Akumoto

Diskuze o skútrech s elektrickým pohonem.

Re: Akumoto

Příspěvekod mickey » 05 led 2011, 09:48

Pedrosi,
muzes sem prosim hodit foto tvyho skutra ze zadu? Mam pocit, zes to byl ty, kdo mi na podzim ujel :( z dohledu (krome lepsi akcelerace mel skutr zrovna odvaznejsiho pilota nez ten muj :-) a nalepky s odkazem na nejaky elektroweb)
----
lead (tucanourbano deka a navleky na riditka, vyhrivany hefty a sedlo) najeto 10 tis. km / hornet (bez uprav) najeto 25 tis. km / burgman (vyhrivany hefty a sedlo, maxia 55 s DO a nosicem) najeto 64 tis. km
Uživatelský avatar
mickey

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 344
Registrován: 05 dub 2008, 11:35
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Lead/AN650exeK5/h600/ex-Runner50

Re: Akumoto

Příspěvekod _Tom_ » 05 led 2011, 10:08

pro zajímavost, pár řádků kolem baterie
http://cs.wikipedia.org/wiki/Lithium-železo-fosfátový_akumulátor
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: Akumoto

Příspěvekod Pedros » 05 led 2011, 10:42

Ahoj borci,
vidím, že Vám ta baterka nedá spát! :D

J3ndo - Ano, každý článek je hlídaný zvlášť a při nabíjení funguje i balancér jednotlivých článků. Ale z baterky vede 17 káblíků a proto 16 článků. Kdyby tam bylo 320 článků, jak píšeš, tak to bych měl i při minimálním napětí každého článku pod zadkem malou elektrárnu. A to asi nebude pravda.

Jel.ene - komplet moje baterka L120 váží 24kg. Na stroji L85 jsou 2 kusy po 8kg, L65 má 12kg a L40 má 8kg.

Chlapi, to bude asi vše, co Vám mohu poskytnout. Do hlubších detailů nevidím a ani jim nerozumím. Nejsem elektrikář, ani výrobce. Jsem jenom uživatel.
Uživatelský avatar
Pedros

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 21
Registrován: 19 pro 2010, 17:09
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Akumoto 600/L120

Re: Akumoto

Příspěvekod jel.en » 05 led 2011, 11:08

to je ta baterka docela lehoučká. Čekal jsem větší "nálož". Je uložená pod podlahou vodorovně, nebo někde v místech na stojato?
Jsem despota a ignorant...
Jo a taky mi lidi dost často říkají že jsem.... Ehm... Něco co je dolejc pod pupíkem :-D :-p
jel.en

1500+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 1928
Registrován: 02 úno 2007, 18:01

Re: Akumoto

Příspěvekod Pedros » 05 led 2011, 12:04

V podlaze mezi řídítky a sedadlem je vodorovně pouze krabička řídící jednotky a pár kabelů. Víc by se tam nevešlo. U všech elektroskútrů jsou akumulátory uloženy pod sedadlem a konkrétně u nás je to na stojato.
Uživatelský avatar
Pedros

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 21
Registrován: 19 pro 2010, 17:09
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Akumoto 600/L120

Re: Akumoto

Příspěvekod jel.en » 05 led 2011, 13:57

Když je teda na stojato, jak je řešenej zavazadlovej prostor? Vejde se integrálka?
Jsem despota a ignorant...
Jo a taky mi lidi dost často říkají že jsem.... Ehm... Něco co je dolejc pod pupíkem :-D :-p
jel.en

1500+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 1928
Registrován: 02 úno 2007, 18:01

Re: Akumoto

Příspěvekod j3nda » 05 led 2011, 15:08

a proc si myslis, ze k tomu davaj ten kufr :D
Pedros píše:Ahoj borci,
J3ndo - Ano, každý článek je hlídaný zvlášť a při nabíjení funguje i balancér jednotlivých článků. Ale z baterky vede 17 káblíků a proto 16 článků. Kdyby tam bylo 320 článků, jak píšeš, tak to bych měl i při minimálním napětí každého článku pod zadkem malou elektrárnu. A to asi nebude pravda.

tak ono teoreticky by stacilo pri nabijeni balancovat kazdou tu paraelni vetev zvlast, takze by to poskladano z tech 320clanku byt skutecne mohlo(tomu by odpovidala i vaha 320x68g), ale treba uz nepouzivaji tyto clanky a maji to udelane primo na miru
ani nevis jak rad bych tu tvoji baterku rozebral :D
Obrázek
Uživatelský avatar
j3nda

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 684
Registrován: 19 srp 2010, 23:30
Skútr / moto: Kymco Agility City 125
Tuning / úpravy: Kufr Givi E300N

Re: Akumoto

Příspěvekod Zabak » 05 led 2011, 15:34

No myslim si, ze z malych clanku nebude spis bych to videl jako jednotlive deskove clanky viz http://www.google.cz/images?hl=cs&sourc ... =&gs_rfai= tam jsou jednotlive deskove clanky videt hned u nekolika odkazu, ale je fakt, ze kdyz se poscita hmotnost malejch valeckovejch clanku tak to vyjde naprosto stejne jako u techto velikych. Konkretne u elektromota je ten clanek i s rozmerama vystaven http://www.elektromoto.cz/index.php/page/3.html . Ale jako dukaz, ze to neni slozeny z malejch valecku to nestaci. Jinak elektromto ma tusim clanky hozeny podnohama a ridici jednotku to ma zrejme jinde.
Do "kufru" u A600 se nevejde asi zadna helma :-) (ikdyz me prodejce presvedcoval, ze jo) takze, kdyz nekam jdu tak ji nosim, jak zensky kabelku aspon mam do ceho nakupovat je to takovej pernamentni nakupni kosik :-).
Zabak

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 30
Registrován: 30 pro 2010, 21:23
Skútr / moto: Akumoto 600

Re: Akumoto

Příspěvekod _Tom_ » 05 led 2011, 15:47

kufr vzadu ?? to je řešení
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: Akumoto

Příspěvekod Zabak » 05 led 2011, 15:56

Urcite by to slo. Ale to se mi zase moc nechce, kdyz neco vezu tak si tu tasku hodim mezi nohy na hacek co mam na stredovym sloupku :-)
Zabak

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 30
Registrován: 30 pro 2010, 21:23
Skútr / moto: Akumoto 600

Re: Akumoto

Příspěvekod Pedros » 05 led 2011, 19:39

Na mém Avataru je ten krasavec kufr a má objem 34L. Vejde se tam všechno co obvykle potřebuješ. V mém případě se ještě pod sedadlo vejde tak maximálně asi pecen chleba, protože vozím tu největší baterku L120. Ostatním kolegům se tam blembák vejde, ale integrálka ne. S tou se v našem případě ani moc nepočítá.
Naposledy upravil Pedros dne 07 led 2011, 15:59, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Pedros

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 21
Registrován: 19 pro 2010, 17:09
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Akumoto 600/L120

Re: Akumoto

Příspěvekod Neos50 » 06 led 2011, 16:03

8steve píše:Proste pokud do nakladu zapocitas vymenu akumulatoru, tak uz nemuzes tvrdit, ze jezdis "zadara" ale naklady budou srovnatelny s benzinovymi stroji a zbyde jen vyssi porizovacka. Takze jedine snad to pred vymenou aku prodat

Aspon tak nejak to vidim :?

ty jsi se hodně zařek na elektriku,co? :-D taková úvaha..padina vodník s nikasilem v momentě kdy se kousne na tvrdo ve válci i na klice a nebo ti odjede nějakejch 20-25 tis km tak jsi tam 5-6 tis na generálce motoru ani nemrkneš :-D baterka má deklarovanou životnost 2000 cyklu..kdyby vydržela jen polovinu tak je to 1000 s dojezdem budeme taky šetřit tedy ne 120 km ,ale tak 80 tak my vychází 80 000 km a i kdyby byla živonost je čtvrtinová tak je to pořád 40 000 km :shock: pořád mi to vychází dobře,ale i kdyby ta baterka vydržela 6-7 let což si dovolim typnout ,že s dobrou údržbou vydrží tak jsi na stejnech nákladech jako u benzina bo baterka stojí tušim kolem 7000,- a to do toho nepočítam provozní náklady :-D..jen mě zatim pořád straší pořízovačka :?
Uživatelský avatar
Neos50

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 618
Registrován: 20 lis 2007, 19:24
Skútr / moto: Piaggio Sfera 50 RST
Tuning / úpravy: Malossi multivar,Karbec Naraku 17,5 tvrdší spojkový pružinky,výfuk teprve bude :-D

Re: Akumoto

Příspěvekod j3nda » 06 led 2011, 17:43

tak v ramci ty porizovacky si vlastne predplatis jezdeni dopredu no
aby te pak mohli v obchode masirovat, ze jezdis za 10kc/100km
Obrázek
Uživatelský avatar
j3nda

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 684
Registrován: 19 srp 2010, 23:30
Skútr / moto: Kymco Agility City 125
Tuning / úpravy: Kufr Givi E300N

Re: Akumoto

Příspěvekod Pedros » 06 led 2011, 18:01

Děkuji za podporu Neos50 ! :wink:

J3ndo - Ano, v rámci pořizovačky si předplatíš ježďení dopředu, no a co? Pořád to vychází levně. A to existují ještě levnější stroje, než mám já. Jen nerozumím tomu "masírování v obchodě"? :?:

P.S. 10,-Kč/100km je blbost. Vím, že se na netu ještě stále uvádí dokonce 5,-Kč/100km. To jsou ale ještě dosud neaktualizované několik let staré výpočty! Mě to jezdí za 20,-Kč/100km a pochybuji o tom, že někdo jezdí za polovinu, nebo dokonce čtvrtinu. Ale proto tady máme naše diskuzní fórum, abychom hlavně od uživatelů, kteří to mají denně pod zadkem, se dozvěděli jak je to doopravdy.
Naposledy upravil Pedros dne 06 led 2011, 19:03, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Pedros

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 21
Registrován: 19 pro 2010, 17:09
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Akumoto 600/L120

Re: Akumoto

Příspěvekod j3nda » 06 led 2011, 18:24

dyt ja nic nerikam, naopak jsem mu vysvetloval tu vyssi porizovaci cenu
mu prosimte napis kolik stoji ta tvoje baterka :D s tema 7000 je uplne mimo - to by musela bejt olovena

kdyby se to dobijelo nocnim proudem, tak by ses dostal s nakladama treba i niz nez na 10kc/100km

ja elektriku nezavrhuju, sam jsem o ni uvazoval, jen me stve ta masaz prodejcu - proste cenu baterie je treba do nakladu zapocitavat a cela ta vyhodnost zalezi na jeji realne vydrzi, ktera se da zatim pouze odhadovat, ale na to oni samozrejme neupozornujou - vsude zduraznujou jen ty vymyslena cisla
Obrázek
Uživatelský avatar
j3nda

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 684
Registrován: 19 srp 2010, 23:30
Skútr / moto: Kymco Agility City 125
Tuning / úpravy: Kufr Givi E300N

PředchozíDalší

Zpět na Elektrické skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron