ElektroSkútr - má to budoucnost?

Diskuze o skútrech s elektrickým pohonem.

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod wictor » 09 pro 2010, 14:29

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Uživatelský avatar
wictor

Moderátor
 
Reputace: 43
Příspěvky: 3782
Registrován: 16 črc 2009, 21:00
Bydliště: Praha
Skútr / moto: HONDA SW-T 400

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod 1975ak » 09 pro 2010, 15:57

Přesně jak je psáno,, prodejci uváděná cena "pár haléřů za Km" je jen vějička pro zákazníky. Nikde nepíšou jak dlouho vydrží baterie, kolik ve skutečnosti stojí jedno nabíjení , jak drahá bude další baterie. A to nemluvím o tom, že kdyby všici přešli na elektriku místo benzínu, že by asi klekla elektrická síť. Navíc ani samotné přípojky a prodlužovačky ,, i ty musí odpovídat nějaké normě. Asi těžko budete mít prodlužovačku vyvedenou před dům v Chánově, Husovicích , Karlíně a budete věřit tomu, že si nebude s polu s váma nabíjet i někdo další?
Skůtr je na šrot (SPZ k prodeji)
Malaguti Blog 150 r.v. 2010, Najeto 5xxx km PLUS 15465 km na KEEWAY FOCUS.
Nejdál do Chorvatska a zpět na Keeway Focus 50 ccm -2009SOLO a na Malaguti Blog 150ccm TANDEM-2011.
NEJDE MI SZ - mejl ak1975@post.c z
Uživatelský avatar
1975ak

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 689
Registrován: 14 čer 2010, 13:22
Bydliště: Šalingrad
Skútr / moto: skútr Malamut Blog 160
Tuning / úpravy: otáčkoměr, 2 blinkr, přední 12V zásuvka

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod _Tom_ » 09 pro 2010, 23:13

neznáte někoho kdo na elektru jezdí, chtělo by to konečně nějakého praktika ;-)
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod sollik » 10 pro 2010, 20:08

wictor píše: I když se v případě jednotlivce jedná o velmi, ale opravdu velmi malé finanční prostředky, tak v případě většího počtu zaměstnanců by už tomu, tak nebylo. Ať, tak či tak jedná se o cizí peníze.......vše je ale pouze na domluvě :wink: :P

To mě právě překvapilo v nedávném testu nějakého elektromobilu v autosalonu na Primě. Říkali, že na jedno nabytí které výjde na cca. 80 Kč ujede automobil asi 160 km. To tedy vychází na 50,- haléřů na km. OK. Je to samozřejmě o dost méně než za kolik jezdí auta se spalovacími motory, ale vzhledem k ceně elektromobilu (který není v ČR žádným způsobem dotován), nutnosti za pár let koupit novou baterii (v naší zemi bych se nedivil kdyby někdo vymyslel tučný poplatek za vrácení staré) a v neposlední řadě omezenému akčnímu rádiusu se mi prozatím nejeví provoz až tak zajímavým ... Takže snad jedině ta ekologie. Otázkou pak zůstává vzhledem ke zvěrstvům která jsou na přírodě páchána v Číně či v post Sovětských republikách, zda to Evropské pachtění bude mít na ekologii znatelný vliv.
Abych se vrátil k tématu. Jak píše Wictor, v případě většího počtu zaměstnanců by to byly tučné částky. A jak znám Čechy jezdili by do práce zásadně jen s vybitou baterií (kdyby bylo nabíjení zdarma nebo levnější než doma) :lol:
Uživatelský avatar
sollik

750+
 
Reputace: 135
Příspěvky: 998
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda SW 600T, Honda Dylan 125 (ex Honda Lead 100)

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Rady » 10 pro 2010, 20:25

Nase firma provozuje jiz nekolik desitek let zname elektrovoziky pro prepravu zbozi po arealu firmy. Po prevratu se objevily i voziky zahranicnich firem. Vse hezky funguje, nez dojde k nakupu novych akumulatoru. Cena je na tolik vysoka, ze provozovatel radeji vozik odstavi. Take udrzba techto voziku je nehorazne draha a vse se resi vymenym zpusobem dilu.
Dnes se od provozovani techto voziku upousti a nechavaji se jen dozit a firma jiz uprednostnuje provoz voziku na propan. Tyto voziky take nejsou omezeny kapacitou akumulatoru a tudiz jsou schopny jezdit stale bez nutnosti dobijeni. Take provoz voziku pri dlohodobem sledovani vychazi levneji.
Proto si myslim, ze toto reseni nema budoucnost a v pripade vetsiho rozsireni si stat opet vymysli nejake ekologicke poplatky pro naplneni stani pokladny.
BMW K1200LT ------->> vice zde 4,6l/100 km
Uživatelský avatar
Rady

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2664
Registrován: 21 lis 2006, 13:41
Bydliště: Bánov u Uherského Brodu mob.: 00420 608 882 336
Skútr / moto: jawy,CZ, B400/K4, B650/K4,BMW LT K1200, chrompaket

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod matty46 » 11 pro 2010, 09:53

a stou ekologií to taky nebude tak slavný , po masovém rozšíření by se musela přispůsobit i dodávky elektřiny a ta se taky nevyrábí zrovna šetrně a jelikož vykupujou proud ze slunečních elektrárun za mín peněz tak to pro ,,českého podnikatele" nemá cenu
South Bohemia Scooters
Bývalo:Derbi Vamos,Piaggio NRG,Yamaha yp Majesty 150,Suzuki Burgman 400 K3,Yamaha T-Max 500.....
fén 602626895
http://matty46.rajce.idnes.cz/
abych neměl hlad a žízen na provázku zkáču, doufaje že získám přízen samolibých sráčů
Uživatelský avatar
matty46

