ElektroSkútr - má to budoucnost?

Diskuze o skútrech s elektrickým pohonem.

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod wictor » 18 kvě 2010, 21:13

Kostíku, to co píšeš má určitě smysl, ale minimální dojezd a nutnost nabíjení mají jen ty základní elektrické skútry. Není pochyb o tom, že současná technologie je stále v "plenkách". Např. odkaz, který sem dával mil2house: http://elektroskutry.ic.cz/skutry/epower/ už je skútr s dojezdem cca 70km a max. rychlostí 65km/h. Je potřeba si taky uvědomit, že každý používá scoota na něco jiného a elektroskútr je zatím stále ideální jen na krátké přesuny. Tedy např. v Praze z práce domů a naopak.

Nechci tu elektromotory nějak obhajovat, protože i pro mě prozatím nemají ideální využití a skútry typu Vectrix jsou podle mě nesmírně předražené, ale zároveň je mi jasné, že pro určitou skupinu lidí jsou neskutečně účelné. :wink:

Každý má ty priority jinde a dávám tomu rok maximálně dva co budou tyhle elektrovozítka na velmi vysoké úrovni :wink: :P

edit:
jj to je sice pravda, ale :

1, Do výroby elektromotorů se zapojilo největší množství automobilek a výrobců motorů a to právě teď ....

2, Několik výrobců jmenujme např.: Peugeot ve spolupráci s Mitschubishi nebo naopak :) představili elektromobil s dojezdem cca 100km a max. rychlostí cca 100km, na který jsou už přijímány objednávky a veřejnosti byl už představen :wink:

3, Největší výrobce motorů na světě (Honda) představil prototyp jednomístného elektromoíbilu, dvoumístného elektromobilu a elektroskútrů (ten už jde do výroby)

Netvrdím, že elektroskútr nebo "vozidlo" poháněné elektromotorem je určeno pro každého, ale je to alternativa, kterou mnozí uvítají. :wink: :P

Já třeba ano .... pokud cena nebude nesmyslně vysoká .... což je v současné době jedním z největších problémů ....a už i zmiňovaný Peugeot počítá s tím, že při koupi jeho elektrovozu bude možné požádat o státní dotaci tzn.: cena bude vysoká a to je škoda ....

Vypadá to, že tu probíhala diskuze, než jsem tyto příspěvky sloučil. Nejspíš byl diskutující člen 8steve a jelikož si vymazal texty ve svých příspěvcích, byly po poradě s jiným moderátorem jeho příspěvky s chybějícím textem z fóra vymazány, protože v nich vlastně neřekl vůbec nic. Kyblos.
Naposledy upravil KYBLOS dne 17 lis 2013, 15:52, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Uživatelský avatar
wictor

Moderátor
 
Reputace: 43
Příspěvky: 3782
Registrován: 16 črc 2009, 21:00
Bydliště: Praha
Skútr / moto: HONDA SW-T 400

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Ekim » 01 čer 2010, 13:26

Po přecteni vsech prispevku je jasne v cem tkvi hlavni problem a to je ,,mala kapacita baterie,,. Vzpominam si ze jsem kdysi cetl clanek o vyvoji baterije jenz je zivena lihem ktery v ni pracuje jako benzin v motorce,proste se musi dolevat ci co,ale nespaluje se snad jen odparuje, tedy vypadalo to dost scifi,mozna jste otom nekdo cetl nebo vite o cem mluvim,tak me omluvte za matny popis cele veci ale mozna je to jedna z moznosti jak se tento problem da do budoucna vyresit,natankovat lih uz se u nejake te benzinky da, ano je jich malo ale jsou.
Jako dalsi reseni ktere me hned napalo,ne moc dobre. Proc nemit dve baterie? Vzdit zas tolik mista prece nezabira? Nebo jo. Proste by mi dosla jedna a pomoci nakeho toho prepinace jednoduse prepnu na druhou a jedu dal...
Ekim

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 475
Registrován: 22 črc 2007, 12:15
Tuning / úpravy: jsem stín,jsem zvuk smyku,jsem tam kde je potřeba prujem když máš zácpu...stojíš v zácpě, já jedu dál!

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod _Tom_ » 01 čer 2010, 14:22

podle mě to půjde ještě o poznání pomaleji než u aut na LPG nebo CNG
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Jimmy » 01 čer 2010, 15:16

Přidat další baterii lze u některých hybridů. Např. Toyota Prius má tak malou baterii že čistě na elektřinu ujede jen asi 2 km. Přidáním dalších baterií se pak z Priusu dá udělat téměř plugin hybrid a tím výrazně zlepšit ekonomii provozu po městě (za cenu té baterie).
U klasického elektromobilu to ale nejde, protože už tak baterie váží pár set kg a zabírají každý volný prostor, takže zdvojnásobení dojezdu by např. znamenalo celý kufr zaplnit bateriemi a tím navíc ještě téměř zdvojnásobit cenu už tak drahého auta.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 319
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Myschan » 01 čer 2010, 15:27

A dvojnásobným počtem baterií by se dojezd asi nezdvojnásobil, protože by strašlivým způsobem vzrostla hmotnost
Lepší pozdě, nežli vůbec.
Uživatelský avatar
Myschan

1000+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 1187
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Sh 150 (2022)

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Ekim » 01 čer 2010, 16:37

no nekdo psal ze baterie stoji 7tis. to mi prijde jeste dobry vzhledem k porizovaci cene a pak teda kolik to vazi a jaky to ma rozmery ,ale ve finale mi to prijde jako zabijeni much mouchama. Coz takhle kapotaz pokryt solarnimy panely? :-) Cena by se asi dost zvedla ale v lete by to mohlo bejt to pravy orechovy.
Ekim

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 475
Registrován: 22 črc 2007, 12:15
Tuning / úpravy: jsem stín,jsem zvuk smyku,jsem tam kde je potřeba prujem když máš zácpu...stojíš v zácpě, já jedu dál!

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod dr.snake » 01 čer 2010, 16:43

ako skuter neviem ale auto kompakt na baterky by som si kupil hned...len 5perc vodicov robí denne viac ako 100kilometrov...a dnes maju auta bežne dojazd o dosť vačší
a motorka je o nečom inom ako auto...a zvlášť objemy do 200ccm so vstrekovačom žerú aj v mestehlboko
pod 3 litre
dr.snake

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 262
Registrován: 07 říj 2008, 18:32
Bydliště: kosice slovensko
Skútr / moto: majesty 125

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Jimmy » 01 čer 2010, 19:19

5 let jsem si držel dvě auta. Letní a zimní a letos už mě to přestalo bavit, zimního jsem se zbavil a z letního jsem udělal celoroční. I když se totiž člověk oprostí od toho, že některé náklady musí platit 2x (povinné ručení, STK, baterie), tak stejně zjistí že dvě auta prostě znamenají 2x tolik drobných starostí. Ono se to totiž nezdá, ale drobností a poruch co je třeba řešit se u každého auta najde docela dost a když se to vynásobí dvěma tak to po čase začne lézt na nervy. Když auto stojí delší dobu, tak občas člověk při vyjetí zjistí, např. že má prázdnou gumu, že má vybitou baterku, že má v ostřikovačích letní směs, přestože už mrzne atd.

Takže dle osobní zkušenosti si nemyslím, že moc rodin bude chtít udržovat 2 auta, pokud nebude jedno manželky a druhé manžela a tak obě bude trvale v provozu. Reálnější je IHMO rozšíření plug-in hybridů, které na baterku ujedou 30-60 km, půjdou dobíjet ze zásuvky a případě potřeby ujedou několik set km na benzín či naftu.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 319
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod dr.snake » 01 čer 2010, 19:24

dneska mas elektromobily s dojazdom 200km a nabitie na 80perc kapacity už za 30-45 minut....
ja som za posledný rok osobne urobil len jednu jazdu 350km a ináč všecko do 30km..keby som mal elôektro tak po 150km aj tak mam na pumpe prestávku na 40 minút na káwu :mrgreen:
dr.snake

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 262
Registrován: 07 říj 2008, 18:32
Bydliště: kosice slovensko
Skútr / moto: majesty 125

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Jimmy » 01 čer 2010, 19:42

Super, takže až pojedu z Plzně do Brna, tak si připočtu 2x 40 minut ke stávajícím času. A když pojedu do Ostravy, tak 3x 40 minut, tedy 2 hodiny. A nedej bože aby chtěl jet do Alp, nebo třeba k moři, to pak pauzy naskakují v po jednotkách hodin, nehledě na to, že po dálnici pojedu maximálně 120km/h abych alespoň těch 150 km na tu skoro nabitou baterku ujel (ukažte mě elektromobil, který opravdu ujede 200 km rychlostí alespoň 130km/h).

Já sice také většinu jízd mám po městě nebo do 30 km, ale občas přeci jen jedu trochu dále, takže čistý elektromobil by mě byl celkem naprd. Elektromobil ale může být super pro různé rozvážkové služby, které za den po městě najezdí těch 100-150km a večer můžou dát auto v garáži nabít. Pro soukromníka je to zatím nepoužitelné. Jak jsem spočítal o pár stránek zpět, např. nejlepší skútr od akumota si veze energii odpovídající 2,5 litru benzínu v nádrži 50ky. U aut to bude podobný poměr.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 319
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod novaka » 01 čer 2010, 19:53

Ekim píše:Po přecteni vsech prispevku je jasne v cem tkvi hlavni problem a to je ,,mala kapacita baterie,,. Vzpominam si ze jsem kdysi cetl clanek o vyvoji baterije jenz je zivena lihem ktery v ni pracuje jako benzin v motorce,proste se musi dolevat ci co,ale nespaluje se snad jen odparuje, tedy vypadalo to dost scifi,mozna jste otom nekdo cetl nebo vite o cem mluvim,tak me omluvte za matny popis cele veci ale mozna je to jedna z moznosti jak se tento problem da do budoucna vyresit,natankovat lih uz se u nejake te benzinky da, ano je jich malo ale jsou.
Jako dalsi reseni ktere me hned napalo,ne moc dobre. Proc nemit dve baterie? Vzdit zas tolik mista prece nezabira? Nebo jo. Proste by mi dosla jedna a pomoci nakeho toho prepinace jednoduse prepnu na druhou a jedu dal...

Lihem ? To by mel byt palivovy clanek. Ten muze byt napajen nejlepe vodikem (vysoka ucinnost, diky unikum dochazi k poskozeni ozonove vrstvy) nebo methanolem nebo treba cukernym roztokem. Klicova je pro vysokou ucinnost konstrukce mebrany.

Jinak jedna firma z Brna dodava tusim rekuperacni system do F1 a testuje ho KTM

http://tn.nova.cz/zpravy/motorkari/technika/cesky-revolucni-vynalez-v-rakouske-motorce.html
novaka

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 474
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Skútr / moto: Burgman 200

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod 1975ak » 22 čer 2010, 17:31

Pozor pozor... počítají cenu provozu z ceny dobíjené energie. Ale pokud bych měl počítat opravdové náklady na 1km provozu, tak musím připočítat i cenu baterií,,, tj řádově několik tisíc korun rozpočítat na asi 2-3 roky životnosti.. A pak by cena z halířových položek za jedno nabití poskočila o řád výše. Tedy do položek korunových za 1 km

V současné době jezdím na Keeway 50 ccm a moje náklady včetně ceny skůtru, pojištění , Phm, ND je asi 4,15 kč/km. Pokud počítám jen benzín a olej, pak asi 1,06 koruny na 1 km ...
Skůtr je na šrot (SPZ k prodeji)
Malaguti Blog 150 r.v. 2010, Najeto 5xxx km PLUS 15465 km na KEEWAY FOCUS.
Nejdál do Chorvatska a zpět na Keeway Focus 50 ccm -2009SOLO a na Malaguti Blog 150ccm TANDEM-2011.
NEJDE MI SZ - mejl ak1975@post.c z
Uživatelský avatar
1975ak

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 689
Registrován: 14 čer 2010, 13:22
Bydliště: Šalingrad
Skútr / moto: skútr Malamut Blog 160
Tuning / úpravy: otáčkoměr, 2 blinkr, přední 12V zásuvka

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Neos50 » 23 čer 2010, 10:14

blbý je to že životnost tý baterie je zhruba dvojnásobná než píšeš a s dobrou údržbou ještě delší...kdo trochu jezdí na skůtru malýho obsahu tak ho po těch letech čeká GO motoru taky..a to za skoro stejný peníze..takže nula od nuly.
Uživatelský avatar
Neos50

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 618
Registrován: 20 lis 2007, 19:24
Skútr / moto: Piaggio Sfera 50 RST
Tuning / úpravy: Malossi multivar,Karbec Naraku 17,5 tvrdší spojkový pružinky,výfuk teprve bude :-D

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod majki » 23 čer 2010, 10:19

Budoucnost to asi má, ale prozatím jsou jen v začátcích :wink:
majki

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 22 čer 2010, 19:18
Bydliště: ostrava
Skútr / moto: yuki matrix 50 4T
Tuning / úpravy: zatím nic

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Miro11 » 23 čer 2010, 12:40

no začiatok to až taký nie je :wink: za mňa jedine kombinácia Piaggio MP3 Hybrid
Uživatelský avatar
Miro11

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1117
Registrován: 10 říj 2007, 08:53
Bydliště: Řečany n. Labem
Skútr / moto: ...ex B650 Exe 07 :-)
Tuning / úpravy: social edition

PředchozíDalší

Zpět na Elektrické skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron