ElektroSkútr - má to budoucnost?

Diskuze o skútrech s elektrickým pohonem.

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Cova » 23 zář 2011, 12:08

mil2house:

Moc času zrovna nemám, ale možná by bylo záhodno uvést několik věcí na pravou míru...

- v energetice se profesně pohybuju cca 15 let, dovoluju si neskromně tvrdit, že mám zkušenosti s touto problematikou odpovídající uvedené době působení

- skútr, který napadám, jsem nevybíral, byl nám do firmy vnucen (jak už to tak chodí), ale na svého chlebodárce veřejně kydat nebudu

- nabídkami elektroskůtrů jsem se neprobíral, neprobírám a probírat nebudu, a to především z následujících důvodů:

1. Současná úroveň aplikovaných technologií je nedostatečná, resp. mohla by být, ale je nezaplatitelná běžným spotřebitelem. Z toho vyplývá, že to co se v současné době na trhu objevuje, je drahé a naprosto nepoužitelné. V podstatě správně to nastínil Hasmann, řešením jsou pouze jiná paliva pro pohon a nebo úplná změna struktury palivové základny pro výrobu elektřiny jdoucí ruku v ruce s aplikací nejnovějších poznatků vědy na poli její akumulace. Problémem elektroskútru tedy není elektromotor, ten je technologicky na výši - kus drátu a jádro...

2. Nehodlám přistoupit na pseudozelené hrátky, elektrická energie je vnímána jako ekologická, ale opak je pravdou - do budoucna navíc akcelerovanou rozhodnutím německého parlamentu o ukončení výroby elektřiny z jádra. Vzhledem k tomu, že v rámci střední Evropy prostě a logicky nejsou podmínky pro produkci čisté energie (voda, vítr, slunce atd.) v rozsahu, který by dokázal uspokojit spotřebu, hádejte, kterým směrem se budeme v nejbližších letech ubírat - ano, hnědé uhlí je správně, navíc prolomení územních limitů v ČR je na spadnutí, jen se čeká na vhodný okamžik, kdy s tím ven... Druhým aspektem je energetická náročnost a ekologická zátěž při výrobě a následné likvidaci elektropřibližovadel (především akumulátorů doslova nacpaných těžkými kovy), netřeba rozebírat...

3. Ryze praktické záležitosti spojené s provozem (v podstatě navazuje na bod 1), dokud nebudou provozní parametry srovnatelné se skútrem se spalovacím motorem, je to jen pro blázny, kteří jsou (z fandovství či zmasírováni zelenými) ochotni vydat nekřesťanský peníz, když ho můžou při vynaložení minimálního úsilí rovnou hodit do kanálu...

Uznávám, že ve svém posledním příspěvku máte v lecčem pravdu, uznávám, že to co jsem napsal je zkratkovité, obecné a všeobecně známé, jsem ochoten uznat i spoustu dalších argumentů, ale s touhle elektrománií stojící na jedné vachrlaté muří noze (ovšem mocně propagované) se bohužel smířit nehodlám...
Cova

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 146
Registrován: 21 dub 2011, 09:24

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod PROOF » 23 zář 2011, 12:38

No to ti ty lidi co budou žít v okolí elektráren poděkují.
Uživatelský avatar
PROOF

250+
 
Reputace: -1
Příspěvky: 295
Registrován: 20 črc 2009, 10:44
Skútr / moto: CPI Oliver
Tuning / úpravy: Odblokován, řemen Malossi X-Kevlar,výfuk Leo Vince TT,variátor Malossi Multivar

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Cova » 23 zář 2011, 12:52

To není až tak zásadní problém (vzdušné znečištění), technologie odsíření a eliminace NOXů je na více než slušné úrovni, vzniká však spousta nebezpečného, resp. nežádoucího odpadu, který je nutno někam uložit - problém je v ne příliš velké účinnosti (pokud se nejedná o kogenerační výrobu) a nízké objemové enrgii obsažené v hnědém uhlí, zákon o zachování hmoty bohužel stále platí...
Naposledy upravil KYBLOS dne 17 lis 2013, 16:02, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
Cova

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 146
Registrován: 21 dub 2011, 09:24

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod PROOF » 23 zář 2011, 13:14

No to máš úplnou pravdu. A co teprve výroba a následná likvidace akumulátorů.
Uživatelský avatar
PROOF

250+
 
Reputace: -1
Příspěvky: 295
Registrován: 20 črc 2009, 10:44
Skútr / moto: CPI Oliver
Tuning / úpravy: Odblokován, řemen Malossi X-Kevlar,výfuk Leo Vince TT,variátor Malossi Multivar

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod mil2house » 23 zář 2011, 14:33

Cova:

1. Ano, je to stále dražší než benzín. Jako všechny technologie přicházející na trh. Souhlas se změnou energetické politiky. Německo to asi vzalo moc šmahem, ale ostrovní elektrifikace(vítr slunce voda) smysl má. A neberu to primárně z pohledu ekologie, ale z pohledu distribuce, efektivna a soběstačnosti. Vyrobíme si el.en. sami, nebudeme podporovat ropné východní státy svými vydělanými penězmi.
To jen na okraj, tohle je strašně široký téma. Ale nejsem zastánce žádného extrémismu.

2. Viz předchozí bod, vláda jde proti němu, což je dle mě špatně. Jak jsem říkal, olovo ne! Sám ho už nepoužívám a ani nedoporučuju.

3. Výkonostní parametry elektroskutru jsou lepší už tedˇ! Jen nabídka dovozových firem ještě není taková, jakou bych rád viděl(postavit lze cokoliv). A může za to i stát s jeho politikou omezování, příkazů a nařízení. To je na delší téma.

Pokud nevěříte, stavte se ve Vrchlabí a předvedu, co to umí! Druhým dechem dodám, že dojezd je omezen, v závislosti na zmlsanosti uživatele. Pro běžné ježdění naprosto dostatečné. Zase jen problém baterek, né efektivnosti elektromotoru.

Taky neříkám, že nic z výše řečené diskuze není pravda. Ale tady se nadává na technologii již jen proto, že "my ji nemáme, tak ji budeme pomlouvat".

8Steve to řekl dobře. Spalování auta není tak efektivní, jak spalování ve speciálních elektrárnách na výrobu el.en. Čísla však neznám. A v ruku v ruce s ostrovními systémy.... :)

Víc už to rozvádět nebudu. Kdo chce vědět víc, může si najít fóra, kde se takové věci rozebírají více.

Howk
Pohony na elektriku mají budoucnost! Kdo nevěří, ať na Hybrid.cz běží!
Uživatelský avatar
mil2house

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 27
Registrován: 15 kvě 2010, 19:04
Bydliště: Vrchlabí
Skútr / moto: XSG a Scooty
Tuning / úpravy: to příjde... :) Už přišlo... ;)

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod PROOF » 23 zář 2011, 15:16

Podle mého názoru mají elektroskútry určitě budoucnost je ale třeba posuzovat jejich ekologičnost a praktičnost ve všech souvislostech. Z pohledu běžného spotřebitele mi nejvíce vadí nedostatečná spolehlivost akumulátorů a poněkud nepraktické a zdlouhavé nabíjení což výrazně snižuje jejich užitnou hodnotu. Nepleťte si praktičnost se zmlsaností. V případě že začne prudce stoupat podíl elektromobilů tak slunce , voda a vzduch na výrobu elektřiny určitě stačit nebude.
Uživatelský avatar
PROOF

250+
 
Reputace: -1
Příspěvky: 295
Registrován: 20 črc 2009, 10:44
Skútr / moto: CPI Oliver
Tuning / úpravy: Odblokován, řemen Malossi X-Kevlar,výfuk Leo Vince TT,variátor Malossi Multivar

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod _Tom_ » 23 zář 2011, 15:33

v praxi: elektroskútr pro "dojížděče do práce a zpět" po městě podlě fajn volba. Pak mě zajímá běžný provoz. vydrže a změny na akumulátorech po první zimě dalším roce atd. pak to bude teprve na diskuse. Kolik je dneska lidí co na jaře vytáhnou motorku a strašně se diví že je baterka mrtvá.....
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod mil2house » 23 zář 2011, 17:26

Ano, o baterku se musíte starat i v zimě. Na to je kladen velký důraz. To, co mám teď najeto na lithium (cca 5000 km), jsem minule vyhazoval olověné baterie (dojezd již jen 10 km). A baterie je jak nová i po ročním používání.

Přihodím diskuzy a tabulku od uživatelů:
http://www.hybrid.cz/forum/viewtopic.php?f=2&t=111
Naposledy upravil KYBLOS dne 17 lis 2013, 16:03, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
Pohony na elektriku mají budoucnost! Kdo nevěří, ať na Hybrid.cz běží!
Uživatelský avatar
mil2house

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 27
Registrován: 15 kvě 2010, 19:04
Bydliště: Vrchlabí
Skútr / moto: XSG a Scooty
Tuning / úpravy: to příjde... :) Už přišlo... ;)

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod oldik » 23 zář 2011, 17:44

Dneska jsem projížděl ty toho novýho eoňáckýho bílýho skvosta e-max, co prodávají ve scootlandu. Je to ta slabší verze za 61 000,- Docela fest mě to překvapilo. Jelo to moc pěkně, přepínání 3 jízdních režimů a jede velice slušně. Po zapnutí to na palubce oznámí, že se nemáš jezdit bez helmy, zajímavý. Kdybych chtěl elektroskůtr, tak mě zatím tento nejvíc oslovil, až na tu cenu a akumulátor.
http://eon.energieplus.cz/ekologicka-do ... lny-proud-
objem ničím nenahradíš :-)
DL 650 V-strom K5, X9 500 Evo - prodáno
oldik

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 643
Registrován: 05 dub 2010, 14:41
Bydliště: Brno-venkov

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Cova » 23 zář 2011, 17:49

Mám se smát nebo brečet...? :D
Naposledy upravil KYBLOS dne 17 lis 2013, 16:03, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
Cova

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 146
Registrován: 21 dub 2011, 09:24

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Hasmann » 23 zář 2011, 19:24

Nevím co k tomu říci,buď se v rámci EKOstrojů budeme bavit o ekologii ať to stojí co to stojí a nebo se budeme bavit o kšeftu z něj. Pokud zohledníte všechny aspekty a to včetně pořizovacích nákladů a dalších nákladů (cena za km vyjádřená za cenu el.energie,benzínu,řemenů apod.) než ten stroj odvezete do šrotu včetně ceny za likvidaci,tak zjistíte to podstatné a to jsou celkové náklady na tento kus něčeho co vám má přinést mobilitu kterou od toho očekávávme. Ještě hodně vody uplyne než to bude rentabilní pro masové využití. A mimochodem,toto není nic pro lidi co bydlí v bytovkách,panelácích apod,protože možnosti dobíjení jsou téměř nulové..A co s ním přes zimu? Pokud nemáte barák s garáží(teplou) tak jste totálně v háji,protože počítal někdo náklady na udržování baterky přes zimu kdy se nejezdí? Náklady na otop té místnosti kde bude skútr zazimován? Obávám se,že spektrum lidí na které je toto namířeno je tak úzké ze všech pohledů,že je to v podstatě nepoužitelné. Snad to někdy bude jinak,pak o tom budu uvažovat.PS:to by mi k tomu skútru museli dát rodinný dům s garáží a toho se asi nikdy nedočkám.
Uživatelský avatar
Hasmann

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 510
Registrován: 16 srp 2009, 16:35
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Aprilia SR 50 S, Piaggio X evo 125
Tuning / úpravy: 70cm kit Polini

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod _Tom_ » 24 zář 2011, 14:11

jakpak na tom jsou v praxi řidiči e-slútrů?? pár měsíců, tedy skoro další sezóna za námi tak jaké jsou změny? kilometry, dojezd apod
viewtopic.php?f=74&t=3254&start=135
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod wictor » 27 zář 2011, 20:27

Uživatelský avatar
wictor

Moderátor
 
Reputace: 43
Příspěvky: 3782
Registrován: 16 črc 2009, 21:00
Bydliště: Praha
Skútr / moto: HONDA SW-T 400

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod ctirad » 01 říj 2011, 00:02

Hasmann píše:Ještě hodně vody uplyne než to bude rentabilní pro masové využití.

Ty levné skútry jsou slušně rentabilní už teď. Akorát od toho člověk nesmí čekat, že za cenu čínské čtyřtaktní padesátky dostane parametry a kvalitu dospělého japonce. Jako přibližovadlo do práce a po městě vůbec je to ale super s prakticky nulovými provozními náklady a pořizovací náklady se vrátí za jednu dvě sezóny. Pak se to stejně zahodí, protože už bude něco řádově lepšího nebo se tam minimálně dají lepší akumulátory, které v té době budou ;)
A mimochodem,toto není nic pro lidi co bydlí v bytovkách,panelácích apod,protože možnosti dobíjení jsou téměř nulové..

Znám několik lidí, co v panelácích běžně nabíjejí a parkují ve sklepě nebo kočárkárně, kam by je s benzínem nepustili. Kromě toho některé skútry (ZQTD/Akumoto) mají akumulátory vyndavací, takže není problém si je odnést a nabíjet v bytě.
A co s ním přes zimu? Pokud nemáte barák s garáží(teplou) tak jste totálně v háji,protože počítal někdo náklady na udržování baterky přes zimu kdy se nejezdí?

Žádná zvláštní údržba není potřeba. Stačí před zazimováním nabít, shodit hlavní jistič a je vymalováno. Maximálně tak ještě pro jistotu dobití zopakovat pokud by to mělo stát víc jak pár měsíců, ale používané AGM i lifepo4 akumulátory mají tak malé samovybíjení, že to bude spíš tak pro kontrolu a nabíječka hned ukáže plnou (vlastní zkušenost).
ctirad

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 15
Registrován: 13 úno 2011, 17:19

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Hasmann » 01 říj 2011, 19:34

Tímto jsi pro mně zabil jakékoliv přemýšlení o něčem takovém.Nebudu kupovat něco,co se mi vrátí za dva roky a pak to budu moci zahodit..chci to využívat dál a dál.
Budu kupovat něco, co se mi za dva roky vrátí, oproti dopravy autem, a pak bude dále jen šetřit ty náklady,ne že budu muset koupit další baterku kterou budu další rok nákladově dohánět? A pak to půjde dál a dál dokud se ten samohyb nerosype ale baterka mi zůstane jako nová?...Kde je ta pozitivní pointa? Nepotřebuju dopravní prostředek u kterého budu muset myslet na to či ono jenom proto abych dojel z místa A do místa B a modlit se jestli nedojde šťáva...a jeď s něčím takovým po silnici kde je 90 reps.80km/h, to je sebevražda.
A o skútra se nepotřebuju starat,doliju benzín,olej a na podzim ho nechám zkontrolovat u servisáka co ho mám za bukem,za hubičku-zkontrolovat karbec,bohatost směsi apod,kterému nerozumím a vrtat do něho systémem pokus omyl nebudu.
PS: pokud nepojede akumoto,tak možnost diagnostikovat závadu na místě je v podstatě nemožné,protože elektrika je španělská vesnice. U klasického skútru jsi schopen aspoň trošku na místě něco udělat.
PPS: A pořizovací náklady stroje za 60tis.se ti za dvě sezóny nevrátí ani omylem :!:
Uživatelský avatar
Hasmann

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 510
Registrován: 16 srp 2009, 16:35
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Aprilia SR 50 S, Piaggio X evo 125
Tuning / úpravy: 70cm kit Polini

PředchozíDalší

Zpět na Elektrické skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků