Akumoto

Diskuze o skútrech s elektrickým pohonem.

Re: Akumoto

Příspěvekod Zabak » 01 led 2011, 18:25

To je pravda jen cas ukaze jestli elektro skutry jsou dobra a nebo spatna cesta. Ja osobne verim, ze dobra. Jinak vyzkum a vyvoj se vzdy rozvijel jen diky nadsencum, ktery do toho sli, venovali tomu svuj cas, penize a vylepsuji a zdokonaluji. Znam nadsence co uz ted dokaze s upravenou A300 ujet na jedno nabiti 150km. Je to furt jen zacatek, ale bez techto lidi, kteri se tomu venuji a maji to jako bezedneho konicka, aby ukazali co to dovede by se to nikdy nikam neposunulo. Proste u elektriky, kdyz nekdo rekne porizovaci cenu tak se osatni chyti za hlavu a reknou, ty ses zblaznil, za to budu mit 2-3 benzinovy skutry, proste lidi nevidi, ze pokud se to nepos.. a plati parametry co rikaji prodejci tak se to muze vyplatit. Jak vsichni vime, nez cina dozene evropskou kvalitu bude to chvilkutrvat, ale az se tomu tak stane tak prevalcujou celej svet. Cinani elektroskutry hrnou po tisicich, za smesny ceny a to diky obemu, tak jako u vseho (asi by se jinak udusili ve mestech). Bohuzel v evrope se zatim prodava jen par set kusu a tak cena je nekde uplne jinde, ale dalo by se rict, ze prave evropsti prodejci muzou cinany donutit k lepsi kvalite a parametrum. Cinan, aby prodal udela cokoli (zkopiruje, vylepsi parametry, upravi podle zakaznika). No ,prestanu rozepisovat vize, aby debata byla k tematu. Pokud nekdo bude mit dotaz na elektro skutr akumoto 600 rad odpovim jinak urcite najde spoustu odpovedi i na www.hybrid.cz .
Zabak

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 30
Registrován: 30 pro 2010, 21:23
Skútr / moto: Akumoto 600

Re: Akumoto

Příspěvekod j3nda » 01 led 2011, 23:40

jj mas pravdu, taky se mi do vypoctu vloudila chybicka, je to tech 35000 rozdilu u Pedrose jeste vic
jak jsem rekl ten tvuj odhad je celkem realnej, kazdej voli podle svejch preferenci, ja si zas myslim, ze bejt na skutru slyset je bezpecnejsi
tak at vam to dlouho jezdi

jeste mam jeden dotazek, kdyz jsem zkousel Guewera, tak mi strasne vadilo, ze tomu nesel nastavit pomaly rozjezd, takze bylo skoro nemozne se na tom otocit, je to u Akumoto lepsi, nebo se to taky rozjizdi nahlym trhnutim?
Obrázek
Uživatelský avatar
j3nda

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 684
Registrován: 19 srp 2010, 23:30
Skútr / moto: Kymco Agility City 125
Tuning / úpravy: Kufr Givi E300N

Re: Akumoto

Příspěvekod Zabak » 02 led 2011, 08:47

No osobne nevim jakej ma odstuch to Guewero ale u A600 plyn funguje ne jen 0-1 ale i tak trochu reguluje takze asi by to melo bejt lepsi. Kdyz jsem procital diskuze o Gueweru tak na to si tam stezovalo vice lidi, ale u ostatnich elektro skutru si na to nestezuji takze predpokladam ze to bude asi slabina toho Guewera. Nemuzu srovnavat netestoval jsem, ale predpokladam, ze ty co delaj recenze tak sedeli na vice typech, aby mohli srovnavat. Mozna ma to Guewero trochu orezanej program v ridici jednotce a nebo nema plynulou regulaci plynu, ale zase pouze typuju.
Zabak

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 30
Registrován: 30 pro 2010, 21:23
Skútr / moto: Akumoto 600

Re: Akumoto

Příspěvekod j3nda » 02 led 2011, 11:39

ono to regulovalo normalne, jen ten minimalni plyn nebyl dost malej na otaceni v bezne ulicce, na ktere se se spalovakem v pohode otocim aniz bych dal nohu na zem, proto se na to ptam - jak se otacis v ulicce ktera ma akorat misto na dve auta?
zase ten Guewer stal 30t a mel olovenou baterku, ktera pri vymene prijde jen na 4t - proto jsem o nem uvazoval s vyhledem, ze bych zkusil s tou baterkou zaexperimentovat, pac k elektrice mam taky blizko, ale jeho kvalita me odradila - pritom delaj absolutne paradni elektrokola, ktery jsou krasne svareny, chytre navrzeny atd. takze zkusenosti by meli mit spoustu
Obrázek
Uživatelský avatar
j3nda

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 684
Registrován: 19 srp 2010, 23:30
Skútr / moto: Kymco Agility City 125
Tuning / úpravy: Kufr Givi E300N

Re: Akumoto

Příspěvekod Zabak » 02 led 2011, 20:13

Abych ti pravdu rek tak taky nevim jestli bych se dokazal otocit v ulicce na dve auta, ale je mozny, ze to nebude skutrem ale mnou :-).
Zabak

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 30
Registrován: 30 pro 2010, 21:23
Skútr / moto: Akumoto 600

Re: Akumoto

Příspěvekod Pedros » 03 led 2011, 01:51

Ahoj 8steve, zrovna jsi mi kápnul do noty.
Dlouho jsem váhal, jestli se mám přiznat, že se mi také něco polámalo. Už jsem viděl ty negativní odezvy typu: "Vždyť jsem to říkal, že to nevydrží... atd." Mám ale velmi dobrou zkušenost s uplatněním záruční opravy u Akumoto. Neváhám napsat Velmi dobrou!!!

Před Vánocemi se mi ozval můj prodejce. Prý abych dovezl mašinu na posezoní prohlídku. Byl jsem mile překvapený s takovou péčí prodejce. Po prohlídce našli jednu závadu - vadnou BMS. Okamžitě následoval bez problémů reklamační protokol a do týdne byla provedena nejen výměna nové BMS z Akumota, ale proběhla i důkladná kontrola všech článků akumulátoru, řídící jednotky a nabíječky.
Na baterku je záruka jenom 6 měsíců, takže bez zájmu prodejce bych na tuto závadu přišel až na jaře a to by už byla záruka fuč.

Chci na tomto místě říct, že chápu, že se může cokoli a kdykoli polámat. Že jsem na čínské výrobky nezanevřel. Chci veřejně pochválit zájem prodejce o dobré fungování prodaných výrobků a vztahu se zákazníkem. Akumoto si našlo kvalitní servismany a proto jsem rád, že mám tuto značku!

Nejsem najatá reklama, ale spokojený zákazník. 8)
Uživatelský avatar
Pedros

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 21
Registrován: 19 pro 2010, 17:09
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Akumoto 600/L120

Re: Akumoto

Příspěvekod Zabak » 03 led 2011, 15:16

No u me to bylo asi tak, ze kdyz jsem zacal tusit ze se neco sype zkontaktoval jsem vyrobce (akumoto) se svim podezrenim (konkretne se jednalo o jistic). Nechtel jsem cekat na vyrizeni reklamace (vymenu jistice), chtel jsem jezdit a spravil bych si to klidne i sam. Vyrobce (dovozce) mi nabymi nabydl, ze mi zdarma zasle novy jistic akorad chtel, abych mu zpatky zaslal ten stary na otestovani. Nakonec jsem si to poresil sam (vyrobce nebyl proti abych si vymenil jistic podle jejich doporuceni sam a ponechal Garanci) aspon vim co jsem si tam dal. Jo proste cina jeste dlouho nebude dokonala, ale casem snad bude dokonalejsi nez je ted :-).
Zabak

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 30
Registrován: 30 pro 2010, 21:23
Skútr / moto: Akumoto 600

Re: Akumoto

Příspěvekod j3nda » 03 led 2011, 20:59

tak to je dobra zprava - podelat se neco muze na kazdem skutru, taky jsem mel na yamaze problem s drobnym unikem brzdovky, kuli ktere popraskal plast, spis jde o to, jak se k tomu servis postavi - u me to bylo take bez problemu
horsi zprava je ta sestimesicni zaruka na baterku, to by nemelo byt u skutru u ktereho se jedna vlastne o jeho nejdulezitejsi a take nejdrazsi soucast - svedci to o tom, ze te baterii sami neveri - kdyby verili tem deklarovanym 2000cyklum, mohli by si 2letou zaruku v pohode dovolit
Obrázek
Uživatelský avatar
j3nda

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 684
Registrován: 19 srp 2010, 23:30
Skútr / moto: Kymco Agility City 125
Tuning / úpravy: Kufr Givi E300N

Re: Akumoto

Příspěvekod Pedros » 04 led 2011, 17:36

Ahoj j3ndo - bohužel musím souhlasit, že kdyby byla záruka na akumulátor 24 měsíců, byl by to další silný prodejní argument. Mám ale třeba v luxusním mobilu baterku také se zárukou na 6 měsíců, ale funguje mi už pátým rokem. Naproti tomu jsem si koupil kvalitní značkové boty s 2-letou zárukou a rozpadly se mi za pár měsíců a reklamaci mi neuznali.

Akumulátory LiFePO4 jsou teď ještě stále novinkou a nejsou ani ve všech elektroskútrech. Tím pádem není ani praktická zkušenost z provozu. Nemyslím na modeláře, kteří nabíjí články rychlonabíječkou za 11 minut, ale my za 11 hodin... atd. Musíme s výroky o výdrži článků u skútrů ještě počkat. Vždyť ani jedna závada neznamená, že všechno takové je špatné, že?

Mým cílem bylo v předchozím příspěvku vyzdvihnout kvalitu distributorského ducha našeho prodejce a značky. A nemá to chybu !!! 8)
Uživatelský avatar
Pedros

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 21
Registrován: 19 pro 2010, 17:09
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Akumoto 600/L120

Re: Akumoto

Příspěvekod j3nda » 04 led 2011, 20:23

by me zajimalo jak je ta baterka vlastne udelana, my mame takovy burtiky o kapacite 2,3Ah a napeti 3,3V (resp.3,6V nabite), puvodne to bylo vyndavane primo z nahradnich baterek rucniho naradi deWalt, ale ted uz se ty clanky naky ten rok primo dodavaji http://www.kostkamodelcentrum.cz/obchod ... olozek=144 zajimalo by me jestli je to z nich poskladane a nebo si delaji nejake vlastni
Obrázek
Uživatelský avatar
j3nda

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 684
Registrován: 19 srp 2010, 23:30
Skútr / moto: Kymco Agility City 125
Tuning / úpravy: Kufr Givi E300N

Re: Akumoto

Příspěvekod Pedros » 04 led 2011, 21:53

J3ndo,
pouze model A600/L120 má 4 packy ( jak říkáš buřtíky ) a v každém jsou 4 články - tedy 16 článků celkem. Na štítku je napsáno 54V. Ostatní modely A600 mají méně článků a štítek 52V. Při napětí 48,4V dá BMS (součást baterky) signál do řídící jednotky o dosažení minimálního napětí a ta vypne celý skútr, aby nedošlo k podbití a poškození jednotlivých článků akumulátoru.
1-akumulátor LiFePO4.jpg
2-akumulátor LiFePO4.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Pedros

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 21
Registrován: 19 pro 2010, 17:09
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Akumoto 600/L120

Re: Akumoto

Příspěvekod j3nda » 04 led 2011, 22:04

to ne ty nase clanky jsou velikosti neco mezi strednim a velkym burtem, ale podle toho ohromneho mnozstvi dratu co v ty tvy baterii vidim, si myslim, ze by to z nich poskladane byt mohlo
tech dratu je tam tolik proto, ze kazdy ten clanek je pri nabijeni treba hlidat zvlast
nejspis to bude nejaka jejich seriovo-paraelni kombinace, podle mych odhadu to je tak 46Ah takze by to mohlo byt 16 clanku seriove x 20 clanku paraelne - tedy 320 clanku celkem - kdybych to stavel z tech nasich modelarskejch baterek, tak by to prislo tak na 96000 :twisted: oni to musej dat dohromady za mene nez tretinu, takze to musi bejt z tech jejich cinskejch kopii
Obrázek
Uživatelský avatar
j3nda

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 684
Registrován: 19 srp 2010, 23:30
Skútr / moto: Kymco Agility City 125
Tuning / úpravy: Kufr Givi E300N

Re: Akumoto

Příspěvekod smates » 04 led 2011, 22:30

Jen tak pro zajimavost mrknete kolik vas asi bude stat nova baterka a to je tahle mensi nez mate vy.Taky je zajimave ze pisou zivotnost 300-500 cyklu,no nekup to za 12.5 koliku :roll: :lol: http://www.motokolobezky.cz/cs/ELEKTRICKE-KOLOBEZKY/Prestavbova-sada-LiFePO4-48V-12-Ah.html
Yamaha Aerox/Slušně vytuněnej --- Yamaha X-City 125
smates

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 219
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Usti n.Labem
Skútr / moto: Yamaha X-City 125

Re: Akumoto

Příspěvekod jel.en » 04 led 2011, 22:31

kolik zhruba váží ta baterie?
Jsem despota a ignorant...
Jo a taky mi lidi dost často říkají že jsem.... Ehm... Něco co je dolejc pod pupíkem :-D :-p
jel.en

1500+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 1928
Registrován: 02 úno 2007, 18:01

Re: Akumoto

Příspěvekod MisaKacenka » 04 led 2011, 23:52

Tipuju tak 1/4 scoota :)
Uživatelský avatar
MisaKacenka

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2022
Registrován: 25 říj 2009, 22:42
Bydliště: Pardubice - Sweetcow
Skútr / moto: Suzuki GSF 600 Bandit
Tuning / úpravy: Kufr Kappa 42l, Scorpion exhaust, 12V socket, GPS TomTom, zvysene plexi, bile stobo, vystrazne blinkry, sirena, PTT zastavba pro PMR :)

PředchozíDalší

Zpět na Elektrické skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron