Ahoj,
taky jsem jednu dobu řešil vozík za motorku - nakonec byla moje peněženka proti
Kontaktoval jsem firmu Kobras, která dělá vozíky UNI-PAV a přikládám něco
z naší korepondence:
1) Za co ho na motocykl připojit? Nabízíte i nějaká přípojná zařízení ze
strany motocyklu?
Odpověď: Připojení k motocyklu je
individuální a řeší se formou přestavby motocyklu, kdy se vytvoří
připojovací bod pro spojení. Toto může udělat naše dílna. Je k tomu třeba
souhlas výrobce nebo dovozce motocyklu.
2) Jak je to s homologací pro provoz na pozemních komunikacích? Jde mi
hlavně o ČR a celou Evropu.
Odpověď: Přívěs je schválen a má TP. Součástí přívěsu a schválení je i
spojovací díl tažného zařízení.
3) Registruje se jako samostatný přívěs (samostatná SPZ) nebo jako
příslušenství motocyklu (SPZ shodná s motocyklem - stejný zpúsob užíval PAV40)?
Odpověď: Ano má vlastní RZ
Mě osobně zajímala spíš ta právní stránka užívání přívěsu, tažné bych si klidně
i vyrobil sám. Z právního hlediska je důležité, aby vydal k přestavbě (tj. přidání
tažného zařízení) povolení výrobce nebo dovozce motocyklu - pokud chceš jít
legální cestou.
A nebo mít víc odvahy, neřešit to a jezdit
Pak se ale nesmíš dostat do nějaké
dopravní nehody, to by pojišťovny jakékoliv legislativní nesrovnalosti milerády
využily k prospěchu svému ...
Tak snad Ti to trochu pomohlo, motojízdě zdar!