Vlek za moto a elektrokolo

Diskuze o doplňcích a příslušenství. Pomoc s výběrem, rady a doporučení.

Vlek za moto a elektrokolo

Příspěvekod Miroslav Sedlmaier » 11 lis 2015, 09:01

Již delší dobu jsem si při toulkách naši krajinou říkal, kolik je krásných míst kam se člověk dostane obtížně pěšky a hlavně s velkou časovou a fyzickou náročností. Všude vyrostlo moře stezek i za naše peníze a tak proč si je taky neužít. Elektrokolo mi leželo v hlavě už několik let, až do jara, kdy jsem se poprvé pořádně svezl na výstavišti a bylo kolo Crussis Atland doma. S kolem jsem si užíval celou sezonu, kdy nás spolu od května do srpna spojilo více než 2tisíce km. Při plánu pořídit druhé kolo i pro moji partnerku jsem se chtěl ujistit, že mi určitě bude stačit druhé kolo rovněž s motorem v náboji zadního kola, což jsem "neměl" dělat. Po dnu stráveném v testovacím centru Haibike jsem pochopil, proč má cenu si citelně připlatit za středový motor. Jako nejzábavnější a nejlepší mi přišel motor Yamaha. S kolem už mám za měsíc a půl najeto kolem 800km a je to mazec. Nikdy bych elektrokolo nevyměnil za motorku, ale místo malého skútru na popojíždění bych ani nezaváhal. Na kole mám namontovaný chip se kterým se přípomoc odpojí až v 50 km/h což je už opravdu svižná cestovní rychlost.
Samotná myšlenka pořízení kola byla spojená se stavbou vleku, kterou se mi po letním pořizování nezbytných dílů a pár dlouhých podzimních večerech podařilo také přivést k životu. Rovněž počasí mi dovolilo ozkoušet zatím nedodělaný vlek, kterému schází mimo kvalitní povrchové úpravy,centrální stojan v přední části, dodělané osvětlení a pár dalších maličkostí.
Legislativně to je vlastně náš dobře známej Páv 41, který místo nástavbové korby nese držák/ky na kolo.
A co první dojem po ujetí 200km? S jedním kolem mám pocit, že při normální jízdě o vleku vlastně nevím. Citelná změna nastala pří naložení dvou kol, kdy při pomalé jízdě a manipulaci se budou muset kola vzájemně propojit, aby nedocházelo k rozdílnému kývání, což se potvrdilo při následné vzájemné fixaci.

Včera jsem zažil parádní výlet kolem Železné Rudy, kde jsem shodil kolo, vyjel na rozhlednu, která je nad sjezdovkami a potom navštívil Černé i Čertovo Jezero. Znovu nasadil kolo a vyrazil do Prášil, kde se během 8km cesty vstrmě vzhůru dostanete na nejvyšší rozhlednu na Šumavě zvanou Poledník. Byl to nášup, co se nechá užít v klídku za jedno odpoledne.
Až se mi podaří najít čas a dodělat vlek do finální podoby, tak se s Vámi podělím o další informace a podrobnější fotodokumentaci.

20151107_154317.jpg


20151107_154343.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Miroslav Sedlmaier

1000+
 
Reputace: 9
Příspěvky: 1015
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Klatovy
Skútr / moto: Klatovy 776 026 101, Burgman 650E K8+B 400 K5 dříve Foresight 250,Pantheon 125

Re: Vlek za moto a elektrokolo

Příspěvekod moto.joker » 11 lis 2015, 10:23

Jo, tak tohle se mi líbí. Už jsem nad tím uvažoval před lety, ale moje úvahy nikdy nedošly k realizaci.
Když jsem to někomu vyprávěl, tak mi bylo řečeno, že jsem magor. :twisted:
Jak je vidět, nejsem magor sám a to je dobře. :lol:

Míro: "Dobře ty!"
Jedu a kochám se ...
Bylo: Honda SCV Lead 100; Suzuki Burgman 250; Skyteam Cobra 125; Honda CB 900F Hornet; Honda Dylan 125; Yamaha N-Max 125; Yamaha X-Max 250; Yamaha YBR 125
Je: Honda Forza 350
Uživatelský avatar
moto.joker

1500+
 
Reputace: 325
Příspěvky: 1720
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Mnichovo Hradiště
Skútr / moto: Honda Forza 350

Re: Vlek za moto a elektrokolo

Příspěvekod HonzaR » 11 lis 2015, 10:41

Bomba. Zrovna v Prášilech jsem byl v létě, ale šlapat na Poledník v motohadrech jsem si odpustil... :D
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 219
Příspěvky: 1869
Registrován: 15 srp 2011, 11:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Suzuki V-Strom 800 /SE

Re: Vlek za moto a elektrokolo

Příspěvekod Miroslav Sedlmaier » 11 lis 2015, 11:09

No v motohardech bych mě jezdit na kole ani nenapadlo. Jezdím normálně sportovně oblečenej, jen si na sebe hodím reflexní bundu, kterou nechám v motorce a nikoho by ani nenapadlo jak jsem tam přijel, když mě potká na kole.
Jo role magora mi sedí a vůbec se jí nebráním :D
Uživatelský avatar
Miroslav Sedlmaier

1000+
 
Reputace: 9
Příspěvky: 1015
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Klatovy
Skútr / moto: Klatovy 776 026 101, Burgman 650E K8+B 400 K5 dříve Foresight 250,Pantheon 125

Re: Vlek za moto a elektrokolo

Příspěvekod Dándí » 11 lis 2015, 14:50

Na motohadry jsou tam milý Honzo KUFRY, každá slušnější motorka má dnes airbag, tempomat, zpátečku a kufry, ale ta verze PAV 21 S NÁSTAVBOU je :!: :!: BOMBA :!: :!: :lol: . Tam se teprve předpis kroutíííííííííí

Jinak Míro zdravím a dávám zajedna
Jezdím na pohodu, spíš pomalejš než rychle
Uživatelský avatar
Dándí

500+
 
Reputace: 382
Příspěvky: 744
Registrován: 24 úno 2010, 11:37
Bydliště: Praha 1
Skútr / moto: YAMAHA IronMax- Já, BlackMax- Kamča a SH 300 spolu
Tuning / úpravy: netunime - jezdíme. Jen občas něco poladíme

Re: Vlek za moto a elektrokolo

Příspěvekod HonzaR » 11 lis 2015, 15:57

Pánové, to je mi jasné, že motohardy odložíte do kufrů... :D Já to myslel v kontextu mého příspěvku, kdy jsem tenkrát sám sobě odpustil výšlap na Poledník, protože i kdybych se svléknul, šel bych ve slipech, tričku a kanadách. :wink:

Apropos - i to je důvod, proč zvažuji boční kufry 8)
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 219
Příspěvky: 1869
Registrován: 15 srp 2011, 11:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Suzuki V-Strom 800 /SE

Re: Vlek za moto a elektrokolo

Příspěvekod TomRaptor » 11 lis 2015, 19:26

S tím bych se bál jezdit... :shock:
Náklony, brzdy, váha, vítr, nebezpečné situace... To raději budu "jen" jezdit na motorce a kolo si odpustím...
Najeto Cyborg Zen 50 - 11.000 km, Piaggio X9 Amalfi 180 - 23.000 km, Yamaha Majesty 400 - 40.000 km, Ø 4,1 l/100 km
Klub http://www.SkutrPlus.cz
Uživatelský avatar
TomRaptor

250+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 297
Registrován: 03 dub 2010, 20:30
Bydliště: Teplice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 K5
Tuning / úpravy: Vyhřívané hefty a sedadla, USB a 12V zásuvka, boční brašny.

Re: Vlek za moto a elektrokolo

Příspěvekod BG650 » 14 lis 2015, 20:06

Jo, tak to kolo je fakt bomba. Taky jsem to pořídil a nadávám si, že jsem to neudělal už dávno. Nechal jsem to namontovat do svého horáka do zadního kola, bo jsem chtěl zachovat původní převody a dobře jsem udělal. Žena pořídila elektroskládačku a taktéž super. Je to nový trend a pokud trochu klesne cena, asi se i dost rozšíří. Ten přívěs je taky zajímavý ale my to vozíme v plechovce :wink:.
Uživatelský avatar
BG650

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 402
Registrován: 27 lis 2007, 17:57
Bydliště: Lety u Dobřichovic
Skútr / moto: B 650, X9 250,ČZ 175,KLR 600 602371312

Re: Vlek za moto a elektrokolo

Příspěvekod Miroslav Sedlmaier » 16 lis 2015, 09:06

No je to jak píše Pavel opravdu perfektní a zábavná věc nejen na výlety. Jinak ceny zatím asi klesat moc nebudou a naopak Haibike, což je jednička na trhu zvedl ceny, protože o kola je ohromný zájem. Modelová řada pro rok 2016 začíná už dnes být vyprodaná a během jara nebude co prodávat. Určitě je i mnoho jiných značek, ale opravdu doporučuji si nejdříve osedlat různé druhy pohonů, než začnete utrácet a dáte na řeči obchodníků. Osobně vlastním jak kolo s motorem v náboji , tak středový pohon a oboje má své klady a zápory, což by bylo na trochu obsáhlejší článek. Každopádně se můžeme Pavle domluvit a něco společně podniknout :D
Uživatelský avatar
Miroslav Sedlmaier

1000+
 
Reputace: 9
Příspěvky: 1015
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Klatovy
Skútr / moto: Klatovy 776 026 101, Burgman 650E K8+B 400 K5 dříve Foresight 250,Pantheon 125

Re: Vlek za moto a elektrokolo

Příspěvekod Baharis » 16 lis 2015, 09:50

Také jsem minulý týden objednal elektrokola. Jsem při zemi, vybral jsem našeho výrobce Leader Fox, modelovou řadu 2016. Moje bude do týdne, pro manželku se bude vyrábět 24.1.16 Neskutečně mě zklamal veletrh Sport Life minulý víkend v Brně. Oproti létům kdy to byla výstava spojená s jachtingem (před cca pěti sedmi lety) tam bylo naprosté ho.no.
Vzhledem k našemu věku a velmi nárazovému využití to považuji za hodně přínosné a cenově optimální. Teď už nám kopečky nebudou vadit. :lol:

Vozík se mě moc líbí, jenomže manželka se mě na skůtra vůbec neposadí, takže smolík. Bylo by to hezké si vyjet skůtrem na zajímavou destinaci někam do okolí a pak se projet na kole.... :cry:
Uživatelský avatar
Baharis

100+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 138
Registrován: 08 črc 2015, 18:31
Bydliště: Lužice u Hodonína
Skútr / moto: PIAGGIO Beverly 200
Tuning / úpravy: Variátor Malossi, laděno na brzdě, vysoký plexi štít, komplet LED,

Re: Vlek za moto a elektrokolo

Příspěvekod TUNER » 19 lis 2015, 10:15

Šumava super,byl jsem tam na začátku listopadu a počasí parádní včetně výšlapu na Javor,Svaroh a další kopce. Jedna elektrika jela s náma,bohužel kousek pod vrcholem Javoru došla baterka a pak je to celkem peklo,tu váhu tahat nohama. To samé v terénu kde je váha na obtíž. Určitě je to super věc pro lidi co moc nejezdí,na kterou si doufám ještě hodně dlouho počkám a dokud to půjde,budu se snažit jezdit bez pomoci co nejdéle. Nicméně je fakt pecka jak Haibike chytil příležitost za pačesy a vrhnul se na elektrifikaci. Pro mě to jsou ale stále těžká kola s malým dojezdem.
Apropo,ten "chip" na vyšší rychlost jsi viděl na vlastní oči nebo ?? Na elektrice co máme doma,stačí ve skrytém menu nastavit hodnotu při které přestane motor pomáhat,takže jsem tam naladil asi 45 km/h. Jde mi o to zda to nelze podobně a netahají tak jen z lidí peníze. ;-)
Jinak pávík parádní,kolikrát nevim co dřív,jestli kolo,skútr,tahle kombinace je dokonalá ;-)
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Vlek za moto a elektrokolo

Příspěvekod Miroslav Sedlmaier » 20 lis 2015, 10:15

Na druhém kole, které mám doma s nábojovým motorem jde upravit rovněž maximální rychlost přípomoci do 45km/h, ale v reálu to pomáhá stejně jen do cca 30km/h. A hlavně u nábojového pohonu se nejedná o přípomoc, ale o regulérní motor, kterému měníš jen jeho výkon pomocí napětí. V reálu to znamená, že dáš-li maximální výkon, kdy kolo pojede samo bez pomoci po rovině zhruba 28km/h a ty budeš chtít jet rychlostí třeba 35km/h, tak už motor vůbec nepomáhá, neboť si díky překonané volnoběžce jede svou ve středu náboje. Člověk pak nejede na elektrokole, ale na proklatě těžké potvoře jejíž váhu táhne úplně sám. A tady je ta zásadní výhoda středového motoru, kdy přípomoc vzhledem k vložené energii je díky nastavené velikosti stále konstantní bez ohledu na rychlost. Torzní snímač a další senzory neustále vyhodnocují a "přemýšlí" jak přesně vynaložit s vaší a vloženou energií.
U elektrokol s motorem Ymaha je třeba opravdu vsunout jednotku, kterou spouštíte volným tlačítkem na ovladači co je připraven na osvětlení a tím aktivujete chip, který zkresluje údaje pro řídící jednotku. V reálu je to poznat i na průměrné rychlosti, která je pak maximálně 23km/h což je totální blbost.
Co se týká dojezdu, tak u Haibike je dojezd snadno čitelný a člověk může kalkulovat. Při každé změně přípomoci se automaticky přepočte, tudíž člověka stav aku nebo-li dojez v km nepřekvapí.
Elektrokolo si musí člověk reálně ozkoušet a pak může hodnotit. V mém okruhu ho začínají užívat lidé, kteří jsou aktivní sportovci a nemá to co dělat s věkem a leností. Já sám jsem terčem posměšků, že jezdím na motorce, kde za sebou tahám elektrokolo a když přijedu domů tak si jdu zaběhat 10-15km :D Zní to jako blbost, ale to co já jsem schopnej si užít na kole nikdy ten upocenej a zadejchanej cyklista nemůže na klasickém kole poznat a tím nechci nikoho urazit :wink:
K váze napíšu asi jen to, že když si dám minimální přípomoc, tak je to srovnatelné s jízdou na velmi lehkém klasickém kole a dojezd činní zhruba 160km. Váhu pak pozná asi jen člověk co jezdí nějaké extrémnější záležitost a ne já jako běžný turista na stezce.
Uživatelský avatar
Miroslav Sedlmaier

1000+
 
Reputace: 9
Příspěvky: 1015
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Klatovy
Skútr / moto: Klatovy 776 026 101, Burgman 650E K8+B 400 K5 dříve Foresight 250,Pantheon 125

Re: Vlek za moto a elektrokolo

Příspěvekod Baharis » 20 lis 2015, 11:27

Nedalo mě to a šel jsem zvážit stávající kolo Kellys, řekněme střední cenové kategorie. Dělá to 16,5 kg.
Kolo Leader Fox, opět se pohybuji někde uprostřed nabídky, deklaruje na stránkách 20 kg, převážím jak dojde. Když vezmu to že mám cca 15 kg nadváhu, je to naprosto zanedbatelné. :twisted:

Je to jak píšeš. Ale tu "výhodu" že na plný výkon to je v podstatě moped, to bych asi nechtěl. Mám objednané se zadním motorem a CHCI (potřebuji) šlapat. Když nechci, vezmu skůtříka. To má logiku, ne? :wink:
Už je na prodejně, v pondělí si pro ně zajdu. :lol:
Uživatelský avatar
Baharis

100+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 138
Registrován: 08 črc 2015, 18:31
Bydliště: Lužice u Hodonína
Skútr / moto: PIAGGIO Beverly 200
Tuning / úpravy: Variátor Malossi, laděno na brzdě, vysoký plexi štít, komplet LED,

Re: Vlek za moto a elektrokolo

Příspěvekod Miroslav Sedlmaier » 20 lis 2015, 12:16

Šlapání se každopádně nemusíš zbavit u nábojového pohonu kola, jen jsi omezen nastavenou přípomocí a v tom rozhraní rychlosti se musíš pohybovat. Je to jako když by si zařadil rychlost a dal ruční plyn. Pak můžeš jen vlastní silou pomoci a ulehčit svoji pomocí a o trochu zvednout rychlost což mi moc nevyhovuje, když jedu na výlet, ale do práce, kdy jsem ráno ospalej beru kolo s motorem v náboji a nechám se odvézt :D Když by si jel s někým, kdo má klasické kolo a držel jeho tempo, tak by se s přípomocí na displeji upřepínal, aby si jednou nejel rychleji a podruhé zas nestíhal ...
Uživatelský avatar
Miroslav Sedlmaier

1000+
 
Reputace: 9
Příspěvky: 1015
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Klatovy
Skútr / moto: Klatovy 776 026 101, Burgman 650E K8+B 400 K5 dříve Foresight 250,Pantheon 125

Re: Vlek za moto a elektrokolo

Příspěvekod mirsil » 22 lis 2015, 14:26

Miro dobrý nápad s vlekem, kdo tě aspoň trochu zná, tak ví že tyhle věci máš dokonale vymyšlené i provedené, klobouk dolů :wink: . A to kolo se středovým pohonem, tak to je opravdu špičková technická lahůdka pro fajnšmekry, trochu také sleduji, kam se ubírá vývoj, ale spíš z technické zvědavosti a zájmu o cykloturistiku. ALE není to nic pro pravověrné cyklisty, protože nám nejde primárně o to někam dojet, ale o to dojet tam vlastními silami. To je potom droga na celý život :D. Když jsem před časem zkoušel ekolo, tak jediným mým pocitem a výsledem byla větší rychlost a delší dojezd při vynaložení stejné námahy, protože samozřejmě i na ekole ze mě vylezl stejný výkon podle aktuální fyzičky, jinak by mě to nebavilo, takže nepodstatný zisk :wink:. Když jsem se opovážil zasondovat aspoň u ženy, se kterou máme cykloturistiku jako společného koníčka, tak mi naštvaně odsekla, že ještě není žádná stará baba aby na to šlapání nestačila sama :lol: :lol: :lol: . Tož asi tak :wink:
Profil motorkari.cz / Montážní návody / Rajče / Youtube / 739 226 818 WhatsApp Mirek
Uživatelský avatar
mirsil

1500+
 
Reputace: 222
Příspěvky: 1832
Registrován: 24 úno 2008, 08:07
Bydliště: Zahnašovice ZL
Skútr / moto: SB 650 K9 exe. Do 11/2011 Malaguti Madison 150
Tuning / úpravy: V profilu motorkari.cz


Zpět na Doplňky a příslušenství

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků