ElektroSkútr - má to budoucnost?

Diskuze o skútrech s elektrickým pohonem.

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Kokeš » 20 zář 2011, 17:55

No já teda nevím,ale když startovali včera dopoledne a dnes odpoledne ještě nikde nic,tak asi soudruzi testovatelé udělali někde chybu.
Co je to za test dojezdu když se mění baterie,já bych si představoval dojezd na jedny baterie a v tabulce čas jízdy/čas nabíjení/rychlost.
Je úžasný dojet 1100 km ale mít za sebou náklaďák s bateriema,připomíná mi to dávný vtip o ruských digitálkách a velkých kufrech.
Naposledy upravil Kokeš dne 20 zář 2011, 18:51, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Kokeš

250+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 409
Registrován: 05 bře 2009, 19:34

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Dom999 » 20 zář 2011, 18:50

Jo tak to je fakt volovina to by taky mohly dělat testy kolik tak asi ujede NORMÁLNÍ skůtr se spalovacím motorem když budete požád dotankovávat. :roll:
Maxon Obrázek
Majesty Obrázek
Uživatelský avatar
Dom999

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1847
Registrován: 04 kvě 2009, 22:53
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: V-strom 650
Tuning / úpravy: Jen uzitecny veci (kufry,plexi...) a filtr kn.

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod KYBLOS » 20 zář 2011, 19:40

Takže nedalo mi to a byl sem se na tom projet. :roll: Akumoto má krám v Mělníku, takže to mám kousek :wink: Jel sem na tom asi základním modelu, takže tento: http://www.akumoto.com/produkty/elektri ... kumoto-a10
Moje poznatky z jízdy. Je to lehounký, má to celkem příjemnej odpich na rozjezd, ale rychlost na tom stoupá celkem řekl bych dost pomalu. Nicméně na ježdění do práce asi dobrý, ovšem cena mi přijde dost vysoká, když si vezmu, že na nic jinýho než na ježdění do práce bych to nevyužil. :roll: Samo se to musí pojistit, kde asi cena pojištění za rok bude nízká. No a určitě se na tom musí jezdit s helmou, takže bych si musel buď koupit novou, nebo pořád přetahovat helmu kterou používám na devítce :roll: . Nemyslím si, že by tohle bylo aspoň pro mě praktický. I když je to celkem bych řekl lehký, doma v paneláku bych s tím musel absolvovat schody dolů ke sklepům a samo zase nahoru. Máme tam udělaný sjezd ze stlučených prken, ale to tahání..... Ještě k tomu i když to není přehnaně veliký, nějaký prostor to zabírá. Nějak moc mě to nenadchlo. Jelikož sem dost zvědavej zeptal sem se, jestli tam nemají taky testovací elektrický kolo. Mají je tam v prodeji viz. http://www.akumo.cz/
Pán byl ochotný a jedno z nich vzal a po vysvětlení funkcí tlačítek atd... jsem se na něm mohl projet :wink: Jel jsem myslím na tomto, páč bylo po ruce: http://www.akumo.cz/products/city-liner ... tro-kolo-/
Musím říct, že elektrické kolo mě zaujalo o moc víc než ten skútr :( Koukám hlavně na praktickou stránku. Váha, rozměr, povinost/nepovinost něco pojišťovat, mít nemít helmu atd... Na tom kole je na výběr. Buď pojede samo bez šlapání, takže jako na skútru, nebo s příšlapem. Zkusil jsem si samo obojí. Nejdřív sem testnul možnost nešlapat. Hezky se to rozjede, hezky to i jede, prý je max. 25km/hod. myslím, ale do kopců by to moc nejelo, ale... Když sem testnul druhou možnost s příšlapem, tak to bylo o něčem jiným :wink: Po rovince, ale ani do kopce sem necítil, že zabírám. Prostě se jentak pohybujou nohy, bez záběru, jen se protáčí na šlapkách :shock: Jo, přesně takhle sem civěl. Takže kdybych si to pořídil já na dojíždění do práce, tak skoro celou cestu jedu bez příšlapu, páč cesta do mý roboty je samá rovina a až v totálním konci cesty je jeden kopec, takže tam bych musel přišlápnout, ale jak říkám, tomu se nedá říkat příšlap :) Měl sem tam nastavený nejtěžší převod na přehazce a témeř sem necítil, že zabírám. Bylo mi vysvětleno, že pokud jedu jen na pohon motoru tj. bez příšlapu, není to udělané tak, aby byl motor přehnaně silný ( po rovince to jede pěkně ), ale když si to nastavím na příšlap, je to o dost silnější a musím s tím souhlasit. Vážně to na příšlap dost zesílilo. Mě se líbí z elektrických kol tohle:
http://www.akumo.cz/products/agogs-silv ... ktro-kolo/
Prý nejprodávanější el. kolo. Nejel sem sice na něm, ale přijde mi praktický. Malý, dá se i složit, vždyť je to taky skládačka, není těžký, má nosič, blatníky v základní výbavě atd. Prý když jim tam zavolám, domluvíme se, nechám mu tam třeba občanku a to kolo mi půjčí, abych si ho otestoval třeba do města atd... tj. po Mělníku. Do Kralup to nepotáhnu :) Kdybych si chtěl pořídit přibližovadlo do práce na elektriku, pořídím si právě tohle. Dal bych tomu kolu stoprocentně přednost před el. skútrem. 8) Tak takový sou mý poznatky z projížďky na jimi nabízenými elektrickýmy samohyby, nebo skorosamohyby :D
Naposledy upravil KYBLOS dne 20 zář 2011, 20:02, celkově upraveno 1
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Dom999 » 20 zář 2011, 20:53

