Diskuze o doplňcích a příslušenství. Pomoc s výběrem, rady a doporučení.
09 říj 2016, 16:58
Winterwolf: není to jen nabíječka z Lidlu. . . udělal mi to i CTEK když jsem měl 50ccm Yamahu Neos
edit: ale kolik měla baterka nevím,nabíječka začala cyklus a po čase přestala nabíjet a zahlásila chybu
edit2: mám tuhle
http://www.perfektshop.cz/product/nabij ... 0ah-25929/Odesláno z mého SM-N910C pomocí Tapatalk
09 říj 2016, 17:13
Ale to je vlastnost této nabíječky (a asi i jiných). Vybitá baterka není totéž co hluboce vybitá, kde už nejspíš nastala sulfatace desek. Tahle nabíječka navíc automaticky rozezná 6V a 12V baterku, ale ta musí mít nějaké svoje minimální napětí, jinak rozpozná kulový. Když už teda vybijete baterku tak, že má skoro 0V, tak je potřeba se nejdřív pokusit na ní zvednout napětí buďto "hloupou" trafonabíječkou, nebo možná lépe zdrojem s regulací proudu. Jakmile napětí bude dejme tomu 4V / 10V, pak by se talo lidlovská měla chytnout.
09 říj 2016, 20:16
Ta lidlovska se chytne jakmile baterka ma vic jak 3,8V. Ale to podle mě není úplně vybitá baterka.
10 říj 2016, 07:14
3,8 je myslím málo. Mě se nechytla ani při 7 voltech,taky bylo potřeba napojit jinou,nabitou baterii a až pak nabíjet případně jak je zde psáno,připojit "hloupou" nabíječku.
10 říj 2016, 15:57
no tak to píšou v manuálu,ale je pravda, že nechtěla nabíjet ani když na baterce bylo 5,2V
17 říj 2016, 12:34
Ahoj, jelikož se věnuji modelům snad všeho a používám spoustu různých baterií, doporučuji investovat (stačí cca 1200-1600 kč) do nabíječky na všechny druhy baterií, co doma najdete. Nabíjecí proud až 5A je dnes už snad základ, stačí nastavit správný tip baterie a i vám ukáže, jak je na tom a kolik do ní nacpe.
Když je baterka na 0 nebo se jí blíží, stačí zvolit ,,blbé" (třeba NiMh) baterky, pustit na 15 min a pak dát správné. Já třeba nabil baterku jízdou z Tábora do Prahy. Nabíječka ji nevzala, vůbec, nastartoval jsem přes kabely z auta a frčel do Prahy. V Benešově mi už v pohodě nastartovala.
Třeba Imax B-6 umí všechny dostupné baterie a za je rozumné peníze. Osobně mám Hyperion, ta dává až 10A, ale to je za cca 3000,-Kč.
18 říj 2016, 08:39
Tak Lidlovská potřebuje 7,5V, aby začala nabíjet. Těch 3,8V předpokládám, že bude platit pro 6V baterky.
Takovou nabíječku, co popisuje Lada B mám z Hobbyking.com za cca 500 Kč, Turnigy Accucell-6. Akorát zdroj jsem si k ní musel vyrobit ze starýho PC zdroje, ale dá se i koupit hotovej napájecí adaptér za pár stovek.
18 říj 2016, 18:25
Hoši, to co popisujete, tedy napětí baterky pod 10,5 (spíše pod 11,0 V) to je pro baterie smrtelná záležitost ... o tom moc nemluvte a takovému vybití koukejte zamezit.
Naposledy upravil
JardaB dne 10 pro 2016, 15:27, celkově upraveno 1
10 pro 2016, 09:49
scypho píše:Tak ta Lidlova nabijacka je nepouzitelna. Bateria mala 12.2V, napojil som ju na lidlovu a ta do 2 min vypla s tym, ze bateria je plne nabita. Pozical som od kolegu CTEK MXS 5.0 a ta nabija uz 3hod v rezime 4. Rano pozriem ako to dopadlo a asi sa pojdem aj previezt Dnes bolo 9 stupnov.
Lidlova nabijacka pojde naspat (na reklamaciu).
Ja momentálne nemám nabíjačku z Lidlu ale jej obdobu ale viem že tá nabíjačka je AUTOMATICKÁ a je mi úplne jedno v akom režime pracuje.Podstatné je že keď po 3-4 mesiacoch idem naštartovať skútra tak úplne v pohode naštartuje a žiadny úbytok napätia nepozorujem.
Na to aby som stále pozoroval kontrolky či svietia alebo premeriaval napätie nepotrebujem automatickú nabíjačku ale vytiahnem klasickú a nechám ju tam 24h a je to.Ale mne sa nechce, tak som si kúpil automatickú a mám vystaráno.
Tak isto som nabíjal s tou istou nabíjačkou synove auto Opel Corsa keď bol 2 mesiace na služobke v Nemecku,kde je batéria od r.
2004 keď bolo auto kúpené a má tým pádom 12 rokov !!! Zapojil som ju na krokodílky a nechal som ju pracovať AUTOMATICKY.
Vy sa nevzrušujte nad tým či hneď alebo neskôr začne nabíjať a koľko tam ide.Každá automatická nabíjačka pracuje v cikloch nabíjania a vybíjania a tak simuluje režim nabíjania v skútru/aute.Nechcite aby vám tam tlačila čo sa do nej zmestí!
10 pro 2016, 15:38
Já nevím jestli sním či bdím. Ono je baterie a baterie ...
Nové typy baterií
musí mít nabíječky s maximem napětí někde nad 14,2-14,8. Nesmí začít plynovat !! jak bylo zvykem u klasických zaplavených baterií při napětí někde okolo 16,8V (nyní střílím od boku, může to být trochu jinak).
Pokud zapojíš aku typu GEL či GMC na klasickou nabíječku to tedy moc dobře neděláš. Zkracuječ jeho životnost a může to skončit výbuchem. Aku je totiž hermeticky uzavřen (na rozdíl od tzv. bezúdržbových klasických, kde je vývoji plynu připůsobena techologie a jsou tam pojistné ventily)
Naposledy upravil
JardaB dne 11 pro 2016, 19:44, celkově upraveno 1
10 pro 2016, 16:24
Zájemci si mohou přečíst toto
http://www.motola.cz/UserFiles/Diskuzni ... latory.pdf , kde jsou popsány různé typy akumulátorů. Určitě nejsem nijak kovaný v této oblasti, ale připadá mi logické, že každý akumulátor bude vybaven prvkem, který ho ochrání před "výbuchem", tj. bude mít buďto odvětrání (klasické "dolévací" kyselinové akumulátory), nebo v případě gelových či AGM aku to bude pojistný ventil nebo prostě "špuntíky" na článcích, které v případě velkého vnitřního tlaku vystřelí, ale nezpůsobí výbuch.
Mmch - baterie je něco jiného než akumulátor, i když se to v běžném hovoru používá a většina lidí ví, o co jde
11 pro 2016, 15:03
JardaB píše:Já nevím jesli sním či bdím. Ono je baterie a baterie ...
Nové typy baterií musí mít nabíječky s maximem napětí někde nad 14,2-14,8. Nesmí začít plynovat !! jak bylo zvykem u klasických zaplavených baterií při napětí někde okolo 16,8V (nyní střílím od boku, může to být trochu jinak).
Pokud zapojíš aku typu GEL či GMC na klasickou nabíječku to tedy moc dobře neděláš. Zkracuječ jeho životnost a může to skončit výbuchem. Aku je totiž hermeticky uzavřen (na rozdíl od tzv. bezúdržbových klasických, kde je vývoji plynu připůsobena techologie a jsou tam pojistné ventily)
A ako spozná môj 10 rokov starý skúter novú gélovú batériu? Upraví zázračne nabíjanie? Asi ťažko že...a pritom tej batérii sa v skútri nič nestane...
11 pro 2016, 17:23
Nepozná, jezdil jsem na "klasiku" a teď mám AGM. Všechno funguje, jak má. Vliv skůtru na konkrétní typ akumulátoru by se asi dokazoval dost těžko.
11 pro 2016, 19:48
duky5 píše:JardaB píše:Já nevím jesli sním či bdím. Ono je baterie a baterie ...
Nové typy baterií musí mít nabíječky s maximem napětí někde nad 14,2-14,8. Nesmí začít plynovat !! jak bylo zvykem u klasických zaplavených baterií při napětí někde okolo 16,8V (nyní střílím od boku, může to být trochu jinak).
Pokud zapojíš aku typu GEL či GMC na klasickou nabíječku to tedy moc dobře neděláš. Zkracuječ jeho životnost a může to skončit výbuchem. Aku je totiž hermeticky uzavřen (na rozdíl od tzv. bezúdržbových klasických, kde je vývoji plynu připůsobena techologie a jsou tam pojistné ventily)
A ako spozná môj 10 rokov starý skúter novú gélovú batériu? Upraví zázračne nabíjanie? Asi ťažko že...a pritom tej batérii sa v skútri nič nestane...
===========
Baterii se nic nestane ? .... když myslíš, tak se jí nic nestane .... o takovém názoru se těžko diskutuje ... takový názor je něco jako víra ...
11 pro 2016, 20:36
Na rozdiel od viery, v tomto prípade je predsa dôkaz a to samotná batéria....
To by na ceste do álp skúter, teda batéria v ňom, vybuchla niekde pri kaprune