Hmotnost jezdce je v případě slabších motorů u elektroskůtrů velice důležitý parametr. V případě váhy jezdce 100+kg bude motor v zadním kole 2kw nominálně (3kw max) s jízdní dynamikou na rovině ještě
asi OK, ale v případě kopcovitého terénu to bude chtít spíš motor 5kw(6kw), aby to do kopce nezpomalovalo ze 45 na 30km/h.
Jinak ta Yadea E8S vypadá na docela použitelný elektroskutr na krátké popojížďky. Má to baterii s kapacitou 2,8kwh, nabíječka je 10A, takže doba nabíjení cca 4h max. Ujet by to mělo okolo 75km v neeko režimu. Úlozný prostor je 32l, což je docela slušný. Akorát nevím, zda by šlo místo opěrky vzadu namontovat plotnu pro topcsase. Nabíječka je externí, takže trochu opruz při zapojování do sítě a zabere místo v pod sedlem, pokud se bude vozit na cestách. Design docela povedený. Pneu celkem kvalitní oproti jiným číňanům. Nejlépe před koupí vyzkoušet na typické trase a porovnat alespoň s jedním dalším konkurentem.
-- 19 úno 2024, 23:24 --
valsidalxam píše:ja mám otázku ku tým elektroskútrom. Ako je to u nich s parkovaním na mraze ? Neodpáli to bateriu oveľa skôr ?
Ja používam teraz na cestu do roboty (cca 2km) elektrokolobežku a v teplotách pod 10 stupňov ju nosím dnu.Dalo by sa aj ten skuter, len už nie tak jednoducho. Ako , neplánujem to kupovať, kombo skuter 350 ka a kolobežka 500 w mi vyhovuje absolutne, len čisto pre zaujímavosť sa pýtam. Prípadne, ťažko sa z nich vyberajú baterky?
Baterie nebude za nízkých provozních teplot úplně happy: bude se pomaleji nabíjet (omezí elektronika), sníží se její využitelná kapacita (kolik kwh do ní půjde nacpat) a při častém používání se bude rychleji zkracovat její životnost. Takže v zimě je ideální buď parking v garáži, alespoň 10st nad nulou a nebo v případě vyjímatelných baterií je vyndavat a nabíjet doma při pokojové teplotě. Baterie pak budou na tom po letech provozu o dost lépe. V létě naopak dát bacha na přehřátí baterií. Nenabíjet je například po jízdě hned a na slunci, to by ti taky nepoděkovaly.