od _Tom_ » 19 srp 2010, 22:11
zkusím popsat svoje myšlenky, viděl jsem, prohlížel jsem, debatoval s lidmi co na tom jezdí na různých výkonových variantách a pomalu v tom mám jasno.
podle mě první absolutní výhoda, jednou až to začne používat hodně lidí a prodej bude běžný, vývoj a všemožné vychytávky na vysoké úrovni, dojdeme do super stavu, kdy akumoto bude mít jen pár zásadních dílů, elektromotor, regulátor, baterka, odpadnou tak složité servisy, opravy budou brobíhat výměnou jen pár kmenovách dílů, kteé budou vkuse, motorově odpadne kupa součástek, servis bude snadný a údržba ještě snadnější. To se mi líbí.
Bude to mít i efekt pro tunningáře, kteří budou ladit regulátory a vrtat se v elektrice, což je pro mě blízké a zajímavé. Pro lidi co to budou mít okolo komína a do krámu, práce apod. super volba. co víc si přát než mít skútra ještě pro větší potřebu než nyní, odpadná větší starost o servis apod. Nabíjení během sezony prostě doma, návratnost nebo strach o výdrž baterky bych v kombinaci s nájezdem kilometrů neřešil, jenže....
Když se podívám kolik lidí dnes má osobní problém na jaře, že přijdou k motorce a ejhle na baterku za celou zimu nesáhli, problém je na světě a věřím že tak baterka, o to speciálnější bude dostávat víc než zabrat a bohužel chybou uživatele v tu chvilku nebude investice pár stokorun jako nyní. Ostatní starosti na jaře věřím že odpadnou
Další věc je bezpečnost, kdy jak bylo napsáno je to extra tiché, každý zváží sám.... A co ta agilnost, u spalováku vím, že výkon který to má musím i při max zrychlení čekat než dosáhnu optima. reguluji a když za to vezmu není to tam hned, ale co akumoto, tam je 100% hned, budeme tedy jezdit v uvozovkách jak z vypínačem a už mám obavy, ale máš systém určitě bude vývod a možnosti techniky brzdit jinými regulátory a restrikcemi, všemožným omezením jen aby se to nestalo neovladatelnou zbraní. A to zase nahrává tunningu, otázkou je jen cena na kterou se vyšplhají úpravy a díly.
Bohužel je to v našem systému postavené na hlavu a otázkou je za který konec to ten náš marketing vezme. všude zelená energie u spalováků, katy, lambdy eu normy a tím i škrcení a kolik lidí jde přes toto úpravami otevřených výfuků a odstranění těchto zelených věcí. U akumota je zelené vše, ale restrikce budou a to mě nikdo nevymluví....
A poslední věcí je nadšenost, přijdu koupím s vydinou úspor, nulových servisů apod. jenže co když mě to chytne a začnu výletovat, pak je aku pase. A nezapomínejme na čínskou produkci, kdy vše co bude zelené a funkčí zabijou číňané na spolehlivosti drahých kompletů nevábných kvalit. pokud dnes dokáže číňan odfláknout pár drátů na startéry, houkačky, blinkry a čerpadla u spalováků, jak to bude vypadat u strojů s tak velkými proudy, které podle mě číňan v životě neviděl. A statistiky budou opět neúprosné 30000kč za čínaaku vs. 100000kč zančkový aku stroj.
Nechci říkat jestli za mě ano nebo ne, já jim fandím, ale bojím se politiky, kterou nastolí a samotné výroby na kontinentech východu. Oni jsou číňané extrémně přizpůsobivý a už vidím jaké technologie použijí u baterek a samotných motorek s elektrikou.
Mám za sebou zkušenost s lithiovými bateriemi velikosti tužkových 15C bat. Značkové francouzké saft jsou drahé, číňané začali dělat svoje ve stejném designu jen kolem terčíku ne se zelenou barvou na 2mm ale s červenou, jinak k nerozpoznání, jenže vydrželi ne garantovaných 3-4 roky ale rok a navíc jim chyběla podstatná pojistka, která brání přehřátí při vybití a po úpném vybití k přepolování a následné explozi samotného článku. A co na to zákazník? zprvu koupí za polovinu a pak je rád že nevyhoří, stížnost samozřejmě směřuje na výrobce samotného výrobku a dá sakra práci přesvědčit ho, že problém je jinde.
Jak myslíte že to dopadne s akumoto
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km
dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km