Diskuze o skútrech s elektrickým pohonem.
09 pro 2010, 15:57
Přesně jak je psáno,, prodejci uváděná cena "pár haléřů za Km" je jen vějička pro zákazníky. Nikde nepíšou jak dlouho vydrží baterie, kolik ve skutečnosti stojí jedno nabíjení , jak drahá bude další baterie. A to nemluvím o tom, že kdyby všici přešli na elektriku místo benzínu, že by asi klekla elektrická síť. Navíc ani samotné přípojky a prodlužovačky ,, i ty musí odpovídat nějaké normě. Asi těžko budete mít prodlužovačku vyvedenou před dům v Chánově, Husovicích , Karlíně a budete věřit tomu, že si nebude s polu s váma nabíjet i někdo další?
09 pro 2010, 23:13
neznáte někoho kdo na elektru jezdí, chtělo by to konečně nějakého praktika
10 pro 2010, 20:08
wictor píše: I když se v případě jednotlivce jedná o velmi, ale opravdu velmi malé finanční prostředky, tak v případě většího počtu zaměstnanců by už tomu, tak nebylo. Ať, tak či tak jedná se o cizí peníze.......vše je ale pouze na domluvě
To mě právě překvapilo v nedávném testu nějakého elektromobilu v autosalonu na Primě. Říkali, že na jedno nabytí které výjde na cca. 80 Kč ujede automobil asi 160 km. To tedy vychází na 50,- haléřů na km. OK. Je to samozřejmě o dost méně než za kolik jezdí auta se spalovacími motory, ale vzhledem k ceně elektromobilu (který není v ČR žádným způsobem dotován), nutnosti za pár let koupit novou baterii (v naší zemi bych se nedivil kdyby někdo vymyslel tučný poplatek za vrácení staré) a v neposlední řadě omezenému akčnímu rádiusu se mi prozatím nejeví provoz až tak zajímavým ... Takže snad jedině ta ekologie. Otázkou pak zůstává vzhledem ke zvěrstvům která jsou na přírodě páchána v Číně či v post Sovětských republikách, zda to Evropské pachtění bude mít na ekologii znatelný vliv.
Abych se vrátil k tématu. Jak píše Wictor, v případě většího počtu zaměstnanců by to byly tučné částky. A jak znám Čechy jezdili by do práce zásadně jen s vybitou baterií (kdyby bylo nabíjení zdarma nebo levnější než doma)
10 pro 2010, 20:25
Nase firma provozuje jiz nekolik desitek let zname elektrovoziky pro prepravu zbozi po arealu firmy. Po prevratu se objevily i voziky zahranicnich firem. Vse hezky funguje, nez dojde k nakupu novych akumulatoru. Cena je na tolik vysoka, ze provozovatel radeji vozik odstavi. Take udrzba techto voziku je nehorazne draha a vse se resi vymenym zpusobem dilu.
Dnes se od provozovani techto voziku upousti a nechavaji se jen dozit a firma jiz uprednostnuje provoz voziku na propan. Tyto voziky take nejsou omezeny kapacitou akumulatoru a tudiz jsou schopny jezdit stale bez nutnosti dobijeni. Take provoz voziku pri dlohodobem sledovani vychazi levneji.
Proto si myslim, ze toto reseni nema budoucnost a v pripade vetsiho rozsireni si stat opet vymysli nejake ekologicke poplatky pro naplneni stani pokladny.
11 pro 2010, 09:53
a stou ekologií to taky nebude tak slavný , po masovém rozšíření by se musela přispůsobit i dodávky elektřiny a ta se taky nevyrábí zrovna šetrně a jelikož vykupujou proud ze slunečních elektrárun za mín peněz tak to pro ,,českého podnikatele" nemá cenu
29 pro 2010, 18:12
... a když mi ten spálený benzín tak voní
29 pro 2010, 18:22
Ono to k nám zase tak brzo nedorazí a hlavně máš pořád možnost výběru
03 led 2011, 11:19
podle mě problém s dobíjením, doufám že do budoucna bude možnost rychlého nabití. Doma přes noc ale na cestách
03 led 2011, 14:47
zase kdo jezdí opravdu jen po městě, je pro něj elektroskútr zajímavá alternativa a nemusí řešit až tolik dobíjení.
03 led 2011, 15:46
Doba dobijeni je umerna tomu kolik clovek za den ujede (je to stejny jak u benzinu kdyz najedu vic je potreba vic natankovat). Slysel jsem tom ze u nejakeho vyrobce existuje "progresivni" nabijeni 2-3 hod 80% a potom 3-4 hod zbytek. Ale konkretne u akumota 600/L85 je to podle me tak jak mam zmereno. Nabijecka hrne 300W a na nabiti baterky z 0 na 100% je potreba 2kWh a proste linerne 300W celou dobu nabijeni ke konci kdyz se to vypne tak to pak parkrat jeste sepne ale to uz jen na chviku asi podle toho jak se na baterce stabilizuje napeti. Takze celkova doba nabijeni A600/L85 je z 0% na 100% 6,5 - 6,8 hod.
05 led 2011, 13:31
ElektroSkútr má jednoznačně velkou budoucnost. Bohužel v ČR to bude trvat o něco déle, než jinde ve světě. Viz článek
http://www.novinky.cz/auto/215473-elekt ... cnost.html
05 led 2011, 15:23
Kdyby tam dali dynamo, tak by si to samo dobíjelo baterky a dojelo to daleko. Pak bych to bral. Jinak to je na výlet s prodlužovacím kabelem. Ale na patentní úřad s tím nejdu. Řekli by mi určitě. " Teď tady byl ".
Ale věřím, že jednou budou skútry na atomový pohon s minireaktorkem a v podstatě s neomezeným dojezdem. Reaktor bude v prostoru u variátoru a tedy obrovský zavazadlový prostor pod sedlem. To budou výlety. Ale to už asi budu mít poločas rozpadu za sebou.