prostě Míra:
Pokud porovnáváš cenu elektroskůtru s benzínovým skůtrem, tak elektro bude v současnosti samozřejmě vždy dražší. Je to zkrátka nová technologie a zatím se elektro neprodukuje v tak velkých sériích.
Pokud chceš porovnávat konkrétně elektroskůtr RAY 7.7 s nějakým současným skůtrem od Hondy, tak srovnatelný skůtr co se týká výkonu a komfortu není v žádném případě 125 PCX, ale je to SH 350i, který stojí nový 140K! Teď už rozdíl 60K není zase tak moc velký, jak se na první pohled zdá.
No a až se začne se sériovou produkcí, tak to klidně třeba o 20K může ještě slézt dolů a já osobně bych za RAY 7.7 180K dal.
A to jsem ještě zamlčel to, že sedlo je výškově nastavitelné do třech poloh, no nekup to
-- 09 led 2022, 00:15 --
keto: nevadí, najdou se jiní zájemci
-- 09 led 2022, 00:22 --
janon:
záleží na tom, jaké vlastnosti od skůtru vyžaduješ a na co ho převážně používáš. Elektroskůtry jsou na dojíždění nebo jízdu po městě nyní již plně dostačující ve všech parametrech (kromě ceny), na cestování mimo město nebo více jak 100km denně to v současné době zatím není vhodné.
Elektroskůtry nejsou v Evropě nebo USA zatím moc rozšířené, ale naopak v Asii se to rozjelo velmi slušně. Například firma NIU již prodala celosvětově víc jak 2 miliony elektroskůtrů.
-- 09 led 2022, 00:31 --
JardaB:
výhodu té trakční baterie vytvarované do písmene U a obklopující zadní vidlici a kolo vidím v tom, že díky tomu může být umístěná podstatně níže, než kdyby měla klasický tvar kvádru a byla umístěná pod sedlem a nebo ve středu skůtru. Takže nejen že má díky tomu skůtr lepší jízdní vlastnosti, ale navíc máš ještě víc prostoru pod sedlem a volnou podlážku na nohy. Jediné čeho bych se obával u této koncepce baterie je na první laický pohled vyšší náchylnost na poškození boku obalu baterie vyrobeného z ABS plastu (přidal bych tam nějaký kovový kryt aby se to nepoškodilo například při pádu skůtru) a vodotěsnosti spoje tohoto obalu v prudkém dešti nebo při průjezdu hlubší vodou (předpokládám ale, že utěsnění má výrobce vyřešené důkladně). Dále mi vadí nepřítomnost zadního blatníku, ale to by snad šlo pořešit.
nabíjení na veřejných nabíjecích stanicích má výhodu pro ty, kteří nemohou nabíjet v garáži, protože bydlí například v paneláku a tenhle skůtr nemá vyjímatelnou baterii. Dále je to výhoda pro občasné výlety delší než 100-130km, jelikož veřejnou nabíjecí stanici najdeš snáz než veřejnou 240V zásuvku, aniž bys musel někoho žádat, zda si u něj můžeš skůtr nabít.
-- 09 led 2022, 00:45 --
goes:
realita je taková:
1) maximální rychlost je 125km/h, v jednom testu na youtube naměřili dokonce 130km/h dle GPS, dokážu si představit, že pokud bude baterie vybitá pod 10-20%, že to elektronika výkonostně a rychlostně omezí na (dejme tomu) polovinu, aby se zabránilo teplotnímu přetížení článků baterie
2) reálný dojezd jaro až podzim bude 100-160km, v zimě to klesne o 20-30% podle teploty baterie
3) Doba nabíjení 0-100%: 4h20min (2h35min s příplatkovou nabíječkou), ale na 100% to budeš muset v reálu nabíjet max. párkrát za rok, v zimě se nabíjení prodlouží zhruba o 15-20min, kvůli předehřevu článků baterie na teplotu okolo 20st C