Tak koukám, že je potřeba vložit trochu technické osvěty.
Co se hořlavosti týče, sami asi tušíte, že je benzín hořlavý. Je, a to tak, že velmi. Má velice nízký bod vzplanutí,
to je teplota, při které se nad hladinou vytvoří takové množství par, které se po přiblížení plamene vznítí a ihned uhasne. Nepamatuju si to z hlavy, ale benzín měl teplotu pod 0 stupňů.
Patří do 1. třídy nebezpečnosti s bodem vzplanutí do 21 stupňů.
Lidově řečeno - může bouchnout, i když je kosa.
Statický výboj může benzín zapálit, a nejen z pet flašky.
Silonové vlákna oděvů, plasty, třecí součásti, všecko tvoří statický náboj, který se vybije výbojem.
Já mám takovou mikinu od Protolu, a strašně mě kope nákupní vozík v supermarketu.
Ženské ve zbrojovkách v pyroprovozech měly a mají zákaz nosit silonové spodní prádlo, a při vstupu do budov se všichni museli chytit zemněné tyče.
Plastové kanistry na paliva a oleje jsou ze spec. materiálu, ale tankování do petek je nebezpečné. Také se nesmí tankovat do obalů od potravin, to kvůli náhodnému požití.
Správný postup tankování:
Zastavím, vypnu motor. Nezávislé topení je třeba vypnout již před příjezdem k pumpě, aby vychladlo, tak máte-li
na scootu bufíka, tak na to myslete.
Nádrž by se měla otevírat jednou rukou, druhá má spočívat na kostře vozidla. Po uchopení výdejní pistole se nejprve volnou rukou opět chytit za kostru, teprve poté "zasunout"
-pistoli do hrdla.
Cílem hry je zabránit výboji a vyrovnáním hladiny statického napětí.
Někde na netu jsem viděl jak baba začala tankovat, pak si popotáhla silonový svetřík, chytila se pistole a blafla jí nádrž, no sranda jak hrom.
Na kostru nemusíte šmátrat pod scootem, všechen materiál by měl bý staticky vodivý i plasty, tedy co čína to nevím.
Benál nepřeleješ, pistole mají zespodu na konci malou dírku vedoucí do podtlakové komory.
Při tankování se jí lehounce přisává vzduch. Jakmile se přisaje kapalina, nebo se ucpe dotykem o hrdlo, cvakne membrána a výdej se zastaví. Po cviličce, 1 sec.,lze pokračovat.
Když pistoli vytáhneš,a budeš tankovat "z vysoka" tak můžeš přelít.
Statika se bere vážně, cisterny mívaly i spec. kola stat. vodivé, dneska už vedou všechny. Také bylo povinné
spojení každé pohyblivé části vozidla měděným vodičem. Dveře, víčka, přihrádky ap.
Po příjezdu cisterny na pumpu se musela uzemnit 10m daleko kolíkem, a spojit se stanicí kabelem.
Stáčení zacalo až po 30 minutách klidu vozidla.
Tankování po hrdlo lze, ale zásadně se nesmí šplouchat, nahýbat ap.
Důvodem je to, že výrobce nechal kapsu na roztažnost, která je značná. Povšimněte si 20l kanistru, kolik tam je místa. Palivo je z podzemek docela studené a po ohřátí se roztáhne. Jak nebude kam, tak přeteče přepadem.
Nevím, co řešíte s kanistrama, benzinky jsou co max. 20km. Za komárů to bylo jinak, přez týden do půl čtvrté, o víkendu skoro všude zavřeno.
Mějte se jak chcete.
Viceňa