týdne musí po ránu škrabat sklo u auta (její minimum je +10 stupňů Celsiovy stupnice pro cestu na Houmrovi).
Mladá od konce školního roku zcela opanovala elektrické pole a stala se jedinou elektroskútristkou. Jezdila každý den s vyjímkou 14 dnů o dovolené, kdy se dostalo na Perlu (125ka od fy.Keeway).
Zde se m.j. projevila zatím největší nevýhoda výrobku fy. Guewer. Ta Perla je se mnou schopna jet devadesát, s mladou 105 tacho. Ale jak je mladá zvyklá na těch Guewerových 45 v hodině, tak jsme se na té dovolené přesouvali v obci 30 a mimo obec 40 km/h. Když už mne mohl čert vzít tak mi sdělila, že jí to přijde jako fajnová rychlost a nevidí důvod se honit. No jo, ale něco jiného je když jede do školy a zpátky, a něco jiného je když má po dva týdny ujet denně 250 - 350 kiláků. Nakonec jsme to dali, ale první dva dny byly k nepřežití. (Tímto se omlouvám pokud nás někdo z Vás někde dohonil a musel se za námi ploužit.)
Podle GPS mobilního telefonu ujela dalších 6300 km - celkový nájezd Guewera je tedy plusminus 24000 km.
Stávající elektropilotka tvrdí, že když ráno jede do školy těch 25 kiláků rychlostí do 40 km/h, pak zpátky může jet buď celou cestu co to dá (s ní je to cca 55+ km/h) a nebo rychlostí do 40 km/h dalších 30 až 35 km - tolik ke kapacitě baterek.
Rychlost do 40 km/h je se zapnutým omezovačem.
Závady:
Stávající:
Mechanický tachometr už ani necvaká. Ale byl plně nahrazen aplikací speedometer+odometer. Dámy se rozhodly, že do Guewera krom pneu a baterek už nebudou investovat. A tak tedy neinvestovaly.
Jistič nevyměněn, neb se ukázalo, že problém nebyl v jističi ale originál čínském kabílku mezi baterkami. Vyrobeny znovu všechny propojky (pro jistotu použit kablík dvojnásobného průřezu), konce zalisovány do trubiček - et voilà - problém s jističem zmizel jaksi sám od sebe. Nechápu, že Číňanům těch uspořených šedesát KáČé stálo za to.
Nové:
Přestal jsem reagovat na nářky ohledně plastů karoserie, neb mladá poté, co se zmocnila definitivně vlády nad elektrostrojem prohlásila, že nechce abych to lepil či vyměňoval, neb to alespoň nikoho na parkovišti u školy neláká k nepravostem. Že je dobře, že to vypadá tak jak to vypadá, neb případný zloděj si před Guewříkem odplivne a raději si vybere nějaký jiný silostroj. A vandal? Ty fetky si prý stejně houbeles pamatují, takže mají při pohledu na její mašinu pocit, že už ho nejednou zvandalizovali.
A toť tedy prozatím vše.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 22 zář 2017, 20:53, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou