Ahoj všem uživatelům a příznivcům elektroskútrů. Letos v létě jsem si pořídil
AKUMOTO 600 a proto bych se zde rád podělil o praktické zkušenosti z provozu tohoto docela sympatického městského přibližovadla.
Pro nákup jsem se rozhodl jednak pro to, že jsem si chtěl po delší době udělat v životě radost a také jsem fanda do novinek a mám rád něco extra. Elektro vozítko je v současné době na našich silnicích určitě stále ještě zvláštností. Kvůli maximálnímu dojezdu jsem si pořídil model
AKUMOTO 600/L120 s maximálním deklarovaným dojezdem 120km. Ve skútru je také namontovaná rekuperace dobíjení akumulátoru během jízdy.
Přihlášení motorového vozidla na Dopravním inspektorátu nestojí ani korunu, takže mám registrační značku a malý techničák zadarmo. Toto ekologické vozidlo je z poplatků osvobozeno. Pojistka Povinného ručení stála 200,-Kč.
První dojem splnil moje očekávání. Skútr je na pohled velmi sympatický, pohodlně se na něm sedí, na silnici a v zatáčkách se chová sebejistě a bezpečně. Vážím 95kg ale přesto uváděných max.60km/hod. dosáhnu

. Při jízdě se spolujezdcem je to ale horší a při jízdě do kopce je to už bída a utrpení

. Inu elektro nemá takový výkon co benzín, to je bohužel realita.
U tachometru je počítadlo kilometrů pouze celkově najetých km, ale já bych zde ocenil navíc i denní počítadlo kilometrů. Vzhledem k nižšímu dojezdu, než jsou motoristé zvyklí, by bylo denní počítadlo velmi užitečné.
Zadní tlumiče se mi zdají poněkud měkčí než by bylo vhodné, ale řidič který váží méně než já si toho asi ani nevšimne.
Jednou z důležitých vlastností tohoto skútru je ekonomika provozu. Proto jsem si koupil měřič spotřeby energie při dobíjení akumulátoru. Vedu si takovou osobní knihu jízd a pečlivě zaznamenávám náklady na dobíjení ujetých km. Mám najeto zatím jenom cca 600km a průměrně mě to vychází na
20,50,-Kč/100km. S každým dobíjením mě tento průměr malinko klesá, protože akumulátor ještě není zaběhnutý (naformátovaný). Podle příručky získá akumulátor 100% kapacitu až po 40-ti nabíjecích cyklech. Asi proto ani nedosahuji dojezdu 120km, ale jenom cca 90km. Samozřejmě hodně záleží také na povaze terénu vozovky ( kopce a spolujezdec za zády výrazně snižují dojezd! ).
Až budu mít nafrčené další kilásky, tak se zase ozvu. Možná že už nás bude i víc, že?
Další info na
http://www.hybrid.cz/forum/viewtopic.php?f=2&t=92