Takže nedalo mi to a byl sem se na tom projet.
Akumoto má krám v Mělníku, takže to mám kousek
Jel sem na tom asi základním modelu, takže tento:
http://www.akumoto.com/produkty/elektri ... kumoto-a10 Moje poznatky z jízdy. Je to lehounký, má to celkem příjemnej odpich na rozjezd, ale rychlost na tom stoupá celkem řekl bych dost pomalu. Nicméně na ježdění do práce asi dobrý, ovšem cena mi přijde dost vysoká, když si vezmu, že na nic jinýho než na ježdění do práce bych to nevyužil.
Samo se to musí pojistit, kde asi cena pojištění za rok bude nízká. No a určitě se na tom musí jezdit s helmou, takže bych si musel buď koupit novou, nebo pořád přetahovat helmu kterou používám na devítce
. Nemyslím si, že by tohle bylo aspoň pro mě praktický. I když je to celkem bych řekl lehký, doma v paneláku bych s tím musel absolvovat schody dolů ke sklepům a samo zase nahoru. Máme tam udělaný sjezd ze stlučených prken, ale to tahání..... Ještě k tomu i když to není přehnaně veliký, nějaký prostor to zabírá. Nějak moc mě to nenadchlo. Jelikož sem dost zvědavej zeptal sem se, jestli tam nemají taky testovací elektrický kolo. Mají je tam v prodeji viz.
http://www.akumo.cz/Pán byl ochotný a jedno z nich vzal a po vysvětlení funkcí tlačítek atd... jsem se na něm mohl projet
Jel jsem myslím na tomto, páč bylo po ruce:
http://www.akumo.cz/products/city-liner ... tro-kolo-/ Musím říct, že elektrické kolo mě zaujalo o moc víc než ten skútr
Koukám hlavně na praktickou stránku. Váha, rozměr, povinost/nepovinost něco pojišťovat, mít nemít helmu atd... Na tom kole je na výběr. Buď pojede samo bez šlapání, takže jako na skútru, nebo s příšlapem. Zkusil jsem si samo obojí. Nejdřív sem testnul možnost nešlapat. Hezky se to rozjede, hezky to i jede, prý je max. 25km/hod. myslím, ale do kopců by to moc nejelo, ale... Když sem testnul druhou možnost s příšlapem, tak to bylo o něčem jiným
Po rovince, ale ani do kopce sem necítil, že zabírám. Prostě se jentak pohybujou nohy, bez záběru, jen se protáčí na šlapkách
Jo, přesně takhle sem civěl. Takže kdybych si to pořídil já na dojíždění do práce, tak skoro celou cestu jedu bez příšlapu, páč cesta do mý roboty je samá rovina a až v totálním konci cesty je jeden kopec, takže tam bych musel přišlápnout, ale jak říkám, tomu se nedá říkat příšlap
Měl sem tam nastavený nejtěžší převod na přehazce a témeř sem necítil, že zabírám. Bylo mi vysvětleno, že pokud jedu jen na pohon motoru tj. bez příšlapu, není to udělané tak, aby byl motor přehnaně silný ( po rovince to jede pěkně ), ale když si to nastavím na příšlap, je to o dost silnější a musím s tím souhlasit. Vážně to na příšlap dost zesílilo. Mě se líbí z elektrických kol tohle:
http://www.akumo.cz/products/agogs-silv ... ktro-kolo/Prý nejprodávanější el. kolo. Nejel sem sice na něm, ale přijde mi praktický. Malý, dá se i složit, vždyť je to taky skládačka, není těžký, má nosič, blatníky v základní výbavě atd. Prý když jim tam zavolám, domluvíme se, nechám mu tam třeba občanku a to kolo mi půjčí, abych si ho otestoval třeba do města atd... tj. po Mělníku. Do Kralup to nepotáhnu
Kdybych si chtěl pořídit přibližovadlo do práce na elektriku, pořídím si právě tohle. Dal bych tomu kolu stoprocentně přednost před el. skútrem.
Tak takový sou mý poznatky z projížďky na jimi nabízenými elektrickýmy samohyby, nebo skorosamohyby