od Bzuk » 03 zář 2014, 15:24
Zdravím,
byl jsemť opět zpět v elektrosedle. Asi tak 4 minuty. Tedy abych byl přesnější, od včerejška Guewer zase bzučí.
Loni z jara při stavu tachometru něco málo přes 6322 kilometrů Guewer dostal šmíra, přelít přes silnici a vyrobil paní Zámyslické novou barevnou šmouhu na betonovém sloupku od plotu. Šupa to byla nehorázná, o plot se ale bát nemusíte, ten přežil v pořádku. Guewer přišel k rozbité levá straně a přeražené baterce. Pilotka pak k odřeninám a pocuchanému sebevědomí.
Skútříka jsme vzali na vozík a dovezli domů. Pilotka prohlásila, že na to už v životě nesedne, a to přesto, že ten kdo by si mohl stěžovat byl spíše ten Guewer. Jako příčina nehody bylo označeno nepřizpůsobení rychlosti a oslizlá dlažba. Též si myslím, že i původní čínské pneumatiky se speciální úpravou pro zvýšení nájezdu ( a tím snížení přilnavosti ) se podepsaly pod touto příhodou.
Po příjezdu jsem jen rozpojil baterky a Guewer byl strčen do dřevníku, kde na něj rok vrabci a podobná havěť ukládala guáno.
Leč motorkářka se po roce a něco oklepala a minulý týden koupila nové baterky. Asi nějaké lepší, neb stály 8 tisícovek. Staré jí vzali protiúčtem.
Pitvou bylo zjištěno, že dvě baterky - ty podélně uložené - jsou KO. Dále zařvaly járovky v blikačkách na havarované straně, zarážka řídítek proti překroucení je ukroucena a kastlik na baterky taktéž dostal ťafku, nemluvě o tom, že přední kapalinová brzda je bez kapaliny. Jako poslední větší problém byla identifikována absence bočního stojánku.
Stojánek nemělo po roce a něco cenu hledat, i sehnal jsem na skládce jiný. Jakžtakž jsem pospravil vypínač co je u toho stojánku, srovnal kastlík, povyměňoval v blikačkách járovky, poskládal jako pucli a poslepil epoxidem plasty ( jestli vydržejí OK, jestli ne mám domluvené jiné ) a nakonec dal baterky.
Zkusil natáhnout jistič, kterýžto okamžitě vypadl. Došel jsem k závěru, že je asi někde skřípnutý kabel, rozdělal ty zapráskané plasty, zkontroloval kabely, ostrojil plasty a pokusně jen tak bez jističe přiblížil přívod ke kontaktu baterky, vytáhl jiskru a za hromové rány opět oddálil. Odstrojil plasty a ničehož nic nemoha najít vypravil se za elektroniky ve fabrice o radu či pomoc. I byl jsem tázán, zda-li jsem nespadl z višně, neb byl jsem u toho když byl vyměňován měnič a vím jaká je procedura při použití měniče kterýžto nebyl více jak rok použit. I vrátiv se domů odhodlaně přitiskl konec kabelu na svorku a po vteřině oddáliv kontakty od sebe přes ampérmetr nenaměřil jsem žádný podstatný proud.
Ostrojil jsem tedy opět plasty a naraziv si blembák na hlavu vyrazil do šírání. V druhé zatáčce nepřizpůsobil jsem pak rychlost vozidla namoklým kočičím hlavám a vyrobil na Zámyslických plotě další modrou čáru. Leč nejhorší bylo pomyšlení, co řeknu, pokud opět baterka zařvala do šera.
Nezařvala, takže až slepím ty pobouchané plasty ( tentokrát z druhé strany ) a srovnám hlavní stojan nyní přihnutý do velmi ladné křivky bohužel však neumožňující postavit Guewera na stojánek, mohu se opět zkusit svézt.
Jen nevím, jak to dělají ostatní - já jak neslyším motor tak nevím jak rychle jedu. Koukat pořád na tachometr nejde a v helmě neslyším při (relativně) nízkých rychlostech ani aerodynamický hluk, který by mne upozornil, že jedu rychleji než si myslím.
Ale ostatně to je spíše starost elektropilotky, já s tím koneckonců často jezdit asi nebudu.
A protože je tohle diskusní fórum, napište mi co a jak děláte, abyste si na elektroskútru nenarazili čumec. Mně jen napadlo vyrobit cosi, co by podle plynu zvyšovalo / snižovalo tón nebo tak něco, ale pokud by bylo jiné řešení, sem s ním.
Díky a čau.