Diskuze o skútrech s elektrickým pohonem.
Odeslat odpověď

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

03 říj 2011, 16:34

mě se tohle téma líbí. Proč nejít novou cestou. Jen mi tu chybí víc zkušeností a faktů. Beru jako naprostý nesmysl využití elektro skútrů cestování, na to to prostě není. Se spalovákem jedu 30km a když mě chytne myšlenka na výlet klidně s tankováním kdekoliv jedu dalších 200km

Proto, aby mělo téma smysl držme se využití. Je tu i spousta lidí co používají i skútr na benzín pro dojíždění po městě a do práce. Těchto dvou skupin bych se držel. Ignorujme velké motory, cestovní maxíky apod. Zůstaneme ve městech různých velikostí a uživatelů, kterí nesbírají kilometry.

Byl bych pro porovnání jen nových skútrů, protože AKU ojetin moc není. Ať můžeme porovnávat pořizovací hodnotu

Pak počítejme cenovky za provoz, servis a invenstice do provozu

A nakonec eliminujeme různé nájezdy kilometrů podle uživatelů. někdo jezdí 5měsíců, jiný deset. Tak počítejme průměrná čísla za měsíc a cenu na kilometr.

Je to smysluplné? Vypadnou mám čísla, které nám něco řeknou? Podle mě ano.
Osobní dlouhodobé zkušenosti s AKU moto nemám. Tak začnu spalovákem

Pořizovací cena 70 000Kč (je jedno co za moto, prostě do města k užitku, nic víc nic míň)
Za dobu 15ti měsíců:
najeto: 22 370km
na provoz: 19 211Kč (pravidelný servis + gumy)

Nepočítám-li pořizovací náklady jsem na 1,80Kč/km, jinak 3,10Kč/km. Umoření na nulu popravdě nevím jak bych se k tomu nějak smysluplně dostal.

Zkuste mi uživatelé AKU skútrů napsat obdobné, i když třeba podstatně menší čísla. Jak to vychází vám?

2Rady: nejsem příznivcem eko, ani nechci polemizovat co je levnější na výrobu jestli litr benzínu nebo např kWh. ani nevím jestli jsem použil srovnatelnou jednotku. stejně tak nechci řešit cenu likvidace jednoho nebo druhého, na tohle bych zapomněl a spíš by mě zajímaly čísla uživatelů, kterým je naprosto jedno co je to EKO, ale spíš praxe. Mít tu možnost liché týdny jezdit na eko a sudé na benzín, rád bych viděl srovnání na konci jedné....druhé a dalších sezónách.

Kdo má dražší provoz. Já se z celého tématu nedobral výsledku
Naposledy upravil KYBLOS dne 17 lis 2013, 16:16, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

03 říj 2011, 16:49

Tome delam ve firme, kde se aku vozidla pouzivaji min 40 let. Problem ale je, ze nove kvalitni voziky jsou tak drahe, ze starsi nechavame dojezdit a prechazime postupne na pohon LPG. Smysl vidim snad jen u nejakych paletovacich voziku, zametacich stroju. Posledni aku vozik od Linde byla pro nas temer financni katastrofa a tak vozik byl teto firme vracen.
U skutru je podle mne navratnost jeste horsi a spis si myslim, ze se neda o zadne ani uvazovat. Proste jestli budou tato vozidla vyhodnejsi, tak se mezi lidmi rozsiri. Zatim tomu bohuzel tak neni a tak se neni cemu divit, ze po ceste nemas skutr vlastne ani kde dobit. Ony i ty dobijeci automaty neco stoji a pokud se mi investice do nej nevrati, tak ho kupovat urcite nebudu.
Timto ale nechci rict, ze zde na foru je diskuze na toto tema zakazana. At si lidi jezdi na co chteji, ale at z nas nekteri nedalaji idioty.

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

03 říj 2011, 17:21

Pořízením skútru (současně s autem) majitel jen těžko výrazněji ušetří, protože nižší spotřeba je hezká věc, ale dvojí náklady na servis, náhradní díly,pojistku, časem STK i jednorázové náklady na oblečení, přilbu a podobné lahůdky, to vše je dost významný výdaj. Pokud bych skútrem auto chtěl nahradit, nedokážu si představit, jak bych jezdil ve sněhu a mrazu, na delší trasy nebo při převozu jakéhokoliv trochu většího nákladu. Skútr je pro mne především věc pro radost, zábavu a příjemné zážitky a až potom vidím klady jako lepší pohyb po městě, jednodušší parkování nebo nižší spotřeba.

K elektroskútrům: Vzhledem k počtu příspěvků se tu podobný názor jistě objevil, ale podle mého tento prostředek má jistě velkou budoucnost, ale až v okamžiku poměrně zásadního zlepšení parametrů akumulátorů nebo zcela nové technologie akumulace, či jiného přenosu energie a samozřejmě při zachování porovnatelné kupní ceny i provozních nákladů.

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

03 říj 2011, 17:27

8steve píše:Tom: hm, mam nizsi naklady na km i u auta. a to si vetsina lidi mysli, jak porizenim skutru posetri oproti autu

Součástí nákladů uvedl pořizovací cenu vozidla, pokud bys přepočetl na km cenu tvého auta, jsem si jist, že lepší výsledek mít nemůžeš... Ale hodně záleží na ujetých km. Těch 22K je holt ještě málo... S každým najetým tisícem celkové náklady rozpočtené na 1 km kategoriálně klesají...

Nehledě na to, že při prodeji toho skútru za rozumnou cenu se mu celkové náklady ještě znatelně poníží...

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

04 říj 2011, 07:49

Rady, aspiruješ na zdejšího "tupouna" této diskuze... :o)

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

04 říj 2011, 07:51

nemyslím. Hlavu a patu to má

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

05 říj 2011, 08:28

Jsem rád, že se do diskuze zapojil i někdo jiný. :wink:
V téhle době je to pro fandy za hromadů peněz a takových lidí mnoho není a je to taky důvod, proč se to nemůže za těchhle podmínek masově rozšířit-těch fandů co neví kam s penězmi zase tak mnoho není.
Nemluvě o Bursíkovském přístupu.Udělal se na hradě tím,že Vaška sprdnul za ten lustr,který více hřeje než svítí,divím se že mu idi..... neřekl,že zase o něco méně protopí a jelikož tak topí elektřinou, chová se ekologičtěji než ten deb..., který má doma kotel na plyn...třeba.
Naposledy upravil KYBLOS dne 26 bře 2013, 15:04, celkově upraveno 2

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

05 bře 2012, 08:03

Na http://uloz.to/hledej/?q=zqtd po stažení souboru ZQTD_389_690_provozní náklady_032012.pdf naleznete, jak to vlastně s výhodností a levností ježdění na elektrických skútrech ZQTD doopravdy je. Deklarovaná životnost LiFePO4 článků 2000 cyklů a 7 let platí pouze pro jeden LFP článek. V případě seriového a serio-paralelního zapojení těchto článků do baterií klesá jejich životnost až na polovinu (cca 4 roky a 1000 cyklů).
Tím pádem mají elektrické skútry podstatně vyšší náklady na 1 ujetý km než skútry benzinové (po započítání cen předražených LiFePO4 baterií).
Naměřené hodnoty a stavy baterií po necelém 2-letém provozu jsou více než neuspokojivé, a vše nasvědčuje tomu, že prodejci deklarovaná životnost LFP článků je poloviční (1000 cyklů, 4 roky) a možná ještě nižší.
Kdo máte zájem, tak se podívejte. Více informací je také na diskuzi hybrid.cz a výše uvedené stránce.

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

29 bře 2012, 17:52

Taky jsem se nemýlil...A to nemluvím o tzv. ekologické stopě....To je potom panečku masakr... :evil:

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

21 črc 2012, 15:47

Tušil jsem, že slibovaná životnost akumulátorů v elektromobilech je tak trochu reklamní záležitost, ale že to bude až taková bída ... :?:

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

21 črc 2012, 16:11

Ty krávo, 2 roky jezdit od zásuvky k zásuvce, a pak jít stejně pro nový baterky za 400k :shock: :shock: :shock:

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

21 črc 2012, 22:58

A jak je mozny ze 3. golfy jezdi klidne na 17let stary baterky se zhruba 70% najezdem???

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

22 črc 2012, 08:52

17let staré golfy asi nebudou používat Li-ion baterie, ale spíše NiMH které jsou na teplotu méně citlivé.

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

22 črc 2012, 09:20

na výrobu jednoho notebooku je potřeba zpracovat kolem 2,5 tuny (!) vstupních surovin. Kolik to asi bude na výrobu x-set kilové baterie? Na vytěžení, zpracování, logistiku, prodej je potřeba ropa, pohání težební stroje, přepravní stroje... Baterie sama se musí nabíjet, a elektřina se vyrábí z čeho, Kefalín? Uhlí, ropa, plyn, jádro, energie vody, menšinově vítr, příliv, slunce. Po ukončení cyklu životnosti se baterie musí recyklovat. Každý, kdo má mobil ví, že v zimě kapacita baterie klesá a v horku taky, ono je to i v návodu.

Zelení ekoteroristé to jaksi nedomysleli, nějak to nevychází. Jo, kdyby baterie měly životnost predikovanou výrobcem a potvrzenou laboratorními zkouškami (a ty jsou vždy stejné jako v realitě, že), elektřinu vyrábělo jenom ekologické slunce a vítr, (kde a v čem by ji asi skladovali, to bych rád věděl), to by se to zelenalo. Bohužel se ukazuje, že realita je úplně někde jinde, než se chtělo.

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

22 črc 2012, 10:34

Nedory: Zelenalo??? Podívej se na Vysočinu, cestou z vlaku pozoruji výtvory ekoteroristů, pokrývající nejedno pole, nejeden kopec, a vsadím se, že zelená barva to není!!! Kur*a, prý strana zelených??? Do pr.... tak proč musí krásnou přírodu ničit stříbrnými deskami které prý dělají elektřtinu!! Navíc to je taky boom jak kráva, a jaká je životnost panelů solárních?? A co z nich se dá zrecyklovat?? Pryč s tím!! Postavit další Temelín, a máme vystaráno!! To je ekologické, a ten radioaktivní odpad bych navezl na zahrádky všech ekoteroristů!! A motorka která nejezdí na benzín je k ničemu. Když k nám do školy přijeli presentovat nějakej elektromobil, už nevím ani jaké značky, všichni žasli. Učitel ke mě přišel nadšenej, že jednou si takové koupí. Já jsem se na něj podíval, a řekl mu: Pane učitel, provozní náklady spolu s kupní cenou Vás přijdou tak draho, že si na mě vzpomenete. Kdybych vzal 20 autobaterii (klasických) a elektromotor, budu mít víc muziky za nesrovnatelně nižší cenu. A hlavně, když si koupím Trabanta, tak kupní cena je tak malá, že i když to žere 7 litrů, na kupní cenu elektromobilu se dostanu tak za 4 roky intenzivního ježdění, a stejně ji nedohoním, pač když bude na dosah, elektromobil bude potřebovat nové baterku! A ukažte mi elektromobil, který dokáže vkuse ujet 300km, a maximálku má kolem 90km/h??? Není? Pak mi neříkejte, že to je lepší než Trabant!! :P
Naposledy upravil KYBLOS dne 27 bře 2013, 18:11, celkově upraveno 1
Odeslat odpověď