Diskuze o skútrech s elektrickým pohonem.
Odeslat odpověď

Re: Akumoto

10 kvě 2012, 12:25

Právě ohledně životnosti baterky apod. sem si el. kolo musel koupit, protože jinak nezjistím jak dlouho to přesně vydrží. Možná to někde píšou, ale všemu se nedá věřit. Patřím totiž mezi ty, kteří věří jen tomu co sami zjistí na vlastní kůži. Někdy dobrá volba, někdy chyba, ale aspoň vlastní zkušenost 8) Pak se mi líbí, že si to můžu dát domů, kam bych el. skútr nedostal. U sklepů by taky nemusel v české republice dlouho stát že ? :roll: Na motorovém skútru do práce jezdit nebudu, páč neparkuju z důvodu bydlení v paneláku doma atd.., takže bych musel každý dáno deset minut pěšky pro skútra, tam se oblékat, pak do práce 7 km, svlékat, po práci oblékat, jet zpět 7 km, uklidit skútra, převléknout a zase deset minut pěšky. Pro mě je " zatím " el. kolo ideální... Jasně, mohl bych jezdit do práce i na normálním neelektrickém kole, ale to přijedu zpocenej a to nechci. Takhle objedu práci, k mámě, na hřbitov atd.., nejsem unavený, zpocený, prostě z toho slezu a můžu klidně dělat co mě napadne. Nemusím tedy jako první vyhledávat sprchu apod. Parkuju doma, u mámy v bytě, na hřbitově mám kolo vedle sebe, takže o něj nemusím mít strach, takže pohoda. :wink: Pro mé využití má zatím el. kolo samé výhody. 8)

Re: Akumoto

10 kvě 2012, 13:11

Lion bateire u kola 36V 10 Ah se pohybuje mezi 8 000 - 12 000 Kč dle výrobce.
LiFePO4 u skutru 48V 40 Ah stojí zhruba 20 000 kč + BMS cca 2500 Kč.

Cena podle Ah je poměrově pro skutr. Životnost je udávána 10 let. Pár aut na ně už jezdí.
Přečtěte si něco o vlastnostech baterií a jejich vybíjení, tzv. vybíjení "C". Zjistíte, že lithium vw skutru nedostává "na pr...." při 40Ah.

Nabíjení může pro někoho v paneláku být problém, pro někoho mimo něj však nikoliv. Je to prostě individuální. Proto přeci nebudu zatracovat celou problematiku.

Někdo jen žvaní a pomlouvá a někdo jezdí a používá. Kyblos do toho šel a doufám, že nebude zklamaný. :) Jý si to nemůžu posladní 2 roky na LiFePO4 vynachválit, předtím 2 roky na olovu, ale to není ono. Bohužel to je stále dražší než pořizovačka než benzín, ale ten pocit... ;)
Naposledy upravil KYBLOS dne 04 kvě 2013, 19:12, celkově upraveno 2

Re: Akumoto

10 kvě 2012, 13:13

Právě že kvalitní baterka stojí cca tolik kolik píšu...asi jak do kterého kola,ale pokud se budeme bavit o nějakejch alespoň trochu rozumnejch kolech a ne ty nejlevnější. Životnost bohužel nikdo asi přesnou neví a zrovna tak může baterie být kus od kusu,některá bude mít 400 cyklů a bude KO,některá třeba 600... a to ti taky nikdo neřekne.....

Tady třeba příklad cen baterií

http://www.akumo.cz/baterie-akumulatory-/

http://elektrokola.na1.cz/baterie.html

mil2house : Kolik km jsi za ty dva roky už najel ? A kolik cyklů cca ? Máš to změřený,třeba pokud máš na kole computer,či hodnoty prům rychlosti,dojezdu atd ? Dík ;-)

PS : Nikdo tady nic nezatracuje,jen dabatujeme o výhodách a nevýhodách a jak sám píšeš,cena je zatím lehce řečeno OUT.... :wink:

Re: Akumoto

10 kvě 2012, 13:26

Cykly nelze změřit, je to od úplného vybití po úplné nabití. Ale nabíjíme kdykoliv, né z plna do prázdna. Dohromady jsem najezdil na skutrech cca 20 000 km. na tomhle s LiFePO4 2. sezónu a cca 7000 km s odběrem ve špičce 5kW. Tj. 48V 110A.

No mám to trochu vyladěný. :) Ten zátah při čerstvým nabití je prostě úžasný! ;)

Re: Akumoto

10 kvě 2012, 13:34

Já tu baterku u SilverGo nabíjím v létě po cca 45 - 50 km. V zimě sem jí nabíjel po 30 km. Ne proto, že by byla už vyšťavená, ale proto, abych si byl jistý, že při další jízdě bude v pohodě šlapat. Ono se totiž mockrát stane, že nakonec to není pouze cesta do práce a zpět. Po práci to protáhnu ještě třeba k mamče, což sem původně neplánoval apod., tak aby se to nevyšťavilo. Že bych to někdy úplně vybil se mi nestalo, páč si to furt po nabití na tachu vymažu a tak se mi zase měří najeté km tj. furt si tohle hlídám 8)

Re: Akumoto

10 kvě 2012, 13:53

Tyhle baterky lze nabíjet kdykoliv, ani nemusí být do plna. O správné nabití se stará BMS. Radši častěji, než kdyby měla být ponechána prázdná! Nemají "paměťový efekt".

Re: Akumoto

10 kvě 2012, 21:10

Ptal sem se na ekolo ohledně dobíjení a bylo mi odpovězeno toto:

Antonín Sedlák, 3. října 2011 11:31

Dobrý den, určitě to není hloupá otázka, ale důležitý dotaz. Rozhodně je pro životnost a kapacitu baterie lepší, pokud je dobíjena v celých cyklech, tzn. vyjezdit co nejvíce( ne úplně "do mrtva") a poté ji nabít do plna. Ve vašem případě, pokud nejezdíte ještě mimo jízdy do práce, bych dobíjel až po příjezdu domů nebo až po dvou jízdách. Baterie vydrží cca 35-55 km na jednou nabití.

viz.
http://ekolo.cz/silvergo-d1

Jak říkám, úplně sem to nikdy nevybil, páč si to dost hlídám. Vidět, že se blíží úplný vybití, vypnul bych motor a domů to došlapal vlastnonožně :D

11.5. edit:
Je to asi jako když si na normálním kole naložíš nějaký zadní brašny.... :wink: Tím chci říct, že to nijak zvlášť těžký není, protože to není jako nějaký takovýto kekel:
http://www.kupsikola.cz/worker-kigali-detail_570
Ten totiž váží sám o sobě s baterií 45 kg. :mrgreen: Tedy jednou tak těžký než moje SilverGo 8)
Jediný, o co je vlastně SilverGo těžší než normální skládačka, je váha baterie - 3,1kg + váha motorku v zadním kole a ten váží 2,85 kg, takže fakt jako když si na kolo dáš zadní brašny s nějakým 6 kg nákladem. Nic dalšího to kolo nebrzdí. 8)
Naposledy upravil KYBLOS dne 17 lis 2013, 15:19, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Akumoto

17 kvě 2012, 17:58

Dneska jsem v Olomouci videl holcinu na Akumoto. Byla cervena, vice jsem si nestacil vsimnout. Ozve se majitelka? :)

Re: Akumoto

18 kvě 2012, 09:12

No jen ktem baterkam a elektro skutru u me to je asi takto. Mam A600/L85 baterky jsou zatim v pohode, ale jde oto, ze nikdo nevi kolik v celku vydrzi a tedy, kdyz vezmu, ze nove stoji cca 20tis tak mam 20tis na benzin po x let zivotnosti baterek odhad je cca 6 let, ale uz ted uvidime ze olovo vydrzi tak 1,5 roku to uz je vyzkouseny a stoji kolem 3-5 tis. Ja najezdim cca 14tis za 6 let (do prace a po meste dal se stejne jet neda) tak to mam 140* cca 16kc/100km +20000kc= 22240kc a klasicky skutr 140* 3,5l/100km*40kc/l = 19600kc nepocital jsem udrzbu, ale podle tohoto hodne hrubeho vypoctu je videt kolik to je a to uz vubec neresim klasicky skkutr cca 30-40tis a elektro 60tis (da se to brat jako naklady na udrzbu). Obrazek si otom udelej te sami. Ja jsem, ale z elektrikou spokojen je to tichy a nesmrdi to, ale ta maximalka 45 je dost na ... .Je to hord 50tka. Jen doufam ze ty baterky vydrzej aspon tech 6 let.

Re: Akumoto

18 kvě 2012, 10:13

A pro některý je to Aprilia :mrgreen: Jo a žere 5l/100km viz. popis co je v tý tabulce inzerátu :D
http://motorky.yauto.cz/aprilia-akumoto ... 64020.html
Naposledy upravil KYBLOS dne 18 kvě 2012, 10:33, celkově upraveno 1

Re: Akumoto

18 kvě 2012, 10:46

No, má tam blbost v popisu s tou 50kou. Ale "Aprilia" je to proto, že jaksi s Akumotem v nabídce výrobců nepočítají. :)

Jinak tam by se měly vejít LiFePO4 48V/40Ah baterie, dát balancer a máte motorku na dlouho. Možná by to chtělo ještě snížit cenu, přeci jen, baterie stojí cca 20 000Kč.

Re: Akumoto

18 kvě 2012, 11:11

Tak je tam na výběr - Ostatní, ale v poho :mrgreen:

Re: Akumoto

18 kvě 2012, 12:41

Je to je krasnej inzerat :-) a jeste je super jak pise kremikove akumulatory :-) proc tam nenapsal oloveny aby tomu vsichni rozumeli a komu mohl rovnou napsat nove jsou za cenu xy. Taky je uzasny jak pise otom cipovani to je taky nesmysl ten motor se pri napeti 50 V proste tocit vic nebude :-). Uz mame otestovanej provoz tusim na 60-65V a rychlost se zvedla tak o 10km/h ale 70km/h to je vysnene, jedine ze by zvednul napeti a prekopal RJ.

Re: Akumoto

12 črc 2012, 10:26

zdar borci, pred lety jsme se tu dohadovali, jak vam dlouho ty vase baterky vydrzej a ted uz by podle meho mohl byt cas, kdy by mohli zacit prvni odchazet, tak jak jste na tom, pochlubte se... Kdopak jezdi aspon 2 roky na puvodni baterce a nemel s ni problem?

Re: Akumoto

27 črc 2012, 21:15

Tak to by mě také zajímalo :wink: :?: :?:
Odeslat odpověď