1975ak: Otázka první:
Přijde mi trochu nefér hned apriori předpokládat, že jde o šunt co se musí do roka rozsypat. Principiálně vzato je elektroskůtr mnohem jednodušší a pokud tam není nějaká vyložená konstrukční bota, měl by vydržet mnohem víc než benzínový.
Akumulátor je věc druhá. Ty lifepo4 zatím nejsou na trhu tak dlouho, aby mohl kdokoliv říct, jak se budou chovat za 5, 10 nebo 15 let. Všechno jsou jenom odhady. Ale i kdyby vydržel jenom 5 let, tak v té době bude k dostání náhrada za pusu.
otázka třetí:
Překvapivě na sedadlo za toho prvního
To policejní Akumoto 300 není úplně malý skůtr. Asi to pak ale moc nepojede do kopce.
otázka poslední:
To je marketingština a navíc z doby, kdy byl proud levnější než dnes. Reálně to bude minimálně 2x tolik. Spočítat se to dá snadno, pokud znáš kapacitu a napětí akumulátoru a počet km, co ujedeš na nabití. Tj řekněme typicky pro malé skůtry 48V/40Ah, což dává cca 2kWh kapacity a ujede se na to cca 70km při běžné jízdě, tedy cca 3kWh na 100km. Celou dobu jsem výrazně zaokrouhloval nahoru, takže toto číslo můžeme považovat za konečné po započtení všech ztrát. Takže si to ponásobte vaší cenou za kWh a máte to.
Sečteno a podtrženo i při intenzivním používání to nesežere víc, než průměrné kancelářské PC.
já měl u 50 ccm kolem 4 kč /100 km:
Ale to bylo před půl stoletím, kdy stál litr benzínu dvě kačky, ne?