Opět nabíječka v Lidlu

Diskuze o doplňcích a příslušenství. Pomoc s výběrem, rady a doporučení.

Re: Opět nabíječka v Lidlu

Příspěvekod medved.m » 27 bře 2014, 10:19

benfa: vybíjecí fáze tam určitě není. Ani u CTEKu, který je daleko dražší a asi i o něco lepší, ne. Asi to nemá u těchto baterií smysl, nějaký elektroexpert zde by řekl víc.
Jen na začátku by měl být nějaký test, jestli to vůbec udrží náboj (možná to, co píše Losky).
 Shemík spase  Obrázek
Uživatelský avatar
medved.m

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1030
Registrován: 19 bře 2013, 23:13
Bydliště: Brno
Skútr / moto: SHemík125i ABS 2013
Tuning / úpravy: snížené origo plexi, pár odrazek a LED obrysovky

Re: Opět nabíječka v Lidlu

Příspěvekod benfa » 27 bře 2014, 10:43

No a potom ta baterka umřela?
Uživatelský avatar
benfa

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 185
Registrován: 08 lis 2012, 18:51
Bydliště: Lubná, Kroměříž
Skútr / moto: YAMAHA MAJESTY 400

Re: Opět nabíječka v Lidlu

Příspěvekod Losky » 27 bře 2014, 10:51

Jestli se ptáš mě, tak baterka byla k.o. Zase jsem tam hodil tu starou, protože dobře točila, ale už ani neotočila startérem. Je mi to záhadou do teď, proč byla v pohodě a po nabití klekla, ale prostě se to stalo...
Škoda Octavia III 1.4 TSi, Elegance Plus
Suzuki DL 650 V-Strom K7
Uživatelský avatar
Losky

750+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 900
Registrován: 11 led 2013, 19:31
Bydliště: Mladá Boleslav
Skútr / moto: Suzuki DL 650 V-Strom K7

Re: Opět nabíječka v Lidlu

Příspěvekod benfa » 27 bře 2014, 11:07

A dá se teda nějakým způsobem baterka ještě na chvilku oživit? Než přijde nová? Já nabíjel minulý týden, asi po 20min. ukazovala, že je plná.. Teď jsem asi týden nejel , dneska ráno nic... :-(
Uživatelský avatar
benfa

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 185
Registrován: 08 lis 2012, 18:51
Bydliště: Lubná, Kroměříž
Skútr / moto: YAMAHA MAJESTY 400

Re: Opět nabíječka v Lidlu

Příspěvekod Losky » 27 bře 2014, 11:15

Tohle asi oživit nepůjde. Mě jí to teda asi oživilo, ale prostě moto vůbec nejela jak měla problikávaly světla atd. Osobně bych s baterkou co je ve stavu tvé asi už nikam nejel...:(
Škoda Octavia III 1.4 TSi, Elegance Plus
Suzuki DL 650 V-Strom K7
Uživatelský avatar
Losky

750+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 900
Registrován: 11 led 2013, 19:31
Bydliště: Mladá Boleslav
Skútr / moto: Suzuki DL 650 V-Strom K7

Re: Opět nabíječka v Lidlu

Příspěvekod Strmal » 27 bře 2014, 11:20

se vrátím k tomu vybíjení...
Jelikož olověné akumulátory nemají paměťový efekt tak jako Ni-MH nebo Li-Pol apod, takže je vybíjení před nabíjení zbytečné a nesmyslné,
když se člověk zamyslí nad tím že se bateka nabíjí i po nastartování tak by ji skutr musel nejdřív vybíjet a pak nabíjet a to by se asi špatně jezdilo.
Malaguti Madison 200 Blak Rider

Dříve bylo - Malaguti F15 Firefox
___________________________________
http://skutrkyjov.webnode.cz/
Uživatelský avatar
Strmal