jj kolo je super známej si ho kdysi pořídil na dojíždění do práce (cca 12-13km) planá tábor a řikal že jede skoro stejně dlouho jako autem pokud neberu pátek odpoledne to byl doma daleko dřív.
Maxon Obrázek
Majesty Obrázek
Uživatelský avatar
Dom999

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1847
Registrován: 04 kvě 2009, 22:53
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: V-strom 650
Tuning / úpravy: Jen uzitecny veci (kufry,plexi...) a filtr kn.

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod wictor » 20 zář 2011, 21:07

Uživatelský avatar
wictor

Moderátor
 
Reputace: 43
Příspěvky: 3782
Registrován: 16 črc 2009, 21:00
Bydliště: Praha
Skútr / moto: HONDA SW-T 400

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Cova » 22 zář 2011, 10:46

Naprosto souhlasím s názorem 8steva, že v současné době je elektroskútr naprosto nepoužitelná věc. Mám zkušenosti s provozem E.ON e-maxe 90S a zcela zodpovědně prohlašuji, že se jedná o šílený krumpl. Koho by nezaujaly ohromující vlastnosti tohoto stroje...

Max. rychlost 45 km/h
Hmotnost 160 kg!
Max. dojezd 40-50km (počítáno v laboratorních podmínkách při venkovní teplotě 23 stupňů, hmotnosti řidiče 75kg, max. 5 rozjezdů, rovný profil trasy). Výrazná změna venkovní teploty má za následek snížení dojezdu o 10-20%. V reálu jsem měl co dělat, abych se dostal na trase Otrokovice - Zlín zpět do Otrokovic, předjížděli mě (jel jsem v ECO režimu, max. rychlost cca 25km/h) sběrači kovů na kolech s plně naloženou károu...
Olověné akumulátory s dobou nabíjení 3h do 100%, zahřátý stroj po dojezdu nelze nabíjet, nutno čekat 2h...
Nutnost neustále nabíjet - v garáži v praxi úplné samovybití baterie do cca 20-ti dní...
Záruka na akumulátor 1 rok...
Cena lidová - pouhopouhých 62 tis. Kč... :D

Chce někdo řešit ekonomiku provozu nebo vliv na životní prostředí? Mohl bych se do podrobnější analýzy pustit, ale vůbec se mi nechce, výsledek je zřejmý...
V případě, že bude někdo chtít srovnávat cenu s porovnatelnými stroji se spalovacím motorem, nechť bere v potaz fakt, že se jedná o takovou trochu lepší čínu...
Cova

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 146
Registrován: 21 dub 2011, 09:24

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod mil2house » 22 zář 2011, 10:57

Genezalizujete jednoho výrobce pro všechny. Emaxe bych si nekoupil ani omylem. Akumoto je také zbytečně drahé.

Zkuste tohle:
max.rychlost: 60 km/h, velké rychlení
dojezd: 60 km při svižné jízdě
Nabíjení: 4 hodiny, lze i za 25 minut s velkou nabíječkou.
LiFeYPO4 baterie 48V 40Ah

A to v ceně 55 000 Kč. Lze měnit jak cenu, tak parametry oběma směry. Vyrobeno v Číně, ale slušná kvalita. Rozhodně kolem mě jezdí horší skutry v benzinu...

A proboha, Kyblos, nesrovnávejte skutr s elektrokolem... :roll:
Naposledy upravil KYBLOS dne 17 lis 2013, 16:01, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
Pohony na elektriku mají budoucnost! Kdo nevěří, ať na Hybrid.cz běží!
Uživatelský avatar
mil2house

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 27
Registrován: 15 kvě 2010, 19:04
Bydliště: Vrchlabí
Skútr / moto: XSG a Scooty
Tuning / úpravy: to příjde... :) Už přišlo... ;)

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod KYBLOS » 22 zář 2011, 12:15

mil2house: Já nic nesrovnával :roll: Jen sem napsal svůj názor na elektrický skútr fi. Akumoto - pro mě nepraktický, pomalý zrychlování a jak sem napsal nenadchlo mě to. Elektrické kolo se skútrem nesrovnávám, jen sem napsal, že bych mu dal pro mě z praktických důvodů přednost a navíc se mi ta jejich skládačka líbí :wink: Prostě to kolo mě zaujalo. Jen sem napsal svůj pocit, to neznamená, že ho srovnávám se skútrem. Skútr a kolo je něco jinýho to je jasný. 8)
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Cova » 22 zář 2011, 12:35

8steve píše:Cova: zaruka na baterie cely rok? ale tak to je nadprumer! zpravidla je na ne zaruka pul roku :wink: a to se vyplati riskovat :lol:

Nedalo mi to a vytáhl jsem z šanonu smlouvu - 6 měsíců záruky na akumulátor je správně a navíc je zdůrazněno, že při nedodržení podmínek skladování (teplotní tolerance při garážování, pravidelné nabíjení, nesmí dojít k vybití, nesmí být parkován na přímém slunci, nesmí být používán pokud není dosaženo alespoň 70% dobití atd.) nelze reklamaci uplatnit... :D Další věc - pneumatiky může měnit pouze autorizovaný prodejce, u kterého jste skútr koupili (motor v náboji zadního kola), jinak záruka opět padá...

A ještě jedna perlička z manuálu - výrobce si je tak jistý kvalitou svého peklostroje a jeho papírovým dojezdem vycucaným z prstu, že cituji "...před každou jízdou nad 10km je doporučeno stroj vždy nabít do plné kapacity...". Ale zábavných věcí je tam mnohem víc...
Cova

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 146
Registrován: 21 dub 2011, 09:24

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Rady » 22 zář 2011, 13:37

Takze vlastne bez zaruky :-)
BMW K1200LT ------->> vice zde 4,6l/100 km
Uživatelský avatar
Rady

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2664
Registrován: 21 lis 2006, 13:41
Bydliště: Bánov u Uherského Brodu mob.: 00420 608 882 336
Skútr / moto: jawy,CZ, B400/K4, B650/K4,BMW LT K1200, chrompaket

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Hasmann » 22 zář 2011, 16:14

