Diskuze o doplňcích a příslušenství. Pomoc s výběrem, rady a doporučení.
Odeslat odpověď

Re: Přídavná světla

01 lis 2016, 16:26

docela to dává smysl - zrovna včera jsem potkal holku na skútru, která dávala přednost a stála ke mně bokem. bylo šero a z mýho úhlu skoro nebylo vidět, že tam někdo vůbec je.

Re: Přídavná světla

01 lis 2016, 18:31

Dalas píše:Jako, že jsem si to zavařil tím, že jsem jel po hlavní? :D Možná ten nákres není detailně propracovaný-nejsem grafik :mrgreen: ale není to jako nájezd na dálnici apod, ale normální T křižovatka, malinko "protáhlejší", ale s tím, že řidič z vedlejší musí-měl by přibrzdit a víc se porozhlédnout, jestli opravdu něco nejede. Možnosti jsou: bud mě přehlídl (kvůli neviditelnosti skútru), nebo nebyl odtadyma a myslel si, že má přednost zprava a nevšiml si značky, nebo byl lízlý-zfetovaný. Prostě jel, aniž by zpomalil a zjistoval jestli má volno..profrčel to jak kdyby byl bůh silnice. Nastěstí to bylo ojedinělé, ale i tak mě to zneklidnilo, ohledně boční viditelnosti skútru. Auta jsou sice na tom podobně, ale tam by to odnesl jen nějaký případně ťukanec, ale na skútru by to mohlo dopadnout daleko hůř.

===
Nikdo nezpochybňuje právní stav věci. Jen jsem tě upozornil, že na dvoukolce bývají následky střetu horší a proto je dobré myslet i za jiné řidiče. Jednou z typických situací je pohyb v mrtvé úhlu, kdy musíš počítat s chybou řidiče plechovky. Pokud s tím nepočítáš, vystavuješ se problému ač si jej nezavinil. Rozmlácenej v nemocnici, či na vozejku, můžeš 100x říkat, že někdo jinej byl blxxc. Už ti to nepomůže.

Pokud nebudeš počítat s chybami jiných vystavuješ se vyššímu riziku a následky krizové situace si ponese ty sám. A o tom proč ten řidič udělal chybu budeš moci teoretizovat do nekonečna od: arogantní blbec, ... po, .... starý dement.

Re: Přídavná světla

01 lis 2016, 19:07

Co třeba totok.Tak jsem to kdysi řešil já.http://www.rajce.net/f1111534818 Tu samou pozičku jsem měl i vpředu.Spínáno se světly.To samé budu v zimě dělat i na Xcitingu.

Re: Přídavná světla

01 lis 2016, 22:07

Opravdu to mohlo být jak píše JardaB - mrtvý úhel. A to by ti žádný světýlka stejně nepomohly. Kdysi se mi to stalo v autě a taky mě to docela vyplašilo. Tenkrát by to byla moje vina, protože jsem se připojoval do průběžnýho pruhu, a to dokonce i přesto, že jsem opravdu poctivě sledoval zpětné zrcátko a připojovacím pruhem jsem jel dostatečně dlouho. Když obě ty auta udržují konstatní rychlost, tak to jedno jede prostě pořád v mrtvém úhlu. Opravdu chce si na to dávat pozor.

Do přidělávání různých světel bych se opravdu nepouštěl. Už jen kvůli buzeraci, která je v současnosti na STK. Zkusil bych nějaké reflexní pásky, které jdou snadno sundat. Mrkni jak to pořešil g@briel...

Re: Přídavná světla

01 lis 2016, 23:02

dej si na skútra co chceš,ale já bych světla nepřidělával . . . koukni sem helmy-oble-eni-f59/reflexni-vesta-t13279-75.html#p306462 ke konci jsem trochu spamoval vlákno o vestě,ale myslím,že to tam taky patří

Re: Přídavná světla

02 lis 2016, 00:28

JardaB: vzdyt jsem psal, ze si davam i pozor na ty, kteri jedou po vedlejsi..zkus si to prosim znovu precist ;-) Kdybych si pozor nedaval, tak bych mozna ani nenapsal tyhle prispevky. Navic ja, jezdim vseobecne pomalejc, tim mam vic casu na vyhodnoceni ruznych potencionalnich nebezpeci v silnicnim provozu a jako bonus, se muzu i vic kochat 8) Ale samozrejme uplne dokonaly nejsem a stat se muze i presto neco a proto bych rad co nejvic eliminoval to, kde ja osobne vidim ruzne "nedostatky".

Re: Přídavná světla

02 lis 2016, 11:00

JardaB píše:Nikdo nezpochybňuje právní stav věci. Jen jsem tě upozornil, že na dvoukolce bývají následky střetu horší a proto je dobré myslet i za jiné řidiče. Jednou z typických situací je pohyb v mrtvé úhlu, kdy musíš počítat s chybou řidiče plechovky. Pokud s tím nepočítáš, vystavuješ se problému ač si jej nezavinil. Rozmlácenej v nemocnici, či na vozejku, můžeš 100x říkat, že někdo jinej byl blxxc. Už ti to nepomůže.
Pokud nebudeš počítat s chybami jiných vystavuješ se vyššímu riziku a následky krizové situace si ponese ty sám. A o tom proč ten řidič udělal chybu budeš moci teoretizovat do nekonečna od: arogantní blbec, ... po, .... starý dement.

Správne zhrnutie od JardaB a doplním len graficky načo si máme dávať najviac pozor.
Nehody.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Přídavná světla

02 lis 2016, 15:48

Když se forester koukneš na YT, což se už určitě koukla spousta z nás, na různé motocrash, tak tyhle ty "konfliktní situace" jsou tam jak přes kopírák. Hlavní důvod? -nepřiměřená rychlost. Ano,stát se může i když se motocyklista nebo plechovkář snaží sebevíc předvídat a je mu to prd platné. Ale takových nehod není mnoho a nejsou tak fatální. Ale to už patří do jiného vlákna.

Re: Přídavná světla

03 lis 2016, 11:54

Jen k tomu mrtvému úhlu a připojování se do průběžného pruhu, což platí pro přejíždění z pruhu do pruhu kdykoli... Je to sice 23 let, co jsem při škole chodil do kursu řpB, nicméně doufám, že se to učí stále.
Učitel nám doslova vtloukal do hlav, že při přejíždění do vedlejšího pruhu se podíváme do zrcátka, OHLÉDNEME (stačí mrknout na zlomek vteřiny), a teprve potom přejedem. Tím se eliminuje mrtvý úhel.
Vyžadoval to i komisař u zkoušky, a pokud to někdo neudělal, vyhodil ho. Ten zvyk mi zůstal dodnes, a jakkoli to vypadá neuroticky, v jednom ze stovek ohlédnutí tam fakt jede něco, co v zrcátku nebylo, ačkoli jsem koukal pečlivě a několikrát.

Re: Přídavná světla

03 lis 2016, 13:36

Jednou mne vezla v autě slečna, co se opravdu pořád ohlížela. A nebylo to na zlomek vteřiny, to ani nejde. Jak já se tenkrát na té dálnici bál!!! To už nikdy nechci zažít. Dívám se do zrcátka pořádně, do vnitřního i do vnějšího. Proto tam jsou, aby se koukalo stále dopředu, aspoň periferně. Může vyběhnout zvíře, v horším případě člověk, spadnout nějaký náklad... Neotáčel bych se ani za zlaté prase. Je pravdou, že v zrcátku se dá něco přehlédnout, ale proto koukám do zrcátka i když nechci předjíždět ani odbočovat. Prostě je dobré vědět, jestli se na mne někdo lepí nebo mám za sebou volno. Mít prostě přehled. Platí to na moto i v autě. A přejíždění do vedlejšího pruhu pomalu, s blinkrem, v klidu. Pak má i potenciálně ohrožené vozidlo šanci vytroubit mne nebo v rámci možností uhnout nebo jinak odvrátit kolizi. Prostě to tam neposlat bez blinkru a jako prase, pak je přehlídnutí fatální.
Odeslat odpověď