250+
 
Reputace: 10
Příspěvky: 319
Registrován: 12 kvě 2008, 13:07
Bydliště: Kyjov / Brno
Skútr / moto: Malaguti Madison S200 Black Rider
Tuning / úpravy: Multivárek, LeoVince GranTurismo

Re: Opět nabíječka v Lidlu

Příspěvekod Gandalf » 27 bře 2014, 12:40

U olověných aku jde podle mého o minimalizaci tvorby olověného sulfátu - pokud se aku střídavě nabíjí a vybíjí, sulfáty se tvoří mnohem méně. Ale pokud zůstává aku delší dobu ve vybitém stavu, tak se sulfáty vytvářejí do té míry, že už nejdou "odbourat". Proto se i na olověné aku využívají na chytrých nabíječkách různé aktivační aplikace, které střídavým vybíjením a nabíjením omezují tvorbu nebo do jisté míry narušují stávající vrstvu sulfátů na elektrodách.
Ale jsem laik, tohle by jistě lépe vysvětlil elektrikář. Nějaké informace např. ZDE
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1470
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Opět nabíječka v Lidlu

Příspěvekod lonewolf » 27 bře 2014, 16:21

Strmal píše:se vrátím k tomu vybíjení...
Jelikož olověné akumulátory nemají paměťový efekt tak jako Ni-MH nebo Li-Pol apod, takže je vybíjení před nabíjení zbytečné a nesmyslné,

Vybijeni aku se tykalo hlavne NiCd - aby se predeslo takzvanemu pametovemu efeku. NiCd a NiMh aku muzeme skutecne vybit az do nuly, aniz by doslo k nezvratnemu poskozeni clanku. U Lion a LiPol aku nesmi dojit k vybiti pod urcitou kritickou mez, jinak dochazi ke zniceni clanku - napr u mobilu, notebooku atd toto hlida elektronika. U olovenych aku je to jak rika Gandalf.
Na skutrforum chodim malo nebo spis vubec. Kdyby mel na me nekdo dotaz ohledne skutru ci cestovani na nem - byvam k zastizeni na maxikach nebo na motorkarich. Diky za pochopeni.
Uživatelský avatar
lonewolf

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 32
Registrován: 09 říj 2008, 11:46
Skútr / moto: BMW C650GT

Re: Opět nabíječka v Lidlu

Příspěvekod Mr.Voza » 27 bře 2014, 16:32

Vybíjení ta stará Lidlovka s diodama ani ta nová s displayem nemá. Ani na jinejch nabíječkách na olověný baterky jsem funkci vybíjení nikdy neviděl.

Těma pulsama Lidlovka nabíjí 12V baterku, když při počátečním testu baterky zjistí, že má napětí 7,5 - 10,5V. Když napětí stoupne na 10,5V, tak přejde do normálního nabíjení konstantním proudem - viz. ten graf, co jsem dával na předchozí stránce.

Pro olověný baterky je vybíjení nesmysl, jak už tady bylo napsáno. Paměťovej efekt se týká jenom Ni-Cd a trochu Ni-Mh. Olověným batekám všeobecně neprospývá vybíjení. Pro olověný baterky je ideální, když jsou furt co nejvíc nabitý - přílišný vybíjení jim škodí a pak se v článcích tvořej sulfáty. Tomu se nejlíp zabrání právě tím, že se udržujou co nejvíc v nabitým stavu. Takže nevybíjet, ale nabíjet :lol:
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Opět nabíječka v Lidlu