Takže si to shrňme: Je to stroj který se vyplatí po rovince a ne moc daleko,nesmí pršet ani svítit sluníčko,musíte mít garáž ve které bude zdroj tepla,baterku můžete ale nemusíte každého půl roku až rok vyměnit,protože kde není záruka,tam chybí nutnost vydržet,těžké je to neskutečným způsobem-nabíjecí stanice jsou někde za několika schody(viz dokument na tv který jsem osobně viděl),je jich málo,dokonce je problém ve větším městě jet na druhou stranu města,protože nabíjecí stanice pro mne znemaná nabíjení tak dlouho,abych se dostal domů, že můžu rovnou jít pěšky a ještě dojdu včas.A to záměrně opomíjím pořizovací cenu a další výdaje nutné při koupi. PS: A co ta ekostopa při jeho výrobě a hlavně při likvidaci? Připadá mi to jako výroba z nutnosti něčeho jenom proto aby to bylo EKO ,COOL ,FUn apod...stejně jako FV,co na tom že jejich největší výrobce Čína ekologickou stránku výroby neřeší,smrad se sem nedostane že....Spalovací motor je starý a velmi nedokonalý,ale dokud nebude k dispozici motor který zvládne spalovat vodík,alkoholy či jádro,tak nic dokonalejšího a hlavně MOBILNÍHO jen tak nebude...Děkuji,zatím nemám zájem. :wink:
Uživatelský avatar
Hasmann

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 510
Registrován: 16 srp 2009, 16:35
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Aprilia SR 50 S, Piaggio X evo 125
Tuning / úpravy: 70cm kit Polini

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Cova » 22 zář 2011, 17:19

Hasmann:
Ještě byla opomenuta další nutná provozní pomínka - bezvětří... Zároveň bych rád upozornil, že stroj není vhodný pro Beach Boys, dle manuálu hrozí při teplotě nad 50 stupňů (což je v létě na slunci hodnota zcela normální) totální deformace akumulátoru.... :)
Cova

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 146
Registrován: 21 dub 2011, 09:24

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Myschan » 22 zář 2011, 20:03

Zatím mi to připadá, že to je výrobek jak z reklamy od Horsta Fukse. Prostě pokud to nepoužíváte, pak je vše v pořádku.
Lepší pozdě, nežli vůbec.
Uživatelský avatar
Myschan

1000+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 1187
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Sh 150 (2022)

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Cova » 23 zář 2011, 09:36

mil2house:

Když už jsi tady považován za odborníka z hybrid.cz, nedalo mi to a přečetl jsem si na uvedených stránkách test skútru E.ON e-max a v jeho závěru se píše, že skútr je opravdu dobrou volbou (s vykřičníkem). Tady se od Tebe dočítám, že by sis ho nekoupil ani omylem. Bylo by možno tento rozpor nějak srozumitelně (tzn. tak, abych to pochopil i já) vysvětlit...?
Cova

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 146
Registrován: 21 dub 2011, 09:24

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod mil2house » 23 zář 2011, 10:56

Nemám s Hybrid.cz nic společného. Jen se tam dá načerpat info a udělat si vlastní obrázek. Ale né z jedné recenze. Na to si musíte projít nabídky na internetu.

Nelíbí se mi na něm, že je s olověnými bateriemi, které jsou špatné sami o sobě. Z toho vyplývá i velká váha, malá životnost baterií. Bez investice do lithia je to jen na ježdění po městě, případně po okolí.

Veškeré hanění jde na vrub baterií. Jenže ty se vyvíjí a bude to lepší. Možná to vyřeší jednou superkondenzátory. Něco odhadovat časově se už neodvážím.

Ale technologie elektrifikace dopravy je správná. Levná, jednoduchá a spolehlivá. Elektromotorů a jejich řízení je v průmyslu hoooodně. Ta je vyladěná.

S elektrifikací musíte také změnit myšlení získávání el.energie. Dnes to je takto do budoucna neudržitelné.

Jak tu někdo psal přirovnání k dobíjení, budete k benzince jezdit pro benzín za 35 Kč/litr a 10 minut tankování, nebo přes noc při parkování natankujete do nádrže po kapkách za pakatel na dojezd 60 km a více?
Do budoucna (někde i dnes) budou obě varianty i pro elektriku.

Nelze dosáhnout změny bez trochu snahy...
Naposledy upravil KYBLOS dne 17 lis 2013, 16:02, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
Pohony na elektriku mají budoucnost! Kdo nevěří, ať na Hybrid.cz běží!
Uživatelský avatar
mil2house

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 27
Registrován: 15 kvě 2010, 19:04
Bydliště: Vrchlabí
Skútr / moto: XSG a Scooty
Tuning / úpravy: to příjde... :) Už přišlo... ;)

PředchozíDalší

Zpět na Elektrické skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron