Diskuze o skútrech s elektrickým pohonem.
23 čer 2010, 14:01
Neos50 píše:blbý je to že životnost tý baterie je zhruba dvojnásobná než píšeš a s dobrou údržbou ještě delší...kdo trochu jezdí na skůtru malýho obsahu tak ho po těch letech čeká GO motoru taky..a to za skoro stejný peníze..takže nula od nuly.
Někde jsem četl, že baterie má asi 1000 nabíjecích cyklů... možná 1001,,, to nijak nezměníš, takže je jedno jestli vydrží 2 nebo 4 roky.. po delší době zase baterie stárne a neudrží kapacitu..
23 čer 2010, 15:48
1000 cyklů..víš kolik to je km
i kdyby ten skůtr najel jen 40 km než ho dáš znova nabít tak je to 40 000 km chci vidět 50 ccm motor co tohle vydrží aniž by se na něm dělala GO
:-D:-D:-D:-D co mi cena kolem 5000 za baterii připadá uplně směšná
26 čer 2010, 22:05
Dnes jsem narazil na elktrická kola a některé vypadají jako skútry.Prodejce mi tvrdil že se nemusí přihlašovat.Žádná STK žádná pojistka může každý bez řidičáku.Vím že ta maximálka je slabá.Tak to berte jen jako zajímavost.Díly jsou vyrobené prý v Korei a montováno je to v Maďarsku.
http://www.elektropower.cz/
14 srp 2010, 23:18
Já myslím, že elektro skůtry nyní budoucnost nemají. Je to jen takej výkřik do ticha. Zatím je to drahý a musíte nabíjet jen doma. Za 40 let až dojde nafta vědátoři něco objeví. Nyní bych to neřešil. Ekologie?? Fabriky kouří, ropa teče v moři, velcí na to kašlou. Já to fakt nezachráním....
19 srp 2010, 20:50
Tak jsem na tom elektrickém zázraku jel. Nevím ani typ či značku, jen to, že to bylo na elektriku a mělo to dvě "rychlosti" - prostě předvolby - pomalu či rychle. Nastavil jsem pochopitelně tu rychlou variantu, zapnul světla a jelo se. Rozjezd mě dost překvapil, ten první záběr a první metr jízdy to vystřelilo až nepříjemně rychle. Prostě se mi ten rozjezd zdál jakoby necitlivý, spíš jako když cvaknete vypínačem než plynem. Navíc jsem chtěl pouze popojet na chodníku, takže vcelku nepříjemný. Pak už to jelo vcelku normálně, jen mi chyběla taková ta pružná akcelerace za jízdy. Prostě to jede a rychlost lineárně narůstá. Když jsem na přechodu pouštěl chodce, měl jsem dojem, že se po mně soucitně dívají a myslí si, že mi to chcíplo, protože to prostě nevydává žádný zvuk. Díky tomu jsem měl taky docela strach, že se někdo nerozhlédne a skočí mi tam, protože to bzučení motoru prostě neuslyší. Když shrnu své dojmy, tak asi tak: Jezdit s tím denně 4 km do práce a zpět, nejlépe mezi dvěma vesnicemi a mít garáž, kde to přes noc nabiju a mít to jen jako přibližovadlo s tím, že chci maximálně šetřit a nemám na benzín do normálního skůtra a nebudu nikdy chtět jet trochu dál, pak snad ano. Pro mě jasné ne.
19 srp 2010, 22:11
zkusím popsat svoje myšlenky, viděl jsem, prohlížel jsem, debatoval s lidmi co na tom jezdí na různých výkonových variantách a pomalu v tom mám jasno.
podle mě první absolutní výhoda, jednou až to začne používat hodně lidí a prodej bude běžný, vývoj a všemožné vychytávky na vysoké úrovni, dojdeme do super stavu, kdy akumoto bude mít jen pár zásadních dílů, elektromotor, regulátor, baterka, odpadnou tak složité servisy, opravy budou brobíhat výměnou jen pár kmenovách dílů, kteé budou vkuse, motorově odpadne kupa součástek, servis bude snadný a údržba ještě snadnější. To se mi líbí.
Bude to mít i efekt pro tunningáře, kteří budou ladit regulátory a vrtat se v elektrice, což je pro mě blízké a zajímavé. Pro lidi co to budou mít okolo komína a do krámu, práce apod. super volba. co víc si přát než mít skútra ještě pro větší potřebu než nyní, odpadná větší starost o servis apod. Nabíjení během sezony prostě doma, návratnost nebo strach o výdrž baterky bych v kombinaci s nájezdem kilometrů neřešil, jenže....
Když se podívám kolik lidí dnes má osobní problém na jaře, že přijdou k motorce a ejhle na baterku za celou zimu nesáhli, problém je na světě a věřím že tak baterka, o to speciálnější bude dostávat víc než zabrat a bohužel chybou uživatele v tu chvilku nebude investice pár stokorun jako nyní. Ostatní starosti na jaře věřím že odpadnou
Další věc je bezpečnost, kdy jak bylo napsáno je to extra tiché, každý zváží sám.... A co ta agilnost, u spalováku vím, že výkon který to má musím i při max zrychlení čekat než dosáhnu optima. reguluji a když za to vezmu není to tam hned, ale co akumoto, tam je 100% hned, budeme tedy jezdit v uvozovkách jak z vypínačem a už mám obavy, ale máš systém určitě bude vývod a možnosti techniky brzdit jinými regulátory a restrikcemi, všemožným omezením jen aby se to nestalo neovladatelnou zbraní. A to zase nahrává tunningu, otázkou je jen cena na kterou se vyšplhají úpravy a díly.
Bohužel je to v našem systému postavené na hlavu a otázkou je za který konec to ten náš marketing vezme. všude zelená energie u spalováků, katy, lambdy eu normy a tím i škrcení a kolik lidí jde přes toto úpravami otevřených výfuků a odstranění těchto zelených věcí. U akumota je zelené vše, ale restrikce budou a to mě nikdo nevymluví....
A poslední věcí je nadšenost, přijdu koupím s vydinou úspor, nulových servisů apod. jenže co když mě to chytne a začnu výletovat, pak je aku pase. A nezapomínejme na čínskou produkci, kdy vše co bude zelené a funkčí zabijou číňané na spolehlivosti drahých kompletů nevábných kvalit. pokud dnes dokáže číňan odfláknout pár drátů na startéry, houkačky, blinkry a čerpadla u spalováků, jak to bude vypadat u strojů s tak velkými proudy, které podle mě číňan v životě neviděl. A statistiky budou opět neúprosné 30000kč za čínaaku vs. 100000kč zančkový aku stroj.
Nechci říkat jestli za mě ano nebo ne, já jim fandím, ale bojím se politiky, kterou nastolí a samotné výroby na kontinentech východu. Oni jsou číňané extrémně přizpůsobivý a už vidím jaké technologie použijí u baterek a samotných motorek s elektrikou.
Mám za sebou zkušenost s lithiovými bateriemi velikosti tužkových 15C bat. Značkové francouzké saft jsou drahé, číňané začali dělat svoje ve stejném designu jen kolem terčíku ne se zelenou barvou na 2mm ale s červenou, jinak k nerozpoznání, jenže vydrželi ne garantovaných 3-4 roky ale rok a navíc jim chyběla podstatná pojistka, která brání přehřátí při vybití a po úpném vybití k přepolování a následné explozi samotného článku. A co na to zákazník? zprvu koupí za polovinu a pak je rád že nevyhoří, stížnost samozřejmě směřuje na výrobce samotného výrobku a dá sakra práci přesvědčit ho, že problém je jinde.
Jak myslíte že to dopadne s akumoto
01 zář 2010, 19:36
Právě otevřu klubík na NYx.cz a koukám na první příspěvek,možná trochu reklama ale pro ty kdo se naklání spíše k elektřině to bude zajímat
http://www.akumoto-praha.cz/skutry/akumoto-300.html mě osobně to dost nasralo protože tam kde je teť tento obchůdek jsem kupoval leven olej
01 zář 2010, 20:30
Taky tyto skútry sleduju a můžu říct, že se to lepší co se týče parametrů. Zaujali mě tyto modely:
http://www.nabaterky.cz/s-ELM_P_4000_LI.html nebo tenhle
http://www.motosam.cz/skutry/akumoto-1/ ... -600-l120/ anebo tenhle
http://elektroskutry.ic.cz/skutry/skutry-guewer/epower/ máte s těmito typy nějaké zkušenosti?
01 zář 2010, 21:54
To co brání rozšíření těchto strojů je cena, která je až astronomická. Dát za čínský skútr (protože alespoň tak mi skútry připadají), i když je poháněn elektřinou částku velice se blížící 100 000,-Kč je absolutní nesmysl.
Nejlevnější variantou jsou skútry od Akumota, kde se cena pohybuje okolo 30000,-Kč
V poslení době se z "projekty" na elektřinu roztrh pytel a značky jako Honda, Yamaha nebo BMW chystají v nejbližší době začít sériovou výrobu některých modelů a nebo mají představené prototypy. I tady ale bude hodně záležet na ceně a ani tady se bohužel nedá předpokládat, že bude kdovíjak nízká .... spíš na opak
http://www.youtube.com/watch?v=ki37Jg2rpuwhttp://www.youtube.com/watch?v=5_FutJEaO04http://www.youtube.com/watch?v=SPs-_ayslh8http://www.youtube.com/watch?v=Ir7lopEh ... re=relatedProjektů bude určitě přibývat jde jen o několik detailů jako cena, dojezd a výdrž baterií apod. Každopádně jak už jsem někde psal věřim, že všechno chce čas a za pár let ..... kdo ví
07 zář 2010, 12:32
Tak, už je to tady! To je to nabíjení elektrovozidel v práci (nebo kdekoliv jinde)...
Nabíjení není zadarmo, ani se nedá provozovat jen tak, někde...
http://ekonomika.idnes.cz/otec-rodiny-si-v-praci-nabil-segway-dostal-vypoved-za-kradez-plg-/eko-zahranicni.asp?c=A100907_1445981_eko-zahranicni_spi
08 zář 2010, 17:07
tak to už je komedie. Na druhou stranu zažil jsem podobný prblém, kdy parkování motorky u firmy se neobešlo bez pokárání, kdy motorka byla zaparkovaná na místě pro os.auto a ne pro mopedy a kola, kdy toto místa je ovšem tak malé, že je problém parkovat i s 50kou skútrem natož cestovní motorkou. Podle mě buzerace. chápal bych vyčtení dvou motorek, kdy každá je na jenom místě pro auto, ale tohle. že by závist, vztek nebo něco jiného? hold lidí jsou různí
08 zář 2010, 17:48
Výpověďpro podobný prohřešek skutečně komedií je ... stačilo to určitě vyřešit domluvou, kort když se jednalo o 19 let loajálního zaměstnance firmy.
Je tu jedno ALE.
Představa, že si zaměstnanci budou dobíjet dopravní prostředky a to ať už se jedná o skútr, kolo, auto, segway je víc než zcestná. I když se v případě jednotlivce jedná o velmi, ale opravdu velmi malé finanční prostředky, tak v případě většího počtu zaměstnanců by už tomu, tak nebylo. Ať, tak či tak jedná se o cizí peníze.......vše je ale pouze na domluvě
14 zář 2010, 21:18
Jak známo, krást se vyplácí jen ve velkém. I když v tomto případě to byl asi spíš zástupný důvod. Pravdou však zůstává, že prodejci těch elektrovozítek slibují, jak je to nádherné jezdit levně a jen občas nabít doma či v práci. Když pominu to diskutabilní nabíjení v zaměstnání, nedokážu si představit, jak při větším zastoupení těchto vozítek si zaměstnanci natahují prodlužovačky z oken kanceláří, nabíjí svá vozítka a okolojdoucí packají o ty natažený káble
15 zář 2010, 00:03
http://www.skutrportal.cz/220-bmw-c1-e.html BMW je po Hondě a Yamaze další velkou značkou, která vstoupila do světa elektromotorů
8.12. edit:http://www.skutrportal.cz/287-elektroskutry.html trocha zamyšlení
Naposledy upravil
KYBLOS dne 17 lis 2013, 15:53, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
09 pro 2010, 14:28
Na
TOMHLE bych chtěl ject cestu kolem světa.