Diskuze o skútrech s elektrickým pohonem.
Odeslat odpověď

Re: Akumoto

14 dub 2012, 17:26

Na bloku elektrického motoru a v technickém průkazu je uvedený nominální výkon, který u tohoto skútru Akumoto nebo Hanscraft ZQTD-690 je 1500W. Maximální (špičkový) výkon motoru jsou 3kW. Maximální proud dodávaný do cívek motoru je 45A, nominální napětí baterie je 48V.
Takže je vše v pořádku - slabší verze má motor o nominálním výkonu 800W.
Nejvíce informací o elektrických skútrech je na diskuzním fóru webu hybrid.cz

Re: Akumoto

14 dub 2012, 19:12

Díky moc ;-) to jsi mne uklidnil a po prostudování odkazu jsem se na sebe pěkně nasr... když jsem zjistil, že jsem si mohl pořídit tentýž skútr pod jiným názvem a o 8000 peněz levněji :-(

Re: Akumoto

05 kvě 2012, 11:56

Dneska jsem měl tu čest se projet na eletrónce a musím říct, že nic moc! Přišlo mi to strašně neohrabaný.. Přidáš trošičku, rozjede se to jak "šlak" a přitom to má maximálku 55 :D Možná to je tím, že byl skoro úplně novej, to nevím (210 km). Cenově vyjde určitě levněji, i šetří přírodu, to je fakt, ale benzín je benzín!

PS: Je to jenom můj názor, tak to berte s nadhledem. Zase tak špatný to není!

No v mém případě to vyjít levněji musí :D Výfuk, variátor, kity na zvětšení obsahu a další takové serepetičky na tom nejsou, a za které jsem utratil už celé jmění :D Ale stojí to za to! :wink:
Naposledy upravil KYBLOS dne 17 lis 2013, 15:15, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Akumoto

05 kvě 2012, 13:13

....a tu přírodu zase taky tolik nešetří.

Re: Akumoto

05 kvě 2012, 13:32

Jakto??

Re: Akumoto

05 kvě 2012, 14:07

na jakém tipu si jel
??

Re: Akumoto

05 kvě 2012, 14:11

Akumoto 600 myslím L85 Hard tam bylo někde napsaný, moc se v tom nevyznám..

Re: Akumoto

05 kvě 2012, 20:30

Jakto ? No třeba při výrobě baterek do skútra vznikne neekologický odpad a stejně tak se musí někde vyrábět elektřina,kterou to pak nabíjíš,takže se spaluje uhlí,štěpí jádro a nebo vyrábí solární panely,který taky nejsou "nejčistější"....

Re: Akumoto

05 kvě 2012, 21:28

To máš pravdu, ale když si to tak vezmeš, ve spalovacích motorech nemáš baterku? Co ropné rafinérie, jak vzniká benzín, k tomu se ještě potom v motoru spaluje a vznikají emise.. Něco na tom přece bude, ale i tak raději zůstanu u benzínu.. :twisted: :D

Re: Akumoto

09 kvě 2012, 19:17

za mě po další zkušenosti s aku skútrem akumoto opět vyhrává aku kolo. máte někdo podobné porovnání? měl jsem na den půjčené kolo s akumulátorem a to je radost, podle mě splní stejné očekávání jako skútr, je to lehké, malé, rychlé atd.

Re: Akumoto

09 kvě 2012, 20:20

Souhlas. Kolo hodím do auta, když si ho potřebuju někam převést. Je lehčí - tahám ho do prvního patra, páč nemám výtah a moje SilverGo je celkem skladný, takže mi ani nikde nepřekáží apod. Najeto mám už 1400 km a furt mě to baví :D

Re: Akumoto

09 kvě 2012, 20:38

Jsem celkově pro elektrovozidla, nedávno jsem na zkoušku koupil elektrokolo Guewer Cross a neskutečné přakvapení.Jsem zvyklý jezdit na kole, ale co dokáže 250W motor, tak smekám klobouk.Po rovině bez šlapání cca 26 km/h, s příšlapem přes 30, z mírného kopce až 42 km/h, do prudkých kopců s maximální pomocí motoru kolem 20 km/h na asfaltu, dojezd jsem zkoušel zatím pouze čistě na elektriku 30 km a kolo stále jelo a ukazovalo 2 diody ze tří. Velice dobře si vede i v terénu, kde jsem vyjel takové stoupání, že s normálním horským kolem se nechytám.Mohu taktéž vřele doporučit, baví mě to čím dál víc, že už jsem pěkně dlouho nesedl na skutra.

Re: Akumoto

10 kvě 2012, 07:44

Hehe,schodou okolností jsem po elektrokole minulý týden taky koukal.....Na netu za něco kolem 27k a na inzerát jsem na zánovní,jen bez nabíječky kterou údajně rozkousal pes - narazil za 10k....nabíječka stojí kolem litru...ale na můj dotaz zda je kolo někde k vidění už nikdo nereagoval,tak nejspíš prodáno. Bylo to skládací kolo s váhou 21,5 kg,což je super. Ty levný těžký za 10k mají kolem 40 kg a to už je sakra rozdíl.
Jinak kamarád co pracuje tady na ZPČ univerzitě,má doma teď el. kolobrndu co tam testujou s výkonem 1 kW !! a moc si to vychvaluje,mě trochu odrazuje pohodlí,že se na ni musí stát....Nabízel mi půjčení,tak si to někdy zajdu alespoň zkusit....

http://www.hybrid.cz/zcu-v-plzni-elektr ... -kolobezka

....to už je skoro na založení vlastního topicu o elektrokolech,ať to tady neplevelíme. )))

Re: Akumoto

10 kvě 2012, 09:06

Jen pro upřesnění elektrokol ( nových, protože u těch starších to ještě nebylo upřesněno ) a jejich rychlosti, která je na českých silnicích povolena dle legislativy:
http://ekolo.cz/legislativa-okolo-elektrokol
Mé kolo je už pod touhle legislativou, takže po rovině ani při plně nabité baterii nedosáhne rychlost vyšší než 25 km/hod. Co u mého SilverGo ještě není omezeno je toto:
Dopomoc elektromotoru může být aktivována pouze při aktivním šlapání, akcelerátor může elektrokolo uvést pouze do rychlosti 6 km/h z klidového stavu (viz norma EPAC níže, v případě šlapání může být jeho výkon až do maximální asistované rychlosti).
Já koupil ještě SilverGo bez tohoto omezení, takže mě pojede s použitím pouze dopomoci bez šlapání přes 20 km/hod. Což se ovšem podepíše na kratším dojezdu, protože to samozřejmě sežere baterii rychleji. Já dopomoc nepoužívám ani na rozjezd atd... takže u mě je to stejně vypnuto. Starší el. kola jely tedy i víc než 25 km/hod. a teď pod legislativou už tuhle rychlost nepřekročí - myslím na rovině. Pokud tedy jde o kola, která splňují legislativu a tudíž smějí na české silnice. Z kopce to samo jede rychleji :wink: Mě rychlost, kterou se to kolo pohybuje bohatě stačí a myslím si, že není bezpečné, aby třeba nějaká důchodkyně, či dítě jeli po městě po stezkách mezi chodci atd.. rychlostí např. 35 km/hod. Což určitě 500W ( neschválená ) el. kola určitě umí. Průměrnou rychlost mám 20 km/hod. a pohoda. To co píšou na stránkách http://www.ekolo.cz, že průměrná rychlost je 29 km/hod u SilverGo je nesmysl. Prý to měří GPS atd. ale určitě 90% jejich měřeného úseku je z kopce, protože to vám každý majitel aspoň nového SilverGo řekne, že to je nemožný údaj... Bavil sem se o tom s panem Ditrichem, což je vedení spol. Ekolo a on to různě hájí, ale i jejich servisák odsouhlasí mimo dosah pana Ditricha, že je to blbost. Pokud by někdo vyrobil jiné téma o elektrokolech, tak můj příspěvek samo přesuňte tam :wink:

No není zač 8) Ono ani nejde o to jestli se tím chlubí, či nechlubí, ale jak to není schválené pro provoz na českých silnicích, tak až někdo někoho na takovém kole např. někde srazí atd.. tak majitel takovýho kola nejspíš bude platit pokutu, škodu na vozidle atd.., protože vlastně nemá co dělat na silnici. To je důvod, proč já chtěl něco co schválené je. Mám to i na rámu uvedeno viz.
http://kyblos.rajce.idnes.cz/2.10.11_Mo ... ek_018.jpg
No a kdyby si někdo pořídil, což taky jde, el. kolo s motorem 500W, možná se dá sehnat i silnější 1000W apod., tak to už určitě " zatím " není schválené. Možná do budoucna bude, ale zatím není a když do budoucna bude, tak určitě tam bude omezení max. rychlosti na těch 25 km/hod., takže to bude jen silné do kopce atd., ale pojede to stejnou rychlostí. 8)
Naposledy upravil KYBLOS dne 17 lis 2013, 15:17, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Akumoto

10 kvě 2012, 12:06

Ohledně omezení v podobě legislativy vím. ;-)
Taky se dost zapomíná na cenu baterií a docela by mě osobně zajímala REÁLNÁ životnost/nájezd takové baterie. Přece jen třeba po 10 000 km kupovat novou baterii za 10 000 kč,jsme rázem na ceně koruny za kilometr.....a jediná výhoda potom oproti skútru se spotřebou kolem 2,5 litru je že je to bráno jako kolo a může se s tím prakticky všude,pokud nebudeme srovnávat rychlost,která je u takového kola prostě mimo. Všichni propagujou na kolik vyjde nabití baterie a tedy cca kč/km,ale to že třeba za 3-4 roky je po baterce a je potřeba koupit novou,už nikdo nikde nepíše a do nákladů na km jaksi nezahrnuje.....:/ Ale to je to samé jak u elektro skútru,takže nic nového.
Odeslat odpověď