750+
 
Reputace: 12
Příspěvky: 960
Registrován: 22 čer 2009, 11:25
Bydliště: České Budějovice
Skútr / moto: Piaggio Liberty 125

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod wictor » 29 pro 2010, 18:06

http://translate.google.cz/translate?js ... ion.com%2F

http://www.scooter-station.com/Honda-la ... rvice.html

Zajímavej článek.

http://translate.google.cz/translate?js ... ion.com%2F

http://www.scooter-station.com/Scooters ... ne-de.html

Možnost bezpečného parkování pro skútr a zároveň jeho dobití

Otázka zda má Elektroskútr budoucnost je tedy už zodpovězena .... :wink: :P
Uživatelský avatar
wictor

Moderátor
 
Reputace: 43
Příspěvky: 3782
Registrován: 16 črc 2009, 21:00
Bydliště: Praha
Skútr / moto: HONDA SW-T 400

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Harry MF » 29 pro 2010, 18:12

... a když mi ten spálený benzín tak voní 8)
Uživatelský avatar
Harry MF

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 74
Registrován: 25 kvě 2007, 07:00
Skútr / moto: Honda S-Wing 150 (2008)

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod wictor » 29 pro 2010, 18:22

Ono to k nám zase tak brzo nedorazí a hlavně máš pořád možnost výběru :wink: :P
Uživatelský avatar
wictor

Moderátor
 
Reputace: 43
Příspěvky: 3782
Registrován: 16 črc 2009, 21:00
Bydliště: Praha
Skútr / moto: HONDA SW-T 400

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Dándí » 30 pro 2010, 11:35

Harry MF píše:... a když mi ten spálený benzín tak voní 8)

Mě voní i nespálený :lol: :roll: :lol: :roll:
Jezdím na pohodu, spíš pomalejš než rychle
Uživatelský avatar
Dándí

500+
 
Reputace: 382
Příspěvky: 744
Registrován: 24 úno 2010, 11:37
Bydliště: Praha 1
Skútr / moto: YAMAHA IronMax- Já, BlackMax- Kamča a SH 300 spolu
Tuning / úpravy: netunime - jezdíme. Jen občas něco poladíme

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod _Tom_ » 03 led 2011, 11:19

podle mě problém s dobíjením, doufám že do budoucna bude možnost rychlého nabití. Doma přes noc ale na cestách :(
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod jel.en » 03 led 2011, 14:47

zase kdo jezdí opravdu jen po městě, je pro něj elektroskútr zajímavá alternativa a nemusí řešit až tolik dobíjení.
Jsem despota a ignorant...
Jo a taky mi lidi dost často říkají že jsem.... Ehm... Něco co je dolejc pod pupíkem :-D :-p
jel.en

1500+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 1928
Registrován: 02 úno 2007, 18:01

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Zabak » 03 led 2011, 15:46

Doba dobijeni je umerna tomu kolik clovek za den ujede (je to stejny jak u benzinu kdyz najedu vic je potreba vic natankovat). Slysel jsem tom ze u nejakeho vyrobce existuje "progresivni" nabijeni 2-3 hod 80% a potom 3-4 hod zbytek. Ale konkretne u akumota 600/L85 je to podle me tak jak mam zmereno. Nabijecka hrne 300W a na nabiti baterky z 0 na 100% je potreba 2kWh a proste linerne 300W celou dobu nabijeni ke konci kdyz se to vypne tak to pak parkrat jeste sepne ale to uz jen na chviku asi podle toho jak se na baterce stabilizuje napeti. Takze celkova doba nabijeni A600/L85 je z 0% na 100% 6,5 - 6,8 hod.
Zabak

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 30
Registrován: 30 pro 2010, 21:23
Skútr / moto: Akumoto 600

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Pedros » 05 led 2011, 13:31

ElektroSkútr má jednoznačně velkou budoucnost. Bohužel v ČR to bude trvat o něco déle, než jinde ve světě. Viz článek http://www.novinky.cz/auto/215473-elekt ... cnost.html
Uživatelský avatar
Pedros

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 21
Registrován: 19 pro 2010, 17:09
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Akumoto 600/L120

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Gek » 05 led 2011, 15:23

Kdyby tam dali dynamo, tak by si to samo dobíjelo baterky a dojelo to daleko. Pak bych to bral. Jinak to je na výlet s prodlužovacím kabelem. Ale na patentní úřad s tím nejdu. Řekli by mi určitě. " Teď tady byl ".
Ale věřím, že jednou budou skútry na atomový pohon s minireaktorkem a v podstatě s neomezeným dojezdem. Reaktor bude v prostoru u variátoru a tedy obrovský zavazadlový prostor pod sedlem. To budou výlety. Ale to už asi budu mít poločas rozpadu za sebou.
Kymco Xciting 500i. a nejčastěji k vidění
" Festina Lente " " Lepší být v šest doma, než o půl šesté v márnici " :)
Uživatelský avatar
Gek

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 463
Registrován: 29 zář 2008, 13:27
Bydliště: Moravany 53372
Skútr / moto: URAL Retro 750 + sajda

PředchozíDalší

Zpět na Elektrické skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron