Tak nabíječku už mám taky doma. Hned jsem se chopil měřáku a šel měřit co z toho skutečně leze. Display ukazuje aktuální napětí baterie - správnost jsem ověřil dalším voltmetrem připojeným k baterce a ukazuje přesně. Pak jsem zkoušel nabíjecí proudy, jestli z toho leze skutečně to, co má. Na krabici nabíječky je graf, kterej znározňuje jednotlivý nabíjecí fáze - viz. fotka dole. V podstatě to odpovídá s tím, že z nabíječky leze ještě o fous větší proud, než je v grafu. Ve fázi, kdy je v grafu proud 3,8A jsem naměřil 3,95A, tam kde je 3A jsem naměřil 3,2A a tam kde je v grafu 0,8A jsem naměřil 0,85A, takže celkově spokojenost.
Moje původní nabíječka "Lidlovka - diodová verze" bude na prodej. Je kupovaná 10/2012, takže ještě cca 3/4 roku v záruce. Zejtra jí nafotím a dám jí tady do bazaru. Stav nový nabíječky - cca 5x použitá na nabití motobaterky. Cena 300Kč včetně poštovnýho při platbě předem, nebo 350Kč na dobírku, kdyby jste někdo chtěl.
Ten tester autobaterky a dobíjení jsem si koupil taky, když už ležel v regále hned vedle nabíječky. Multimetry mám sice dva, ale vždycky když jsem měřil nějakou baterku nebo dobíjení, tak jsem musel pátrat v paměti nebo v papírech, jaký napětí je ještě v normě a jaký už je moc nebo málo. Tohle je v podstatě jenom diodovej voltmetr s 6ti diodma a jak se zvyšuje napětí na svorkách, tak se diody postupně rozsvědcej v krokách, jak psal PBM2:
11,5V - vybito, 12V - nabito na 50%, 12,6V - nabito na 100%,
pak při nastartování se rozsvěcej další:
13,2V - dobíjí, 14,5V - dobíjí naplno, 15,5V - přebíjí.
Kdybych si chtěl takovej tester vyrobit, tak se do tý ceny snad ani nevejdu... dobře, možná vejdu, ale tý práce a času s tím strávenýho... a taková homodomo zbastlenina by to byla. Tohle je za ty prachy mysím super.
edit: Ty proudy, co jsem psal jsou zamozřemě při nabíjeni v režimu "autobaterka". V režimu motobaterka tam leze nejvíc těch 0,8A - takže 0,85A skutečnejch. To jen abych někoho neuved v omyl, že to nabíjí i malý batrky proudem skoro 4A.
A tady je ten graf k nabíječce:
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP