01 lis 2022, 12:33
LadaM píše:Prostě dokud se nezmění způsob uvažování, tak vždycky bude nějaký "problém". Elektřinu prostě nelze vlastnit, jako kanystr s benzínem a všechny pokusy o to (vč. našťouchání celého auta nedokonalýma baterkama) jsou podle mě liché. Elektřina je služba a pokud bude dostupná, dojezd a kapacita jsou mi fuk. Pokud nebude, nebudu ji používat k přesunům. Vem si, kolik lidí dneska takhle přistupuje i ke klasickým autům - viz carsharing atd. U telefonu dneska už taky neřešíš kapacitu baterky když prostě funguje a sem tam ho napíchneš. A řekl by někdo, že nám mobily "sebraly" naše milované pevné linky? Taky to bylo na začátku drahé, těžké a bez výdrže, prostě jenom pro někoho, komu se to tehdy vyplatilo.... Sám jsem spíš staromilec, ale je mi jasné, že jakékoli lpění na hmotě je z principu k ničemu.
01 lis 2022, 13:29
01 lis 2022, 14:23
01 lis 2022, 14:32
LadaM píše:...Nevím jak souvisí schopnosti současných důchodců používat mobil s jeho technologickými vlastnostmi...
LadaM píše: porovnávat výdrž mobilu na tůře v horách s pevnou linkou, kterou jsem si tam ani vzít nemohl, je právě ta absurdita, o které jsem psal.
LadaM píše:... U telefonu dneska už taky neřešíš kapacitu baterky když prostě funguje a sem tam ho napíchneš...
Citelis píše:...Dneska taky nikdy neřeší, že jeden týden bere naftu za 42kč a další týden za 49kč...
01 lis 2022, 16:34
LadaM píše:Prostě dokud se nezmění způsob uvažování, tak vždycky bude nějaký "problém". Elektřinu prostě nelze vlastnit, jako kanystr s benzínem a všechny pokusy o to (vč. našťouchání celého auta nedokonalýma baterkama) jsou podle mě liché. Elektřina je služba a pokud bude dostupná, dojezd a kapacita jsou mi fuk. Pokud nebude, nebudu ji používat k přesunům. Vem si, kolik lidí dneska takhle přistupuje i ke klasickým autům - viz carsharing atd. U telefonu dneska už taky neřešíš kapacitu baterky když prostě funguje a sem tam ho napíchneš. A řekl by někdo, že nám mobily "sebraly" naše milované pevné linky? Taky to bylo na začátku drahé, těžké a bez výdrže, prostě jenom pro někoho, komu se to tehdy vyplatilo.... Sám jsem spíš staromilec, ale je mi jasné, že jakékoli lpění na hmotě je z principu k ničemu.
Citelis píše:Já zas do výměných aku u skůtrů a možná i moto (tam kde je šance na ruční manipulaci s aku) docela sázím. Pokud se domluví rozumné rozhraní a velikost (nebo to jeden výrobce protlačí na sílu), tak mi to naopak přijde velmi životaschopné. Dneska taky nikdy neřeší, že jeden týden bere naftu za 42kč a další týden za 49kč. Tak bych prostě jednou vzal aku s dojezdem 100km a dalsí s dojezdem 80km ... stejně bych ji při dojezdu nějakých 20km šel vyměnit za nabitou.
A že to jde a má to budoucnost mám odzkoušené na akunářadí Ryobi ... ty už od dob NiCd aku mají stejné rozhraní stroj / aku .. a nyní jsou akupacky Li-Ion a stroje s brushless motory. Každopádně by stále mělo být teoreticky možné vzít jednu z jejich prvních aku vrtaček dát do ní nejnovější akupack a bude to fungovat - opačně taky. Takže i u těch skůtrů je šance, že se postupem času ty akupacky budou upgradovat aniž by bylo potřeba měnit skůtry
Takže za mě ideál koupit skůtra bez aku - tam je šance, že cenově bude plus mínus za cenu benzínového, nějaká vratná záloha za aku z "půjčovny" a pak už jen platit za "spotřebovanou" energii, jezdit a vyměňovat aku ve stanicích podél cest
01 lis 2022, 17:14
goes píše:a jsme u toho, ano, pokud nezačneme jinak myslet. Pokud nezačneme jinak žít. Pokud nezačneme dělat jinak spoustu věcí. Pokud nezačneme to či ono... tak to nebude jinak. A to ti připradá v pořádku? Opravdu ti připadá v pořádku, že se kupředu tlačí silou technologie, která nemá pozitivní přínos? Technologie v minulosti uspěly proto, že běžní lidi v tom viděli pokrok a sami to začali vyžadovat. Zlepšilo jim to život, usnadnilo, přibyl komfort, snižíly se náklady. Ale nic z toho, zde zatím není. A kdyby se tato technologie uměle nepodporovala, nikdy by se nedostala tam kde je. Nebo ano, ale až v okamžiku, kdy by to bylo pro poulaci přinosné.
01 lis 2022, 20:58
01 lis 2022, 23:38