Příspěvekod Curtiss » 01 dub 2014, 13:27

Koukám, že se "strašák" paměťovým efektem poměrně úspěšně zakořenil mezi veřejností :roll: Když pominu fakt, že je to jev zcela vratný, který se odstraní kontrolovaným vybitím a opětovným pomalým nabitím, tak je navíc v praxi poměrně obtížně dosažitelný. Lze jej dosáhnout úspěšně pouze v laboratorních podmínkách za přesně definovaných podmínek :wink: Navíc se týká jen NiCd článků už jen z principu, neboť jde o nárůst krystalů kadmia v elektrolytu a NiMH články žádné kadmium neobsahují, takže těch se to netýká. To, co bývá označováno za paměťový efekt, je degradace článků vlivem stáří, nebo nevhodných podmínek. Není pravda, že NiCd se mohou vybít do nuly bez následků, právě naopak, hrozí přepólování článku a jeho následné zničení. Doporučení pro dlouhodobé skladování je vybít článek na 0,9V, ne méně, než na 0.8V. To jen tak pro upřesnění, když tak čtu, co se ještě mezi lidem vyskytuje za "informace".
Curtiss

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 228
Registrován: 22 úno 2009, 18:06
Bydliště: Česká Lípa
Skútr / moto: Yamaha Majesty 125, Honda GL 1500 GoldWing

Re: Opět nabíječka v Lidlu

Příspěvekod Hasmann » 12 dub 2014, 12:55

Curtissi to se nemůžeš divit. Dodnes všichni tupí prodejci v elektru ti tohle řeknou při prodeji čehokoliv na baterky a to včetně LiIon baterek v mobilech apodobně. Protože to říkal prodejce v elektru, tak to přece musí být pravda...ale že je to nedoučený číšník co má dobrou "vyřídilku" a tak je schopen se uživit prodejem elektra a nejlépe mobilů, což děla kdejaká necvičená opice, tak to už je věc jiná. Místo toho aby řekli lidem, že vybíjení zdrojů do "mrtě" zabije tu baterku daleko spolehlivěji, než nějaký "paměťový" efekt....Jduvenblejt.
Uživatelský avatar
Hasmann

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 510
Registrován: 16 srp 2009, 16:35
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Aprilia SR 50 S, Piaggio X evo 125
Tuning / úpravy: 70cm kit Polini

Re: Opět nabíječka v Lidlu

Příspěvekod Maco82 » 09 led 2015, 17:20

Maco82

100+
 
Reputace: 12
Příspěvky: 152
Registrován: 25 zář 2014, 15:31

Re: Opět nabíječka v Lidlu

Příspěvekod madma » 09 led 2015, 19:05

Ahoj Pavle, co na ni rikas? Myslis, ze ma smysl to kupovat? Docela bych neco takoveho poridil...
madma | tapatalk | Nokia Lumia | WP 8.1
Piaggio XEvo 125 --> Suzuki DL650 V-Strom
Uživatelský avatar
madma

100+
 
Reputace: 9
Příspěvky: 142
Registrován: 13 říj 2014, 22:48
Bydliště: Marienbad
Skútr / moto: Piaggio X Evo 125 / Suzuki DL650 V-Strom

Re: Opět nabíječka v Lidlu

Příspěvekod Maco82 » 09 led 2015, 20:30

Ahoj, můžu jen doporučit, mám ještě tu starší verzi (s ledkama) mám ji cca 6let, vždycky před a po zimě dám dobít baterky v autech ( u zahr. traktoru a skútru pak přez zimu dobijím každý měsíc) za tu cenu super....
Maco82

100+
 
Reputace: 12
Příspěvky: 152
Registrován: 25 zář 2014, 15:31

Re: Opět nabíječka v Lidlu

Příspěvekod madma » 10 led 2015, 11:21

Dik za tip i za radu, za petikilco ji zkusim... :-) Stejne musim necim "dostouchnout" baterku pred sezonou...
madma | tapatalk | Nokia Lumia | WP 8.1
Piaggio XEvo 125 --> Suzuki DL650 V-Strom
Uživatelský avatar
madma

100+
 
Reputace: 9
Příspěvky: 142
Registrován: 13 říj 2014, 22:48
Bydliště: Marienbad
Skútr / moto: Piaggio X Evo 125 / Suzuki DL650 V-Strom

PředchozíDalší

Zpět na Doplňky a příslušenství

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků